Gå til innhold

girkasse ødelagt ?


Peet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2009 318 diesel e91 facelift

Igår låste girkassen seg i 4. Gir tror eg er manuell kasse.

Skulle gire ned i en rundkjøring så hadde eg litt hendene fulle og fikk ikkje den helt i 2 gir med engang.. så den sto sånn mellom og skrapte på en måte et par sekund. Men d har skjedd før et par ganger .. den har vært litt rar ved giring 3. Til 2. Før....

Men no gikk d gale.. den står i 4. Virker d som men girstangen står i fri 😵 kan kun flytte den opp og ned og i revers, men gjør eg noe av d går ikkje bilen i d hele tatt. Akkurat som om håndbrekket står på. Men når den står i fri .. som eg tror e 4. Gir så klarer eg og slure den igang og kjøre... 

Noen som har peiling på ka som har skjedd ? Stagene på utsiden av kassen så normal ut. Girkassen søppel eller noe mindre alvorlig ? 

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Gir tror eg er manuell kasse."

Du TROR at bilen din har manuell girkasse?
Dersom du ikke VET dette, vil jeg anbefale deg å levere inn førerkortet ditt til nærmeste politistasjon så fort som overhodet mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, amentia skrev:

" Gir tror eg er manuell kasse."

Du TROR at bilen din har manuell girkasse?
Dersom du ikke VET dette, vil jeg anbefale deg å levere inn førerkortet ditt til nærmeste politistasjon så fort som overhodet mulig...

Wow wow easy there. Du trenger strengt tatt ikke å leke politi ;). Han sikkert har formulert seg feil, ikke alle er gode på den tekniske delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gallay skrev:

Wow wow easy there. Du trenger strengt tatt ikke å leke politi ;). Han sikkert har formulert seg feil, ikke alle er gode på den tekniske delen.

Greit nok det, men man bør vite om egen bil har manuell eller automat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen e grei eg klarer fri ut og sette igang bilen i f giret den no e låst i. Slurer ikke under kjøring heller.

 

Prøvde å google Bent shift fork men fant ikke helt svaret der. E jo rart d med at girstangen står i fri når den er i d giret som virker.. og hvis eg skyver girstangen frem til 1. Og ned i 2. Og bort i revers så går ikke bilen i d hele tatt.. og eg klarer ikkje å dytte girstangen til Høyre mot.3.4.5. Og 6. Gir 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei! Ser dette innlegget er to år gammelt men..prøver likevel. Fant du ut hva som var galt? Jeg opplevde nettopp akkurat det samme med min 318😣

Endret av Jeanett
Tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...