Erik BM Skrevet Juni 30, 2017 Share Skrevet Juni 30, 2017 (endret) Fikk nylig skiftet hjullager fremme og skiver/klosser rund baut på min 2012 F11. Etter dette har jeg fått en slags klapre- / klunkelyd i noe som høres ut som om det kommer fra høyresiden bak. Dette hører jeg KUN når jeg kjører på litt grov asfalt eller ruglete underlag. Ikke den typiske lyden dårlige endeledd gir når du feks kjører over en fartsdemper. Lener jeg meg fremover så høres det mer ut som om lyden kommer forfra, men fortsatt fra høyresiden. Siden dette kom umiddelbart etter skifte av lager/bremser så er det naturlig å tenke at dette har sammenheng med det. I tillegg når jeg legger foten forsiktig på bremsen så forsvinner lyden. Så jeg gikk tilbake til verkstedet og ba de sjekke. De skiftet så nedre bærearmer og det skulle da "være bra nå" som de sa. Det var det ikke... Så jeg har igjen vært innom verkstedet som nå har banket seg rundt understellet for å forsøke å lokalisere kilden til denne lyden men de finner ikke noe. De har også sjekket kalipere og klosser i tilfelle det kom derfra, men alt er tight og ikke noen klave til kalipper eller klosser som klaprer. Noen som har erfaringer med lignende? Endret Juni 30, 2017 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 30, 2017 Share Skrevet Juni 30, 2017 Siden lyden stopper når du trykker svakt på bremsen er det nærliggende å tro at problemet er med klossene. Ble det byttet del nr 7 på dette bildet? Evt del nr 3 på dette bildet? Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Juli 1, 2017 Share Skrevet Juli 1, 2017 Holder litt med Otis her, har sett et par stk BMW med denne lås-splinten som kun låser på en av sidene. Da ligger ikke klaven helt i spor og "dunkelyd" kan nok forekomme da klaven vandrer noen mm. Kun en teori, men verdt å sjekke ut/bytte ut. Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Juli 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2017 Takk for input. Det er skiftet klips og verkstedet har sandblåst klavene så de skal være skikkelig rene. De har sjekket klossene og sier som nevnt at det er tight og fint. De tok også ut et par nye klosser for å se og med de var det mer klaring enn de som sitter på. De var sikre på at det ikke var klosser eller klaver som klaprer. Selv synes jeg likevel det er litt rart siden dette kom umidelbart etter at bremsene var skiftet. Etter et par vask med dertil høytrykkspyling er det nå tydeligere klapring enn for 1 mnd siden da bremsene ble byttet. Utrolig irriterende lyd. Skal inn til en ny prøvekjøring med mekaniker denne uken så får vi se men jeg har liten tro på at han skal klare å høre hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå