Master Skrevet August 8, 2017 Share Skrevet August 8, 2017 Hei. Jeg har en X1 2010 modell som plutselig mister turtallet og stopper, starter den igjen og alt er bra. Dette skjer kun når det er varmt ute, idag stoppet den 4 ganger på 5 km. Turtall pila kan også hoppe opp og ned før den stopper. Noen som har gode gode forslag her? På forhand takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 8, 2017 Share Skrevet August 8, 2017 2 timer siden, Master skrev: Hei. Jeg har en X1 2010 modell som plutselig mister turtallet og stopper, starter den igjen og alt er bra. Dette skjer kun når det er varmt ute, idag stoppet den 4 ganger på 5 km. Turtall pila kan også hoppe opp og ned før den stopper. Noen som har gode gode forslag her? På forhand takk! Sjekk strøm og batteri, høres kjent ut utifra mine egne issues med tidligere E84. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet August 8, 2017 Forfatter Share Skrevet August 8, 2017 Hei og tusen takk for svar. Batteriet er rimelig nytt, men skal sjekke speniingen. Hadde kontakt med BMW Ålesund og de nemte strømfordeler bak hanskerom og rep kabel kunne vere problemet. Det merkelige er at det er kun når det er varmt ute(noe det skjeldent er i Åleby). Sitter dessverre på en båt i det Indiske hav og må ha andre til å hjelpe min kone. Har og hørt om problemer med camm aksel sensor, men det skulle vel ikke ha noe med ute temp å gjøre. Gode forlag er veldig velkomne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet August 17, 2017 Forfatter Share Skrevet August 17, 2017 Har fått høre at det kan vere problemer med kamaksel sensor kan gi denne feilen, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 17, 2017 Share Skrevet August 17, 2017 Skulle akkurat til å skrive det.... dette er typisk kamaksel sensor symptomer. Stopper når varm. Skjedde på min s54 motor, og ble bra etterpå det kan selvfølgelig være strømkabel eller andre ting også. Men det som er helt usikkert om du er på båt eller ei, er at ingen kan vite heøt sikkert uten en diagnose. Jeg anbefaler å få bilen inn på diagnose, bestille ny defekt del og få det fikset dette er nok desverre ikke en easy fiks feil uten å måtte besøke verksted. Spørs også hvor bra det er for motor og drivlinje at det stopper når bilen er i fart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet September 10, 2017 Forfatter Share Skrevet September 10, 2017 Har da fått tatt diagnose, kommer opp med disse feilene, N47 motor: ABL EGR controller, electrical. ABL Pneumatic exhaust gas re circulation controller with position sensor. ABL Mass air flow sensor. Kan EGR ventilen vere problemet? Vist ja, kan den renses eller bør den skiftes? På forehand takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Ja jeg har nettopp hatt lignende symptomer som dette. Byttet først EGR ventilen, og fikk nullstillet adapsjonene, følte ikke bilen gikk helt rent, så nå er luftmengdemåler og Exhaust backpressor sensor byttet. EGR ventilen kan renses, ved at du tar den ut og renser den med CRC Carb/EGR clean f.eks. Luftmengdemåler bestilte jeg fra autodoc, og betalte 1700kr istede for rundt 4000kr her på berget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 LMM har kjørt 40-50 km uten at den har fungert og den ga ikke slike symptomer. Bil stoppet ikke. Men har hatt problemer med EGR og da lugger den som beskrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå