GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann,

sliter med temperaturen som alle andre her😂 men har skiftet alle termostater(egr,hoved og i varmeveksler) flushet systemet for partikkler, se bilde

men temp er fortsatt mellom 49-70

noen som har vĂŠrt bori dette?

7412DC87-20A1-4D06-AD69-837CD2AD3416.jpeg

Endret av Mergim
Skrevet

Originale termostater? Hvor gammel er EGR termostat? Hvor kaldt er det ute, og hvor mye kjĂžrer du varmeapp?

Skrevet
10 timer siden, johanngj skrev:

Skiftet temp sensor da? Eller forsÞkt Ä rugge pÄ kontakten mens noen sitter i bilen og ser pÄ tempen? 

Nei, men kan ikke se for meg at det er Ă„rsaken men skal ta en titt pĂ„ det, takk😁

Skrevet
50 minutter siden, TRF skrev:

Originale termostater? Hvor gammel er EGR termostat? Hvor kaldt er det ute, og hvor mye kjĂžrer du varmeapp?

Alt originalt og den er 2 mnd gammel

det skjer nÄr det er +3grader og nedover, ikke mye. Bruker bare halv varmeutgang pÄ drive og vifta pÄ en.

hva er riktig temp ved kjÞring? Fikk f.eks, temp mellom 49-70 mellom drammen og vikersund. Starta ved 70 pÄ tomgang fÞr jeg kjÞrte, gikk opp og ned hele veien men minste den gikk ned til var 49 grader

Skrevet

Bilia sa det er pga det er grus i kjÞlesystemet, men om det er grus eller smÄ partikler vet jeg ikke, men noe er det.

kan gÄ opp i temp til 96* ved Ä la den i tomgang i en time og da sank den bare ned til 83.

bilia mente det gruset holder termostaten Äpen fordi den kiler seg fast i termostaten, men dem sa ogsÄ at de flusha systemet for meg(ser ikke sÄnn ut ifra bilde pÄ hoved innlegget) men gjorde det selv Ä uten forbedringer.

har lest at hvis vannpumpa er gammel sÄ kan den slippe smÄ dritt i kjÞlesystemet og jeg tror ikke den har noen gang blitt skifta, gÄtt 240k

Skrevet
2 timer siden, Otis skrev:

Om du har automat sÄ kan det vÊre feil pÄ termostaten pÄ varmeveksler. 

Den er skiftet 2 ganger av bilia😅

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...