e34er Skrevet Juli 5, 2017 Skrevet Juli 5, 2017 Hei! Jeg skal skaffe meg nye dekk og felg til bilen min, og så er det noen som selger brukt i størrelsen 205/55-R16. Jeg har en 5-serie e34, og disse felgene har blitt brukt på en 1-serie. Så spørsmålet er det om felgene vil passe? Har lest litt at det er forskjelling innpress på for eksempel 3-serie og 5-serie, men jeg ble egentlig ikke klokere av dette. Så er det noen her som har erfaring angående dette?
e34er Skrevet Juli 5, 2017 Forfatter Skrevet Juli 5, 2017 Hvilken type spacers da? Så at det var mange forskjellige, blant annet med senterring og løse bolter osv :/ jeg er nokså blåst når det gjelder dette..
Kristian 325 Skrevet Juli 6, 2017 Skrevet Juli 6, 2017 Ikke for å være negativ og gretten,men jeg tror heller at det hadde lønt seg å finne noen andre felger som passer direkte på din E34 istedet for å styre med spacere og diverse for å tilpasse 16"felger.Hadde det vært 18"-19"felger så hadde det nok heller lønt seg å tilpasse felgene med spacere:) Hvis jeg var deg så hadde jeg heller funnet noen 17"felger,det fyller hjulbuene bedre,ser bedre ut og er ikke så mye dyrere:) Du trenger felger med innpress ET20 +/-7mm (MAX ET27 MIN ET13) Diameter på senter i midten i felgen må være 72,5mm eller større. Boltesirkel 5x120. Øyvind.J og Marius2002 reagerte på dette 2
e34er Skrevet Juli 6, 2017 Forfatter Skrevet Juli 6, 2017 6 minutter siden, Kristian 325 skrev: Ikke for å være negativ og gretten,men jeg tror heller at det hadde lønt seg å finne noen andre felger som passer direkte på din E34 istedet for å styre med spacere og diverse for å tilpasse 16"felger.Hadde det vært 18"-19"felger så hadde det nok heller lønt seg å tilpasse felgene med spacere:) Hvis jeg var deg så hadde jeg heller funnet noen 17"felger,det fyller hjulbuene bedre,ser bedre ut og er ikke så mye dyrere:) Du trenger felger med innpress ET20 +/-7mm (MAX ET27 MIN ET13) Diameter på senter i midten i felgen må være 72,5mm eller større. Boltesirkel 5x120. Har nok blitt enig med meg selv at det ikke er verdt pengene, når jeg uansett må skaffe ekstra utstyr. Jeg trodde at alle BMW felgene ville passe så lenge det var 5x120 boltsirkel, så måtte spørre når jeg ble usikker det blir nok noen nye fine felger om en stund, men akkurat nå vil jeg kun ha den igjennom EU med noen gode sommerdekk. Så spørs om jeg får kjøpe meg noen nye dekk og dette på gamle felgen men takk så mye for svar! Kristian 325 reagerte på dette 1
Øyvind.J Skrevet Juli 6, 2017 Skrevet Juli 6, 2017 (endret) e39, x5/6 har ikke 72.5 Navåpning som de fleste andre, men 74,1mm. Og ellers gjelder jo som nevnt over Inpress! Jeg hadde 16" 850 (E31) felger på min forrige e34, de passa veldig bra! Anbefaler deg dog å spare til skikkelige felger som er beregnet til din. F.eks "m countur", bbs, AC s osv. Selv har jeg skaffet meg et sett med 8.5" og 10" m countur. De må restaureres før bruk da, men dog verdt det. Endret Juli 6, 2017 av Øyvind.J
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå