F11Pilot Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Hei! Skal ha på Eibach fjærer foran på F11 x-drive, trenger jeg noe spesialverktøy? Eller holder det med med fjærklemmer/vanlig verktøy. Mener jeg så det ble brukt noe spesialgreier for å få av/på lagertoppen av fjærbeinet i en eller anne Youtube snutt. Takk på forhånd for svar.. Mvh Leif-Helge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11Pilot Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Omformulerer litt: Har noen fått gjort dette på verksted, og i så fall hva var prisen? Har fått pris lokalt, ble ganske nøyaktig 10 tusen inkl 4 hjuls kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 10 inkludert fjærer? Med et godt utstyrt verktøyskap fikser du dette selv. Avhengig av svaret på spørsmålet over bør du vurdere hva tiden du bruker er verdt.. husk garanti og den delen av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11Pilot Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Takk for svar. Pris uten fjærer. Gjorde et forsøk i helga, kom så langt at jeg fikk løsnet fjærbeinet fra alt, men fant ikke noen lur måte og få "gaffelen" på fjærbeinet over drivakselen på, ville ikke bryte på nedre bærearmDrivaksel så langt at drivledd kunne evt. gå fra hverandre/bli skadet, vet ikke hvor mye makt dette tåler/hvor stor vinkel. Se bilde. Tar gjerne i mot tips til prosedyre, må nedre bærearmer løsnes også? Mvh L-H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11Pilot Skrevet Juli 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2017 Fikk pris fra et annet verksted på 6000,- inkl 4hjuls kontroll og lysjustering så da ble det gjort der bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Desember 25, 2019 Share Skrevet Desember 25, 2019 (endret) F1x 11`mod xdrive. Hei. Noen som vet om drivaksel må av, for å få ut støtdemper? Og må nedre bærebru av også? Gjerne tips til en DIY. Da jeg bare finner av RWD. Takk Endret Desember 25, 2019 av Conquest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 25, 2019 Share Skrevet Desember 25, 2019 Ser ikke sånn ut. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-xdrive-tou/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-31-spring-struts/ByUPTXkE Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Desember 25, 2019 Share Skrevet Desember 25, 2019 (endret) 1 time siden, Otis skrev: Ser ikke sånn ut. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-xdrive-tou/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-31-spring-struts/ByUPTXkE Supert Takk for fin link. Den linken der var jo fantastisk. Ha en god Jul Endret Desember 25, 2019 av Conquest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 25, 2019 Share Skrevet Desember 25, 2019 Ha en god jul du å. Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Desember 28, 2019 Share Skrevet Desember 28, 2019 På 25.12.2019 den 16.20, Otis skrev: Ha en god jul du å. Hei @Otis Ville bare takke deg nok en gang. Din hjelp var gull verdt. Da fikk jeg byttet dempere Du er en kjempe resurs her inne. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 Bumper dennej eg. Newtis sin side er stengt.. Skal montere senkefjærer på en f11 xdrive.. Er der noen med guide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 1 time siden, Skulebollen skrev: Bumper dennej eg. Newtis sin side er stengt.. Skal montere senkefjærer på en f11 xdrive.. Er der noen med guide? Sånn kort og enkelt er det bare å skifte alle bolter og mutre du løsnet. Og ikke smør noe annet enn bolt på drivaksel. Pass å få tennene til å gå inn i hverandre før stramming! Har du mail kan jeg sende en invitasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 Har demontert "double wishbone" Og var litt usikker på om det er nødvendig og demontere drivaksel? Og skifte alle bolter og mutre?? Sender deg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 Drivaksel må vel løsnes, og den bolten bør ihvertfall byttes. Den skal trekkes til med 210nm, + 90 grader , og sånn som det er konstruert så er det ikke noe moro om den løsner/knekker under kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 Alle bolter og mutre står i manualen at skal skiftes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå