Gabz Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Håndbrekkskoene i min 2001 E46 330D har løsnet og skraper i innsiden av bremseskiven venstre bak. Skruen til skiven er rundet ut så kjøper nye skruer til de. Har også nytt håndbrekk-kit klart og et ekstra monteringssett med fjærer, litt lengre pins osv. om det trengs. Jobben er da å få ut den rundede skruen (gjerne på begge sider) og få festet brekkskoene venstre bak ordentlig igjen. Jeg har basic verktøy her men ingenting til å få ut skruen med, så det må medbringes. Får ikke bringet bilen noe sted heller grunnet tap av førerrett.. Det ene sideskjørtet er også litt løst, så om du får til å feste det skikkelig med skruer eller noe (uten at det ser jalla ut) så kan jeg betale litt ekstra for det også. Skruer og drill må eventuelt medbringes av deg da. Bor i Ås, Akershus. Ta kontakt om du har lyst på litt cash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Mener du den skruen som holder skiven fast til navet? De e vel H6? Prøvd å banke på en H7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2017 De er ganske gåene. Orker ikke styre med det og uten lappen er det ikke barebare å fly til og fra butikken for å skaffe ting så vil bare at noen kommer og ordner det for meg mot en slant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73s Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Hvis du har en dremel kan du lage et snitt i de og bruke et flatt skrujern til å ta de ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2017 (endret) Har ikke dremel her heller.. Men så er det å feste håndbrekkskoene også da, hvis det plutselig er mer jobb enn jeg forventer så står jeg der uten noe skive på bak.. Endret Juli 11, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 11, 2017 Share Skrevet Juli 11, 2017 Jeg ville prøvd å banke i torx. Varme skruen og ha på wd40 så den løsner lettest mulig. Ellers må du nesten borre ut hodet av skruen så du kan bruke tang etter du har fått av bremseskiven. BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Juli 16, 2017 Share Skrevet Juli 16, 2017 Slagtrekker kan være løsningen + Hawkon sin oppskrift. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Slagtrekker-2000032610/ Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå