Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sorry for mange spørsmål her, men er veldig nysgjerrig serru. :)

Hvordan var kodingen? Var det omfattende og vanskelig, eller gikk det greit?

Vet du hvordan det ligger ann med kartoppdateringer? Finnes det noe på piratbukta, eller må man kjøpe oppdateringer?

og enda et spørsmål: er det inenbygget bluetooth i den, slik at man kan bruke handsfree på mobilen (dersom man legger opp en mic, jeg har ikke blutooth i bilen min pr i dag)?

Sikler litt på en ferdig kodet sak på ebay til $2150 inkl navi aktivering, men er foreløpig ikke helt sikker, blir en del kr når mva kommer oppå. men er veeeldig fristet, og ble desto mer fristet av å lese denne tråden.

Går helt fint det. :)

Kodingen gikk greit den, ligger mange guider på nettet, men er nok verdt å bruke litt tid på å forstå hvordan det hele fungerer.

På denne typen iDrive koster ikke selve kartene noe (selv ikke hos BMW), men man trenger aktiveringskoder for at de skal fungere. Det samme gjelder om kartene blir lastet ned. Kodene kan enten kjøpes hos BMW, eller hos f.eks. FSCmap.com, som sikkert er rimeligere. Jeg vet ikke hva dette koster riktignok.

Det er ikke innebygd bluetooth i denne enheten, så det må man ettermontere for seg selv. Enten med "gamle" bluetooth-moduler, eller den nyere combox-modulen. Jeg har heller ikke bluetooth handsfree, så jeg kommer nok til å ettermontere combox også.

Ferdig kodet sak er uten tvil både det enkleste og tryggeste. Jeg synes ikke prisen du nevner er noe å si på heller. En mulighet er jo å spør selger om han kan skrive ned verdien litt. :)

Jeg har forresten laget en egen tråd om dette, der det er litt mer info. Den finner du her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ettersom jeg ikke har så veldig mye bedre å gjøre her ute i havet kan jeg jo skrive litt om videre planer/tanker.

Den neste planen var igrunn combox og bluetooth-handsfree, men jeg har brukt litt mye penger på denne turen, så det får heller vente litt.

Selv om jeg klarte å lappe i sammen det ene M5-speilet mitt var jeg ikke helt tilfreds med denne løsningen, så jeg da jeg kom over speilinnmat på eBay handlet jeg det, så det ligger klar hjemme. Jeg har også fått tak i sotede sideblinklys som ligger hjemme. Jeg ville ikke ha LED og da var det ikke så veldig lett å finne, men fikk tak i til slutt.

FSC-emulator til CIC-en er bestilt, da satser jeg på at navigasjonen vil fungere, ellers så har jeg bestilt carbon-splittere. Skulle egentlig ha originale fra BMW, men når jeg kom over identiske replikaer til 1/4 av prisen syntes jeg det bare ble for dumt å bruke så mye penger.

Handlet meg plutselig et sett med felger også :roll:, noe som absolutt ikke var planen dette året. På grunn av dette må det vel senkes litt, så her blir det enten AC Schnitzer eller H&R da Hartge ikke produserer dette lengre, mest sannsynlig blir det ACS.

Ellers ligger det nok en pakke med noe originalt ekstrautstyrgreier hjemme, men om det noengang blir montert vet jeg ikke. Er endel jobb, da dashbord og diverse må demonteres,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en spennende dimmensjon på sommeren. Kjenner jeg deg rett er det heller ingen kjipe felger som havner på.. Gleder meg til å se flere bilder av bilen med M5 speil og div annet snacks.. 8)

Jeg gleder meg også til vårbildene! :D Tror denne blir bøs med M5 speil, senking, lys solfilm på siderutene foran og ikke minst gromhjul 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20" original Hartge Classic II fælge 9X20 ET18. Vanvittig pen felg på E60 og E61!

Kunne tenkt meg slike selv i antrasit, men ET passer ikke xdriven :(

Sleng gjerne ut et bilde av senkestagene du har, og målene på dem. Har selv fått tak i noen, men vet ikke om det er riktig dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...