Hollabaloo Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 (endret) Hvor er de vanligste stedene det blir luft-lekkasjer på M52-motoren (1996-1998)? Jeg har over lengre tid slitt med tenningsbank (som riktignok blir betydelig mindre når man fyller 98-oktan), og når jeg gir bånn gass og drar opp til rødmerkingen i 2. gir, så kommer det en slags hvese-lyd fra motoren. Høres litt ut som munnstykket på en støvsuger. Bankesensorene gir ingen feilmelding når jeg tar diagnose. Så jeg spør egentlig fordi jeg lurer på hvor jeg skal spraye startgass for å identifisere eventuelle lekkasjer (har aldri lett etter luftlekkasjer med startgass før) Endret Mai 19, 2017 av Hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 Innsugsbelgen mellom luftfilteret og gasspjeldet er nok rimelig ferdig om det ikke har vært byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2017 Javel ja... tror jeg begynner med å bytte veivaksel-sensoren jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Mai 20, 2017 Share Skrevet Mai 20, 2017 Evt kam-sensor:) Ikke alltid dignosen helt klarer å skille de 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 20, 2017 Share Skrevet Mai 20, 2017 Blendeplugg bakpå innsuget. Vet ikke om m52 har denne, men m54 har hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 20, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2017 1 time siden, Øyvind.J skrev: Evt kam-sensor:) Ikke alltid dignosen helt klarer å skille de 2. Joda, INPA er sikker som banken på M52-motorene. Det er disse eBay-generiske løsningene som sliter med å skille mellom kam og veiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2017 (endret) Oppdatering for de som skulle finne på å snuble over denne tråden ifm diagnose og INPA sin "treffsikkerhet". Veivaksel-sensor er nå byttet, og som forventet så løste det problemet med feilmeldingen, i tillegg til sporadiske symptomer som forverret seg gradvis i dagene fram mot byttet. Den siste dagen før byttet av sensoren så stanset motoren på tomgang også. Det løste ikke tenningsbanken da, men det hadde jeg ikke forhåpninger om heller. Endret Mai 28, 2017 av Hollabaloo Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Mai 29, 2017 Share Skrevet Mai 29, 2017 Som E.C. sier. Her er gamlebelgen min fra '98 m52b20 når jeg byttet den for noen år siden. Den andre belgen rett etter luftfilteret var ganske slitent og, så like greit å ta begge med en gang. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2017 Den skal jeg ta og sjekke ut når jeg får tid. Kan vel like gjerne bestille en ny belg, de er ikke dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå