Gå til innhold

Vann i olje, bil går dårlig.

simonW
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Otis skrev:

Den sier at den mangler signal fra lmm. Det vil vel resultere i nødmodus? 

Ellers må du uansett bytte toppdeksel pakning for å bli kvitt olje drypp på manifolden.

Skal ta og teste, men har ikkje kommet opp det lyset som tilsier at automatkasse er i nødmodus, men er det noe eg kan ta i fra den gamle motoren og flytte over for og fikse dette ?? Og tidligere eier av motor har som sakt skiftet toppdekselpakningen, men ser ut som det er amatørmessikt gjort, så kan det være derfor ?? Eller kan det være veivhusventilasjonen som gjør dette ?

Endret av simonW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig kabel til lmm ikke er montert korrekt?

Automatkassen går ikke i nødmodus av lmm problemer. 

Ja, du kan teste med lmm fra gamle bilen. Men st kan være feil på kabel. 

Toppsekselpakning er skiftet amatørmessig. Sålenge det ikke er oljelekkasje ned i plugghull burde ikke pakningen være et problem, tror jeg. 

Veivhusventilasjon høres ut som er ok på din motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At veivhusventilasjonen er tett, får ikke motor til å gå dårligere. Det fir bare høyere oljeforbruk og ødelegger toppsekselpakning.

Så lenge motor ikke er kjørt varm, ville jeg ikke bekymret meg for toppakning.

Kan katalysator være tett?

Har du falskluft?

sjekket kompresjon?

Du skriver at du har byttet motor, er hjernen byttet og?

Sikker på at du har bensintrykk/dyser fungerer som de skal?

Tett luftfilter?

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og kjørt ein ganske lang tur, og har fått opp noen feilkoder her. Som ikkje var der fra før. Har prøvd og skiftet coil (uten hell), bør eg prøve og skifte plugger kanskje ?? Tok plugger i fra gamle motoren og satt over på nye fordi di pluggene som stod på var ferdig.

usikker på om den bare går på 5 sylindre, men ikkje umulig, motor høres fortsatt rar ut, ikkje samme lyd som var fra før

har ikkje komprisjonstestet, har prøvd og spraye startgass neri motorrommet uten at det har skjedd noe. 

Hjernen er ikkje byttet

Takker for svar 😊😊

IMG_0280.JPG

Endret av simonW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut kabel til coil på sylinder 4, hører du forskjell på motor? Nei? Da har du en død coil. Begynner motoren å fjuske så fungerer coilen du nappa ut. Misfire kan og være bensin-relatert, dyse.

Om du får ettertenning (bensin antennes i eksosanlegg og det smeller i potta) så vet du at en coil/tennplugg er ødelagt.

Stokk omså om på tennplugg fra sylinder 4 til f.eks sylinder 1. Flytter du feil så har du funnet kilden, da må du gjøre en service, noe jeg uansett anbefaler deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dysene/dysegalleri. Jeg hadde problemer med en M52B28 motor som gikk dårlig,kjørte en diagnose og fikk opp Misfire på flere sylindre,da var det feil med dysene.Dette sjekket jeg etter at jeg var sikker på at det ikke var coil,tennplugg eller ledning til coil som var problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristian 325 skrev:

Sjekk dysene/dysegalleri. Jeg hadde problemer med en M52B28 motor som gikk dårlig,kjørte en diagnose og fikk opp Misfire på flere sylindre,da var det feil med dysene.Dette sjekket jeg etter at jeg var sikker på at det ikke var coil,tennplugg eller ledning til coil som var problemet.

Kom opp flere feilkoder no, prøvde og skifte dyse på sylinder 4 uten at det hjalp 😔 Skjønner ingenting no, men dysen som eg flyttet over fra gamle motoren såg egentlig stygger/gamlere ut. Prøvde og ta av ledning på coil da gikk motor ujevnt og kubbet etter litt, så tror coopen skal være i orden 

kan det være lamda'en som gjør det ?? Virker jo litt rart vist det er det??

IMG_0283.JPG

Endret av simonW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen leser av forbrenningen. Med en coil/tennplugg/dyse ut av funksjon så blir det aldri en optimal forbrenning. 

Skal et visst trykk til før dyser åpner. La oss si at bensinpumpa er i grenseland og med nød klarer å åpne dysene. Har du en annen pumpe å prøve med? Er en long-shot siden bilen fungerte før motorbytte da men.

Har du stokka om på tennplugger? Prøv det. Se om feil flytter seg. Stokk om på f.eks 3 og 4 sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...