Gå til innhold

noen som har byttet drivakselmansett foran på en E91 x-drive?


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig de mener slik at de ikke tar av knuten. Bare kutter belgen, og bruker slik som strekker ut den nye belgen over knuten. Kjøpte slik verktøy på biltema selv. Går på trykkluft. 

Enkleste er å spør om du får låne verktøy dersom du kjøper belg på bmw :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, daniel740i skrev:

Eneste spesialverktøyet jeg kan komme på må være den man bruker til å klemme sammen klemmene som er i hver ende av mansjetten. :ph34r:

Sånn:
191327.thumb.jpg.e626b8dacb93b675216cda4ab3c7a5d3.jpg

Det verktøyet har han kameraten min, da han har det meste av personlig verktøy etter at han sluttet som mekaniker. I følge han holdt verkstedet spesial verktøy til det merke de skrudde.

 

2 timer siden, Knutmyr skrev:

Spørs hva som trengs for å ta av drivledd da. Aldri prøvd på BMW så jeg vet ikke

Er nok dette verktøyet som han BMW mekanikeren sikter til. Prislapp 100 000kr klassen. Han mente også at dette ikke var en jobb jeg kunne utføre uten dette spesifikke verktøyet.

2 timer siden, hsd skrev:

Mulig de mener slik at de ikke tar av knuten. Bare kutter belgen, og bruker slik som strekker ut den nye belgen over knuten. Kjøpte slik verktøy på biltema selv. Går på trykkluft. 

Enkleste er å spør om du får låne verktøy dersom du kjøper belg på bmw :) 

Har sett på youtube at de har brukt en belgstrekker, men er nok ikke slik de bruker på bmw verkstedet. Som jeg skrev over, så koster dette i 100 000kr klassen, så tviler på at de vil låne det ut. Derfor ville jeg høre om det var noen hjemme mekkere som hadde utført denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den tanga koster 100 000 tviler jeg på, men den er nesten nødvendig å ha da disse klemmene er svært stramme.

Det kan gå å bruke en svært kraftig låseringtang. Å få disse plastmansjettene til å utvide seg med biltemaspreder er bare å glemme. Akslingen bør ut og settes i skrustikka,.

Removing And Installing_replacing Left Or Right Output Shaft

Removing And Installing Low Profile Band Clamps

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 540is skrev:

At den tanga koster 100 000 tviler jeg på, men den er nesten nødvendig å ha da disse klemmene er svært stramme.

Det kan gå å bruke en svært kraftig låseringtang. Å få disse plastmansjettene til å utvide seg med biltemaspreder er bare å glemme. Akslingen bør ut og settes i skrustikka,.

Removing And Installing_replacing Left Or Right Output Shaft

Removing And Installing Low Profile Band Clamps

 

Den tanga koster ikke all verden, og han jeg bruker til mekaniker har den. Men som jeg har forklart lengre oppe. Bruker BMW et presseverktøy for å ta av drivknuten, dette verktøyet koster 100 000kr pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell... Å få drivknuten av akslingen er ingen problem,gjorde det sist på en 2009 330xd. Det er vel heller pressverktøyet for å få drivknuten ut og inn av medbringeren i hjulnavet som koster om det skal stå BMW på det. Litt hjemmesmidd kommer man langt med.

Btw, den tanga daniel740i har bilde av har ingen ting å gjøre på en original mansjettklemme

Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In

Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In

Pressing Output Shaft Out Of Drive Flange (wheel Hub) And Drawing In

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...