bmw1969 Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 Er det noen andre som har ekstremt høyt oljeforbruk på M54B30 motoren. CCV er fjernet. Kompresjon er 200psi pluss på alle syl. så motor er frisk. Vet det har vært endel problem med oljeringer på disse, men det må da være måte på forbruk. Kjører på Mobil 5w40. Nei, motor lekker ikke.....helt tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 Du må gjerne fortelle hvor mye den bruker, km stand og hvor ofte har den fått oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 M54b30 er kjent for oljeforbruk. Hvor mye er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 (endret) Min forrige e46 med m54b22 brukte den ca 1 liter mellom hvert oljeskift. Dette var vist normalt etter det jeg fant ut på nettet. Nå vet jeg ikke hvor mye din bruker? Men har du sjekket veivhusventilasjon? Endret Oktober 7, 2017 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 12 minutter siden, vegard89 skrev: Min forrige e46 med m54b22 brukte den ca 1 liter mellom hvert oljeskift. Dette var vist normalt etter det jeg fant ut på nettet. Nå vet jeg ikke hvor mye din bruker? Men har du sjekket veivhusventilasjon? Han har visst fjernet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 (endret) 16 minutter siden, vegard89 skrev: Min forrige e46 med m54b22 brukte den ca 1 liter mellom hvert oljeskift. Dette var vist normalt etter det jeg fant ut på nettet. Nå vet jeg ikke hvor mye din bruker? Men har du sjekket veivhusventilasjon? Hvor langt er et oljeskift? Forøvrig kjører jeg E39 med M54B25. Har gått 180 000 og fyller ca 1l etter 5000 km. Så bytter jeg etter 4-5 tusen km. Altså 9-10 000 km mellom oljeskift. Slik har forbruket vært siden 43 000 km i 2005 når jeg kjøpte den. Således forbruker den egentlig 2l på 10 000 km, men jeg etterfyller likevel bare 1l siden jeg tar oljeskift. Forøvrig bruker den ikke olje på highspeed driving på autobahn. Endret Oktober 7, 2017 av orala Korreksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet Oktober 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2017 Bruker langt mere en 1l pr 1000km. Usikker på km da motoren kommer fra Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 8, 2017 Share Skrevet Oktober 8, 2017 Du har fjerna veivhusventilasjonen? Satt på ein enklare ventil eller ventilerer du til friluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 8, 2017 Share Skrevet Oktober 8, 2017 Det var høyt forbruk. Den oljen som skal tilbake til motoren via CCV, hvor blir det av den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet Oktober 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2017 Ventilerer pr nå til friluft og det har ikke kommet noe olje ut den slangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 8, 2017 Share Skrevet Oktober 8, 2017 Da er vel den Tysklandsmaskinen ikke noen stor suksess. Det blir ca 100l olje de neste 100 000 km, hvis forbruket ikke øker. Kjedelig greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 8, 2017 Share Skrevet Oktober 8, 2017 Enten er det ventiltetninger eller stempelringer. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet Oktober 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2017 Ja mistenker ringer. Har også et annet problem.....motor måtte for ett par uker siden kjøre lenge på starter før den startet på kald motor. Den startet men gikk litt urolig, antispinn lampa begynte også å lyse. Kjørte den varm stoppet den og startet igjen, da var alt i orden.....antispinn lampa slukket også. Tok en diagnose på den å fikk to feilkoder på veivsensor. Byttet denne, men idag tidlig var den tungstartet igjen og AS lampa kom på. Kjørte den var og startet den på nytt og alt var greit igjen. Tok en nu diagnose og fikk igjen 2 feilkoder på veivsensor. Hva kan dette være??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 8, 2017 Share Skrevet Oktober 8, 2017 (endret) Bytt kamakselsensor også. Både den og veivakselsensor bør være original BMW del. Noen diagnoseapparat klarer ikke helt å skille mellom de to. Endret Oktober 8, 2017 av daniel740i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet Oktober 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2017 Ok, tenker du på begge kamakselsensorene???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå