Gå til innhold

E34 525i blir 544i


Zeveren
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Sørlendingen skrev:

Blir bra dette Ronny, digg når man får stor framgang og effektive dager🤩😁

Må prøve å stikke innom deg en dag, sender deg en snapp om jeg er forbi en dag..😉👍

Gnur det en kan! Bare å svinge innom, er stort sett hver dag i verkstedet 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braketter ferdig, meste er funnet ut av og chipping av hjernen blir imorra. Blir så sjekk om den tørner med nøkkel, så ribbing og lakk av motorrom!

20240502_191725.thumb.jpg.908fe60dde1da14b1d3b48dfcbd83097.jpg20240502_211504.thumb.jpg.215ef0355b5d7f35ac9b1190555ef385.jpg

 

20240502_191716.thumb.jpg.5ccd80565a331b7bc2b3834be2805da6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor tørner med nøkkel 🤘 ville få til det før motor gikk ut igjen. Demontert alt i motorrom igjen, for å gjøre braketter ferdig og gå over motor og montere alt skikkelig. Bestilt deler til 20k cirka fra 3 forskjellige sider, nå får det bli gang på den 😅

Monterte med nye tårnlager (takk til deg fredrik for lett handel!) Og fikk på mine etterlengtede coilovers.

20240504_154858.thumb.jpg.29be98d50734bdff72c463bbaea8c51c.jpg

De fleste har vel fått med seg Ta Sprettnix coilsene mine 😅 stilt på minimum og høyere enn original likevel..

20240504_202736.thumb.jpg.caabf8d5ddd682f184552479727b5db1.jpg

Så blir nytt. Kan ikke kjøre med dette dritet.. men uansett, godt å se den på 4 hjul igjen selv om mesteparten skal byttes 😅

Menmen, framgang må det være uansett. Motor ble pelt ut, og holder nå på å slipe alle braketter fine og gjøre litt finish i motorrom før montering igjen 🤘

20240505_132441.thumb.jpg.5060882e71b815883eea615ae535ecb2.jpg

20240506_205522.thumb.jpg.8004e9e611a6ef240a036d7f62a46099.jpg

Begynner nok på bremserør imorgen!

 

Og til alle som lurer, ja, skal gjøre bilen skikkelig på sikt. Men, den har stått i 3 år, pg blir stående i 10 til hvis jeg ikke får den opp og gå og få litt motivasjon. Vil få den godkjent så det er litt gøyere å fikse alle småting 😁 lakking av alt blir på sikt og alt annet. Nå skal den svi gummi først, og det iløpet av kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Olaandref skrev:

Du står virkelig på her nå 👌 Får du nedover delene du har handlet her oppe?

Må stå på, satt meg usannsynlig dårlige og korte mål om når den skal kjøre, så må gnu 😂 mulig 2 forskjellige fraktfyrer, ingen fraktfirmaer kunne hjelpe meg. Så det ordner seg nok, venter på at Frøken diff skal sjekke innmat 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alt til bremser ferdig bygd, lagt rør og ferdig luftet, motorrom er cirka ferdig lagt opp og knytter opp en del smått rundt motor nå. Fikk den endelig til å tørne og! Mye irret pluss og minuspunkter og sleit med å finne singal til starter men ordna seg tilslutt.

Begynne på eksos imorgen, venter på diverse pakker som stopper mye forskjellig arbeid og skal handle noen andre deler imorgen. Satser på hard framgang videre 🤘 skrudd hver dag nå siden jeg begynte på motoren for 1mnd siden 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har skrevet 2 ganger at den endelig tørner. Første gang gikk starteren rundt under tvil, uten innslag uten at den var montert. Hadde satt kabler feil på starter og dårlig pluss til starter. Denne gangen fikk jeg motoren til å tørne, hehe. Jeg burde ikke skrive bok, for jeg glemmer alltid hva jeg allerede har skrevet 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zeveren skrev:

Ser jeg har skrevet 2 ganger at den endelig tørner. Første gang gikk starteren rundt under tvil, uten innslag uten at den var montert. Hadde satt kabler feil på starter og dårlig pluss til starter. Denne gangen fikk jeg motoren til å tørne, hehe. Jeg burde ikke skrive bok, for jeg glemmer alltid hva jeg allerede har skrevet 🤦‍♀️

Dette blir kanon .

Du er flink og gleder meg til å se resultatet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2024 den 6.58, sveigis skrev:

Dette blir kanon .

Du er flink og gleder meg til å se resultatet.😊

Takk for det! Nærmer seg for hver dag 😁 blir gøy å svinge innom hos deg med E34 istedet for alle de andre bilene jeg har kjørt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...