Burvald Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 (endret) Hei folkens. Jeg har nå gitt opp på min 520 i 1997 mod. Problemet er at tenningsnøkkelen ikke vil vri seg noen vei (står i på posisjon). Jeg kan dra nøkkelen ut og sette den inn igjen men jeg får ikke startet den. Er det noe jeg kan fikse selv og hva må jeg gjøre? Eller må den på verksted? Endret April 14, 2017 av Burvald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Må ny tenningslås. Vanlig problem på tidlige E39er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burvald Skrevet April 14, 2017 Forfatter Share Skrevet April 14, 2017 (endret) Takk for svar @DanielStance Kan jeg bytte ut tenningslåsen selv og bare sette gammle nøkkelchippen inn i ny nøkkel eller må den på verksted? Endret April 14, 2017 av Burvald Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Om du vil bruke samme nøkkel så må du bestille komplett tenningslås fra BMW/GS med understellsnr. Du kan sikkert bytte den selv om du vil/klarer, men hvis du er usikker på hva og hvor så er det vel bedre å levere den inn så du ikke gjør noe gale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 Ja, du kan flytte over EWS-chippen i nøkkelen, evt hele innmaten du har i nøkkelen til "ny" nøkkel som matcher den "nye" tenningslåsen. Det du må huske på da er at den nye nøkkelen ikke vil passe til dører/hanskerom/bagasjerom/nedfellbare seter etc. Da må du enten flytte over disse fra samme bil som har donert tenningslåsen eller bære på 2 nøkler. Som regel ikke noe problem om du bruker fjernstyrt sentrallås til daglig, men greit å ha i bakhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå