Gå til innhold

Advarsel mot svindelbedrift, Tailormadecars/ TMC Narvik


Proshift
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker å rette en advarsel mot overnevnt firma, Tailormadecars, TMC Narvik, Richard T Pettersen. Dette firmaet har drevet på kreditors regning siden midten av 2014, samlet totalt opp 85 krav på tilsammen 9.353.271,- før skattetaten slo de konkurs i desember 2016. Etter konkursen omdøpte de et datterselskap til det samme og fortsetter som før. Det er ingen midler i boet og både privatpersoner og firmaet har tapt store penger. Mange private har tapt 4-500 000 kr. Gjennomgående tråd er salg av kommisjonsbiler uten å tilbakeføre penger etter salg, selge biler med heftelser( til og med doble heftelser i et tilfelle, tatt opp dagen før), beholdt innbetalt egenkapital, ikke levert bil de har solgt og mottatt penger for, verkstedregninger, unndragelse av skatt og avgifter generell kontraksbrudd. De er fortsatt under etterforskning av Økokrim, de er anmeldt rundt 30 ganger, over 30 forbrukerråd saker. Dømt i forbrukerrådet, dømt i retten for ikke å levert bil de har mottatt penger for. Jeg vet et norsk firma har begjært den tyske avdelingen, Tailormadecars gmbh konkurs for 2 mnd siden etter blitt bedratt for 500 000 kr de også. Jeg kjøpte en M550xd av de og ble svindlet for 127 000 kr og påført over 100 000 kr i utgifter pga dette. Jeg har krav både mot den norske og tyske avdelingen. Jeg kan ikke advare folk nok mot dette firmaet. Jeg har aldri vært borti lignende firma eller privatpersoner noensinne. De har vært omtalt i en rekke medier, DinSide, Dagbladet, Kapital, Nordlys, Harstad Tidene, Narvik avisen Fremover har trykt en rekke saker på de! Har skrevet endel i en facebook tråd som kan være interesant lesing:

https://www.facebook.com/groups/norskeveteranbiler/permalink/1422238474478077/

Sønnen til Richard, Marius Pettersen, som også jobbet i TMC, driver et nytt bilfirma nå, AUTOSPIRE AS, som har "avdeling" i både Oslo, Trondheim og Narvik. Dønn useriøs og snuskete han også. "Vårt nye firma i Norge" som Richard kalte Autospire til meg, startet opp gjennom sønnen mens han selv var ilagt konkurskarantene.

Tyske Tailormadecars ble som nevnt slått konkurs, men er startet opp igjen under nytt navn, Encore Autos Gmbh Hamburg, men har også avdeling i Sverige og Polen. Ferske negative review på Encore autos, så han fortsetter som før, både norske og internasjonale kunder som er svindlet der. Jeg har sett Encore Autos annonserer gamle Ferrari, Porscher osv, biler som han ikke eier, men god annonse så alt ser bra ut, så stjæler han innskudd til folk.

Det totale kravet er økt siden jeg skrev dette innlegget, er på over 12 millioner nå, over 100 krav. Dette er også bare toppen av isfjellet, jeg kjenner til mange som ikke gadd melde inn kravet engangm, fordi det er umulig å inndrive noe fra de. Jeg kjenner flere firmaer som har flere millioner utestående, men som ikke orker denne saken mer. Itillegg kommer jo utenlandske kunder. Det er norges største bilsvindler gjennom tidene dette ifølge min advokat. Han kjenner ingen som har hold på med et slikt omfang, over tid, som ikke lar seg stoppe....

 

 

Endret av Proshift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et sant helvette å få ut denne bilen fra de! Kjøpte først en annen M550, som de "ikke kunne levere" fikk jeg opplyst etter en mnd. Den andre bilen vi inngikk avtale på tok over 4 mnd før de klarte å levere. Altså over 5 mnd på leiebil pga de. Daglige løgner, unnskyldninger og lovnader! Jeg venter fortsatt på penger og dekk fra de, som jeg nok aldri vil få. Jeg anser pengene som tapt. Bobestyrer sier det ikke er midler i boet, så nå ønsker jeg bare å advare andre folk mot å handle med de! Er ikke noe som tyder på det blir bedring i det nye firmaet, spesielt nå som den tyske avdelingen er begjært konkurs. Har også blitt kjent med at det er slik Richard Pettersen har drevet i 20 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stusset på hvorfor den A6 Allroaden (4F) og den A6 4F facelift ikke har blitt solgt, da de fremstår som pene og er greit priset. Nå forstår jeg kanskje mer. Nettsiden deres var interessant, all info er fjernet, og FB-kontoen er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har Facebook side også, men jeg er blokkert derfra og kan ikke linke til den. Eller er den stengt nå? Får ikke dere den opp heller? De som jobber i firmaet, Richard osv, har blokkert meg. De har biler på finn nå og pleier ha BMW og tilbyr å skaffe biler. De var tidligere importhjelp gjennom mobile24.no, men tuppet ut derfra naturligvis

 

Endret av Magne Abrahamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er tipset flere ganger, men de har jo et helt ferskt selskap nå, kun noen mnd gammel og ingen dom i det! (enda). Finn krever dom for å sperre bruker. Gamle selskapet var dømt både i Ofoten tingrett og forbrukerrådet en rekke ganger. Økokrim etterforskningen pågår enda.

Endret av Magne Abrahamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg politi anmeldte de 2 ganger for grovt bedrageri, men henlagt begge ganger pga "manglende kapasitet til å behandle saken". Slik har skjedd med flere andre også. Er visst fritt frem å bedra folk for flere hundre tusen her til lands! Men vi håper på den Økokrim etterforskningen da. Og håper den tyske avdelingen blir slått konkurs nå! Men da starter de jo bare opp på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en masse kommisjonsbiler på Finn ifjor sommmer og høst, 30-40 biler til enhver tid, rundt 15 million til sammen. Dette var i tida opp mot den ganske så planlagte konkursen. Vi som kjenner til firmaet og drifta, tror mange gikk i fella der, eiere av kommisjonsbilene fikk ikke oppgjør og kjøper kjøpte bil med heftelser. Dette bekrefter bostyrer også, at dette har skjedd en rekke ganger, også flere år bak i tid. Nå f eks har TMC knapt noen kommisjonsbiler. De som står der, har stått i evigheter, også under det gamle TMC selskapet, som de 2 stk F11 530ene. Jeg skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt står der, til den prisen? Overhodet ikke priset med tanke på å ønske salg. Virker som de bare står der for at de skal ha noen annonser ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...