Peet Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Hei Har en 2009 318 diesel e91 facelift Igår låste girkassen seg i 4. Gir tror eg er manuell kasse. Skulle gire ned i en rundkjøring så hadde eg litt hendene fulle og fikk ikkje den helt i 2 gir med engang.. så den sto sånn mellom og skrapte på en måte et par sekund. Men d har skjedd før et par ganger .. den har vært litt rar ved giring 3. Til 2. Før.... Men no gikk d gale.. den står i 4. Virker d som men girstangen står i fri 😵 kan kun flytte den opp og ned og i revers, men gjør eg noe av d går ikkje bilen i d hele tatt. Akkurat som om håndbrekket står på. Men når den står i fri .. som eg tror e 4. Gir så klarer eg og slure den igang og kjøre... Noen som har peiling på ka som har skjedd ? Stagene på utsiden av kassen så normal ut. Girkassen søppel eller noe mindre alvorlig ? Mvh Petter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 14, 2017 Forfatter Share Skrevet April 14, 2017 Kan hende den har låst seg i 3. Siden d va no d eg skulle gire ned fra... e litt usikker på turtallet i forhold til farten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 " Gir tror eg er manuell kasse." Du TROR at bilen din har manuell girkasse? Dersom du ikke VET dette, vil jeg anbefale deg å levere inn førerkortet ditt til nærmeste politistasjon så fort som overhodet mulig... quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 35 minutter siden, amentia skrev: " Gir tror eg er manuell kasse." Du TROR at bilen din har manuell girkasse? Dersom du ikke VET dette, vil jeg anbefale deg å levere inn førerkortet ditt til nærmeste politistasjon så fort som overhodet mulig... Wow wow easy there. Du trenger strengt tatt ikke å leke politi ;). Han sikkert har formulert seg feil, ikke alle er gode på den tekniske delen. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 3 minutter siden, gallay skrev: Wow wow easy there. Du trenger strengt tatt ikke å leke politi ;). Han sikkert har formulert seg feil, ikke alle er gode på den tekniske delen. Greit nok det, men man bør vite om egen bil har manuell eller automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habj Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Kommafeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 1 time siden, amentia skrev: " Gir tror eg er manuell kasse." Kommafeil bare, tenker jeg. Mente vel egentlig: "I går låste kassen seg i 4. gir, tror jeg. Er manuell kasse." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 14, 2017 Forfatter Share Skrevet April 14, 2017 (endret) 10 poeng til habj og Gabz ☺ manglet bare et komma eller punktum der.. Eg vet eg har manuell kasse så bare å roe seg ned og heller svare på spørsmålet. Eller ikke hvis du ikke har et svar. Endret April 14, 2017 av Peet bmwmann24, amentia, orala og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 15, 2017 Share Skrevet April 15, 2017 Er noen som tror dem er perfeksjonist i alt desverre Håper du finner ut av feilen Peet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 16, 2017 Share Skrevet April 16, 2017 Hvordan er clutchen da? Vis den er slitt eller ikke frier ut skikkelig vil girkassa kunne bli treig og vanskelig og gire. Slurer den når du kjører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73s Skrevet April 16, 2017 Share Skrevet April 16, 2017 Har du prøvd å google "bent shift fork"? Stemmer det med slik du opplever det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 16, 2017 Forfatter Share Skrevet April 16, 2017 Clutchen e grei eg klarer fri ut og sette igang bilen i f giret den no e låst i. Slurer ikke under kjøring heller. Prøvde å google Bent shift fork men fant ikke helt svaret der. E jo rart d med at girstangen står i fri når den er i d giret som virker.. og hvis eg skyver girstangen frem til 1. Og ned i 2. Og bort i revers så går ikke bilen i d hele tatt.. og eg klarer ikkje å dytte girstangen til Høyre mot.3.4.5. Og 6. Gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanett Skrevet Februar 2, 2019 Share Skrevet Februar 2, 2019 (endret) Hei! Ser dette innlegget er to år gammelt men..prøver likevel. Fant du ut hva som var galt? Jeg opplevde nettopp akkurat det samme med min 318😣 Endret Februar 2, 2019 av Jeanett Tilleggsinfo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå