Gå til innhold

M54b30 oljeforbruk

bmw1969
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har ekstremt høyt oljeforbruk på M54B30 motoren. CCV er fjernet. Kompresjon er 200psi pluss på alle syl. så motor er frisk. Vet det har vært endel problem med oljeringer på disse, men det må da være måte på forbruk. Kjører på Mobil 5w40. Nei, motor lekker ikke.....helt tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige e46 med m54b22 brukte den ca 1 liter mellom hvert oljeskift. Dette var vist normalt etter det jeg fant ut på nettet. Nå vet jeg ikke hvor mye din bruker? Men har du sjekket veivhusventilasjon? 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, vegard89 skrev:

Min forrige e46 med m54b22 brukte den ca 1 liter mellom hvert oljeskift. Dette var vist normalt etter det jeg fant ut på nettet. Nå vet jeg ikke hvor mye din bruker? Men har du sjekket veivhusventilasjon? 

Han har visst fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, vegard89 skrev:

Hvor langt er et oljeskift?      Forøvrig kjører jeg E39 med M54B25. Har gått 180 000 og fyller ca 1l etter 5000 km. Så bytter jeg etter 4-5 tusen km. Altså 9-10 000 km mellom oljeskift. Slik har forbruket vært siden 43 000 km i 2005 når jeg kjøpte den. Således forbruker den egentlig 2l på 10 000 km, men jeg etterfyller likevel bare 1l siden jeg tar oljeskift. Forøvrig bruker den ikke olje på highspeed driving på autobahn.

Endret av orala
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mistenker ringer. Har også et annet problem.....motor måtte for ett par uker siden kjøre lenge på starter før den startet på kald motor. Den startet men gikk litt urolig, antispinn lampa begynte også å lyse. Kjørte den varm stoppet den og startet igjen, da var alt i orden.....antispinn lampa slukket også. Tok en diagnose på den å fikk to feilkoder på veivsensor. Byttet denne, men idag tidlig var den tungstartet igjen og AS lampa kom på. Kjørte den var og startet den på nytt og alt var greit igjen. Tok en nu diagnose og fikk igjen 2 feilkoder på veivsensor. Hva kan dette være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...