kapteinh Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 (edited) Hei. Skiftet nylig bremser på bilen da jeg hadde kast i dei gamle. Skivene og navet ble målt, kun kast i skivene. problemet er at bilen rister når jeg bremser fra 60 -> 20 km/t. ristingen er ikke i rattet. klarer ikke kjenne noe slarke om jeg tar tak i dekket kl 6-12 eller 9-15. kan nevne, jeg har også byttet casterstag, stabstag begge sider, foringer på selve stabbstaget og endeledd i forstilling for ikke så lenge siden. mistenker det er noe bak, da jeg har byttet det meste forran og opplever vibrasjonen bak. Edited January 19, 2018 by kapteinh
scoot Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 (edited) Byttet du både caster og nedre bærearm? Edit: Viktigst av alt - hvilket fabrikat var det på delene du satt på ? Edited January 19, 2018 by scoot
kapteinh Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 kjøpte meyle HD, byttet ikke nedre da jeg verken kan kjenne eller se slark. men hvis det var noen av disse skulle jeg vel ha kjent det i rattet ?
Reef89 Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Som oftest kjenner en risting i rattet = foran. Stag, foringer, skiver osv. pedal = bak. Stag, foringer, skiver, osv.
kapteinh Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 kjenner ikke noe risting i pedal. kjennest ut som det kommer fra bilen selv. kan kanskje kjenne en svak pulsering i rattet.
kapteinh Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 ristingen kommer også om jeg har stor fart i litt krappe svinger, spesielt i venstresvinger og noe svakere i høgresvinger. får vibrasjon også i fart rett frem i 120+
Recommended Posts