Otis Skrevet Oktober 26, 2017 Share Skrevet Oktober 26, 2017 Det eneste jeg tenker ved denne filen er indre lekkasje på dyser. Men det er mulig jeg tar feil. @TRF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2017 Share Skrevet Oktober 27, 2017 1) verifiser at den gløder som den skal. 2) smooth tuning kan man typisk få ved dysefeil, men den sier egentlig bare at det er en akselerasjonsdifferanse mellom stempler. Det kan jo skyldes mye. Mao: når du har verifisert at den gløder som den Skal, sjekk indre lekkasje i dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2017 39 minutter siden, TRF skrev: 1) verifiser at den gløder som den skal.Før jeg tok denne diagnosen hadde den stått 3/4 døgn, var ca 4 grader når jeg startet etter preheating i 4-5 sek. startet da uten at jeg kunne merke noe rakling (som vel er typisk om ikke alle glødepluggene fungerer?), måtte kinne på starteren 1-2 sek mer enn når motoren ikke er kald (oppvarmet garasje eller kjørt Webasto først). Er det noen måte jeg jeg kan teste glødepluggene via Rheingold eller må jeg begynne å demontere (hvor mye) og ohme - eller likegodt bytte alle, har 6 nye fra Bosch liggende i tillegg til innsugspakninger? 2) smooth tuning kan man typisk få ved dysefeil, men den sier egentlig bare at det er en akselerasjonsdifferanse mellom stempler. Det kan jo skyldes mye. Mao: når du har verifisert at den gløder som den Skal, sjekk indre lekkasje i dyser. Jeg hadde tidligerer i høst Tunap dyserens i dieslfilteret, kan det være medvirkende - skal jeg kjøre en ny rens kanskje mer rusk som skal ut? Googlet litt og noen koblet EGR(AGR?) ventil til lignende feilmelding. Men har ingen symptomer på ujevn gange, fusking, dårlig trekkraft eller annet som antyder noe galt, kun at den ikke vil starte når kald. @TRF @Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 5, 2017 Forfatter Share Skrevet November 5, 2017 (endret) Tror jeg midlertidig friskmelder Bimmern, den har nå stått ute i et par minus i 3 døgn og etter 4 sek med pre heating så starten den med en gang, ingen rakling eller ujevn gange. Så avventer med å bytte/feilsøke glødeplugger inntill nye symptomer eller problemer skulle dukke opp... Takk for all bistand så langt Endret November 5, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå