Gå til innhold

BMW E39 lys i dashbord

Boble73s
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Gjelder BMW E39,2002, 520i.

for noen dager siden poppet det opp noen lys i dashbordet; dsc, bremse og abs lyset. Kommer på etter jeg har kjørt ca 1 km etter hver oppstart. Har prøvd med carly adapter å få opp feilkoder, men ingenting finner den. Mistenker en sensor som må rengjøres/evt byttes eller hele abs sentralen. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken sensor som er ødelagt? Evt noen. I Bergen/askøy/sotra som har en bedre feilkodeleser enn meg som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket feilkoder når lampen lyser?
Mulig feilkoden "forsvinner" når lampa ikke lyser, men den skal ligge i "shadow memory".
Vet ikke hva man får opp på carly, men jeg ville brukt bmw programmer så er du sikker.

Evt kan du sjekke livedata med INPA så ser du om noen av sensorene ikke registrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Ja, har sjekket når de lyser og ikke lyser. Skal prøve med inpa så får jeg ta det derfra.

problemet med carly er at abs modulen ikke får "respons", og dermed ikke lest feilkoder. Det funket knall på e61'en da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt diagnose med inpa både når lysene i dash er på og av. Tenning på og bilen i gang. Ikke en eneste feilkode kommer opp. Har lest meg mye rundt temaet og heller mot å sende inn abs modulen for reparasjon. Er det noen som har noen forslag på hva en kan gjøre videre? Evt hvor en kan sende modulen for rep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei igjen.

Da fikk jeg lest av koder med ISTA+. Og fikk 2 feilkoder på DSC systemet.

Jeg byttet og flushet bremsevæske (måtte gjøres uansett), men fremdeles 3 gule lys.

000073 DSC PRESSURE SENSOR, LINE. 

000069 DSC BRAKE LIGHT SWITCH, PLAUSIBILITY

Noen som har noen ideer på hva det kan være?

Jeg heller mot feil på modulen og er på nippet til å sende den til reparasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 2 years later...
På 9.12.2019 den 21.51, sondre skrev:

Hei, tror jeg har samme problem med min 2002 525d.

Er det modulen som er ved luftfilteret på venstre side av motoren nå du står foran bilen og ser mot frontruten? 

Det stemmer, sitter på ei blokk med masse rør på høyre (passaskjerside) dempertårn.
Sjekk feilkoder først før du bytter hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...