Djwik Skrevet Januar 27, 2018 Forfatter Skrevet Januar 27, 2018 Skrudd litt 7er igjen i dag da denne gangen bytte av veivsensor etter som bilen kommer med feilkode på kam sensor så bytta jeg den sensoren først men feilen forsvant jo ikke så vet jeg sånn dypt inne at kam sensor også kan bety veiv sensor så Tengte jeg får bytte denne også den så jo ut som den hadde vert gjennom en liten krig da med råten isolasjon å eksponert ledning som ligger til jord å brudd i ditt å datt merkelig at bilen gikk i det hele tatt ny sensor simens/vdo
Djwik Skrevet Januar 27, 2018 Forfatter Skrevet Januar 27, 2018 Bilen går jo forsåvidt greit skulle hatt kjørt den på en liten langtur for å få bort litt av kondensen i motorn eller majonesen som jeg kaller det men når penga må brukes på regninger å andre utgifter så blir det lite med bensin kroner og forbruket på denne bilen er jo heller ikke økonomisk Pga all små kjøringa jeg får gjort med den så ligger den på 4-5L på mila sånn omtrent Blir bedre ved drift temperatur men den får ikke gått der mer enn noen få minutter før det er stopp
Djwik Skrevet Februar 24, 2018 Forfatter Skrevet Februar 24, 2018 (endret) Ja i dag har jeg puslet litt med 523en ikke gjort så mye men byttet børster/spenningsregulator på dynamo og byttet spissing stag venstre bak Endret Februar 24, 2018 av Djwik Freakshow reagerte på dette 1
Shattered Skrevet Februar 26, 2018 Skrevet Februar 26, 2018 1 time siden, Djwik skrev: Nei Nei ser det
Djwik Skrevet Mars 30, 2018 Forfatter Skrevet Mars 30, 2018 Liten oppdatering igjen har jo ikke skjedd så mye men litt er jo altid bedre enn ikke no Har om ikke annet fått litt deler da fra autodoc denne gangen da de blei litt billigere enn koed denne gangen selv om jeg helst vil handle der fikk 2 kasser med bremse deler skiver,klosser, håndbrekk you name IT Også fått byttet skiver å klossene foran med slanger å greier Så foran er fiks ferdig har jo også demontert alt bak skiver å klosser å brekk å dritt eneste jeg sliter med er å få brekkvaierene ut av hjulopphenget bak etter å ha knekt 2 dorer å en hammer på å banke ut så må jeg til med et verktøy jeg foreløpig ikke har luftmeisel men det skal jeg få lånt meg må også ta bremserøra bak også det er også kjøpt inn så det kommer etterhvert bytta også tennplugger i går skjertorsdag for å prøve å få start på bilen igjen etter som den ikke ville gå noe serlig sist jeg hadde litt liv i den viste seg å være utslitte plugger å tett katalysator etter å ha starta å stoppa bilen litt mye men fikk liv i bilen å den går rent å fint også satt på noen hjul som holder på lufta rh xrad eller hva de heter må også bytte ut dynamoen da bilen ikke lader den har jeg liggende klar på benken med nye børster også sist men ikke minst har jeg kjøpt enda en BMW en e46 igjen denne gangen en 2004 316i n46 touring kjøpt usett for vrakpant veit dem må byttes reg kjede og bkf på den så vidt jeg vet er ikke fysisk mulig å trykke inn bremsen på den selv med motor i gang og er bra vakuum i slangen til bkf i følge han som eier den men et data bilde fra utstyrsliste siden får jeg legge ut i mellomtiden Shattered reagerte på dette 1
Djwik Skrevet Mars 31, 2018 Forfatter Skrevet Mars 31, 2018 Ja har da endelig fått bilen jeg har venta på i ca 2 uker bilen er en 2004 e46 316i n46 touring rulla ca 172000 Stort sett hel å pen starter å går men kjede har litt rasling så skal prøve å bytte kjede strammer og ta et olje skift også må det byttes vakuum slange til bkf det er ikke noe vacuum der gadd ikke å ta bilde inni da den må ryddes innvendig først men hadde forventet mye mere sliten bil til vrakpant enn det som kom denne kom jo med gode sommer å vinter dekk å greier Shattered, sveigis og BjornarHS reagerte på dette 3
Djwik Skrevet April 1, 2018 Forfatter Skrevet April 1, 2018 Har i dag sett litt på e46en prøvd å finne ut hvorfor det ikke er noe vacuum til bkf og siden det er vakuum pumpe på denne motorn så tror jeg at problemet ligger der da den har lekket endel olje så har kjøpt inn et rep sett til den med nye pakninger også har jeg bestilt en ny kjedestrammer men fant ut at jeg hadde den nye typen men skader ikke å bytte den heller skal også ta og flushe motor og bytte olje og filter motor tikker endel så burde gå seg til etterhvert fikk høre av en kollega at å helle en halvliter diesel på motorn skal rense opp i slagg å dritt i olje gangene men har i dag tømt den for søppel å støvsugd bilen innvendig Shattered reagerte på dette 1
Djwik Skrevet April 1, 2018 Forfatter Skrevet April 1, 2018 3 timer siden, Shattered skrev: Ser jo ut som en pen bil da! Ja er ganske hel å pen
Djwik Skrevet April 4, 2018 Forfatter Skrevet April 4, 2018 Har endelig klart å få ut håndbrekk wire endene som sitter i spindelen bak disse satt noe helt forjævelig riktig nok har de sittet det siden bilen var ny så de var rusta fast å irra fast i aluminiumen men på et tidspunkt måtte hælvette gi seg dette var på E39 523 Freakshow reagerte på dette 1
Djwik Skrevet April 7, 2018 Forfatter Skrevet April 7, 2018 Litt n46 skruing i dag da denne motorn gikk ikke noe pent tikker noe Guds for jævelig EE4AC8C0-D17E-4D66-B1B1-08498C343E82.MOV tok å hadde på en flaske med omega 907 engine flush og byttet olje og filter brukte 10w-40 denne gangen for å få litt mere smøring i motor motor blei roligere men lyden blei ikke helt borte hadde ikke vakuum på bkf så bremsene hadde tatt en liten titt på YouTube og hørt at vakuum pumpa kan lekke olje og ha redusert vakuum så siden det koster 150kr for et pakningsett til denne siden den faktisk lakk endel olje Så tok Idag å demonterte denne vakuum pumpa for og sjekke og fant jo åpen bart ut hva problemet var Og fant ut at det var noe som ikke var som det skulle være så denne dreiv jo bare å piska olje og metall biter rundt uten å lage noe serlig vakuum så denne må jo da byttes ut Shattered reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå