Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg glemte å sladde vesentlige ting på eskene, så det ble litt enklere enn planlagt. :roll:

Uansett, dere har vel forsåvidt rett:

b073168a.jpg

20" original Hartge Classic II fælge 9X20 ET18. Vanvittig pen felg på E60 og E61!

Kunne tenkt meg slike selv i antrasit, men ET passer ikke xdriven :(

Sleng gjerne ut et bilde av senkestagene du har, og målene på dem. Har selv fått tak i noen, men vet ikke om det er riktig dim.

Ja, håper dette blir bra. :) Du får handle deg "vanlige" og lakke de. :D Dessverre en noe dyr løsning..

Jeg har ikke bilde eller mål av mine her, men det er disse jeg har.

Kunne eg og fått link til splitterar? :)

Jeg kjøpte disse, men ser at de er fjernet nå av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :)

Fikk endeligen FSC-dingsebomsen i posten i går, så da var det bare til å montere. Lurer igrunn på hva produksjonskostnaden på denne her er. Ser for meg at fortjenesten er relativt høy...

dd9aa19c.jpg

Handlet meg verktøy for fjerning av lister og interiørdetaljer på eBay, men tror nok disse er laget for små japsebiler. De knakk ihvertfall veldig lett. :) De er uansett bedre enn skruejern som man risikerer merker av.

9e7f72c8.jpg

Jeg måtte ut med navicomputeren for å montere dette, noe som tar ca. 20 minutt nå etterhvert. :) Etter montering var det bare til å koble batteriet til, og voilà!

08d20a4b.jpg

a4ccda90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis (+ søster) som hadde slike felger på sine 530XDAT, så det finnes 20" til firehjulstrekkere. Problemet med dem var at felgene sprakk som gale. De byttet til 19" etter å ha gått gjennom 7 stykk sprukne felger. Det var jo greit det så lenge BMW betalte.......

Fine felger, men ikke spesielt bra kvalitet.

Mitt tips: Kjøp deg reservehjul [-o<

(Dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis (+ søster) som hadde slike felger på sine 530XDAT, så det finnes 20" til firehjulstrekkere. Problemet med dem var at felgene sprakk som gale. De byttet til 19" etter å ha gått gjennom 7 stykk sprukne felger. Det var jo greit det så lenge BMW betalte.......

Fine felger, men ikke spesielt bra kvalitet.

Mitt tips: Kjøp deg reservehjul [-o<

(Dessverre)

Hartge var plaget med felgene til xDrive modellene pga. noe med belastning mener jeg å huske vagt, men til de vanlige bakhjulstrekte modellene har jeg verken hørt eller lest om noen dårlige erfaringer. Sendte også e-post til både Strandveien Auto og til Hartge i Tyskland å spurte om problemet før jeg handlet slike felger selv, og de fortalte om at dette problemet nærmest utelukkende gjaldt xDrive modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset er jo høyere på en X, det er kanskje grunnen. Når man ser på felgene som er ganske smekre og det høye innpresset + bredden er det ikke rart det går til helvete når det er null gummi. Enda verre blir det jo om bilen er senket og man reduserer cambervinkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset er jo høyere på en X, det er kanskje grunnen. Når man ser på felgene som er ganske smekre og det høye innpresset + bredden er det ikke rart det går til helvete når det er null gummi. Enda verre blir det jo om bilen er senket og man reduserer cambervinkelen.

Det virker veldig logisk slik du forklarer det, og jeg mener Hartge sin forklaring var i disse baner. Hadde selv like felger som Anfinn på E61'en min og har like på F11'en jeg har nå (begge vanlige bakhjulstrekkere riktignok), og de har overlevd så langt uten noen problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut, imponerende at du greid å fikse alt sammen selv.
utrolig flott bil, elsker røde biler :D
Flotte oppgraderinger du har gjort her!

Takk. :)

Er dette alt man trenger for å oppgradere, eller må man ha noe i tillegg?

http://www.ebay.com/itm/190631948727?it ... b7&vxp=mtr

Det ser ut til å inkludere det meste ja, men om du har pre-facelift vil ikke kimakontrollen passe skikkelig. I tillegg må du handle ny list ved girspaken om du ikke ønsker å kappe i denne, samt ny list rundt askebegeret om du ikke har navigasjon professional fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...