Walkabout Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 (endret) Noe som irriterer meg relativt mye er at det finnes omtrent 159 forskjellige betegnelser på de ulike delene i forstillingen, noe som gjør det komplett umulig å finne riktig del (og delenummer) nå som Bavaria heller ikke oppgir delenummer i sine pristilbud. Lang historie kort: Etter EU-kontroll så er det kommet anmerkning på stabilisator (for stor slakk i foringer eller kuler, høyre fremre), I pristilbudet er det oppgitt "skifte stab.stag.h.s foran" og deretter noe som heter "stödlager" til 1 046 kroner eks. mva. og "pendelstöd" til 499 kroner eks. mva. Noen som vet hvilke deler dette er? I tillegg må "håndbremsesko" byttes, og delen er oppgitt å hete "bremseband Hb", hvilket jeg antar da betyr høyre side bak. Setter pris på innspill til hvilket delenummer denne har - gjelder en E90 320d 2010 med reg. nr. RK15954. Kan for øvrig legge til at støtdemper høyre side foran, som veiledende koster 3 769 inkl. mva. hos Bavaria, er å få fra nøyaktig samme produsent (Sachs) til 1 215 kroner hos eurodel.no. Så er ikke noe særlig tvil om at det er mye penger å spare på å kjøpe deler selv Endret Januar 2, 2018 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Har du prøvd GSbildeler sitt online ETK system. Gå inn her https://www.gsbildeler.no/nettbutikk Det er ingen innlogging eller registering eller andre krav. Legg inn bilnummer og finn ETK Delekatalog ikonet. Det er lyseblått. Finn deretter ETK forstilling (nr 31) Da burde du finne de riktige delene og delenummer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Jeg har veldig hell med å snakke med koed på kundeservice. De gutta er helt rå på kundebehandling, til tross for min lille kompetanse så klarer vi alltid å finne fram til riktig del. Samtidig er det fælt få som slår de på både pris, utvalg og leveranse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 (endret) Stab.Stag er sikkert klikkestag/kyllingbein/osv. (kjært barn har mange navn??). Stort sett de som må byttes med tiden. Selve stabilisatorstaget byttes vel heller sjeldent. Delenr er 31356765933 for venstre side og 31356765934 for høyre side. Bremsesko er 34416761291 (evt. Bosch 0986487608 til lavere pris) Monteringsett er 34410410823 Endret Januar 2, 2018 av Daniel. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 58 minutter siden, t06afre skrev: Har du prøvd GSbildeler sitt online ETK system. Gå inn her https://www.gsbildeler.no/nettbutikk Det er ingen innlogging eller registering eller andre krav. Legg inn bilnummer og finn ETK Delekatalog ikonet. Det er lyseblått. Finn deretter ETK forstilling (nr 31) Da burde du finne de riktige delene og delenummer. Ja jeg kjenner til det Problemet er bare at jeg, rent visuelt, ikke vet hvilken del det er ettersom det er så mange forskjellige henvisninger/betegnelser på det som skal skiftes. 51 minutter siden, tennbrikket skrev: Jeg har veldig hell med å snakke med koed på kundeservice. De gutta er helt rå på kundebehandling, til tross for min lille kompetanse så klarer vi alltid å finne fram til riktig del. Samtidig er det fælt få som slår de på både pris, utvalg og leveranse. Jeg synes eurodel.no er uslåelig på pris - men kan jo prøve Koed hvis det er ekstra gode på kundeservice 34 minutter siden, Daniel. skrev: Stab.Stag er sikkert klikkestag/kyllingbein/osv. (kjært barn har mange navn??). Stort sett de som må byttes med tiden. Selve stabilisatorstaget byttes vel heller sjeldent. Delenr er 31356765933 for venstre side og 31356765934 for høyre side. Bremsesko er 34416761291 (evt. Bosch 0986487608 til lavere pris) Monteringsett er 34410410823 Takker så mye! Jeg får sende en epost til Bavaria også, de må da vel ha en viss form for plikt til å tydeliggjøre hvilke deler som faktisk må byttes før ny fremvisning. Bremsesko og monteringssett bør da løse problemet med håndbremsesko. Har du noen ide om hva "stödlager" og "pendelstöd" er, siden det er to forskjellige deler? Eller tilsvarer de to klikketstaget/kyllingbeinet? Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 5 minutter siden, Walkabout skrev: Takker så mye! Jeg får sende en epost til Bavaria også, de må da vel ha en viss form for plikt til å tydeliggjøre hvilke deler som faktisk må byttes før ny fremvisning. Bremsesko og monteringssett bør da løse problemet med håndbremsesko. Har du noen ide om hva "stödlager" og "pendelstöd" er, siden det er to forskjellige deler? Eller tilsvarer de to klikketstaget/kyllingbeinet? Pendelstöd er visst det svenske navnet på klikkestag i følge GS i hvertfall. Litt usikker på hva stödlager skal være. Mulig det er relatert til støtdemper eller fjærbein generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 23 minutter siden, Daniel. skrev: Pendelstöd er visst det svenske navnet på klikkestag i følge GS i hvertfall. Litt usikker på hva stödlager skal være. Mulig det er relatert til støtdemper eller fjærbein generelt? Ifølge nettet er det "ett lager som sitter i en gummiupphängning runt kardanaxeln. Den sitter där för att stabilisera kardanaxeln och ta upp vibrationer från den". Ser liksom ikke helt hvilken tilknytning dette har til noen av feilene på EU-kontrollen men? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 4 minutter siden, Walkabout skrev: Ifølge nettet er det "ett lager som sitter i en gummiupphängning runt kardanaxeln. Den sitter där för att stabilisera kardanaxeln och ta upp vibrationer från den". Ser liksom ikke helt hvilken tilknytning dette har til noen av feilene på EU-kontrollen men? Var det jeg og så. Gummiforing til mellomaksel eller noe sånt. Høres snålt ut at dette skal være en EU feil på en E90N. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2018 Stödlager er visst støtlager, altså såkalt bumptop i tilknytning til støtdemperen som må byttes. Noen som vet delenummer her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Januar 6, 2018 Share Skrevet Januar 6, 2018 Har bilen M-sport understell(S704A) er delenummeret 31336767333. Hvis ikke er delenummeret 31336771352. koster 257,50kr hos koed. 21 minutter siden, Walkabout skrev: Stödlager er visst støtlager, altså såkalt bumptop i tilknytning til støtdemperen som må byttes. Noen som vet delenummer her? Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Januar 6, 2018 Share Skrevet Januar 6, 2018 (endret) Stødlager er ikke bumperstop, men tårnlageret. Fikk nemlig ikke prisen til å stemme. GS kaller det for støtdemper lager. Det er nemlig vanlig og bytte tårnlager når støtdemper blir byttet, fordi du må ut med tårnlageret likevell. Måtte sjekke BMWarchive, og du har 704 M-sport understell, så da er det viktig at delene samsvarer med det. Tårnlageret har delenummer 31306775098 1235kr hos koed @Daniel. har rett i at det er kyllingbeinet, og har delenummer 31356765934. Fredrik på KOED, hjelper deg gjerne med og finne de rette delene. De har også alternative deler om du ikke vil ha original. Også finner du et verksted som er villig til og skru de delene du tar med Endret Januar 6, 2018 av Eivind320x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2018 2 timer siden, Eivind320x skrev: Stødlager er ikke bumperstop, men tårnlageret. Fikk nemlig ikke prisen til å stemme. GS kaller det for støtdemper lager. Det er nemlig vanlig og bytte tårnlager når støtdemper blir byttet, fordi du må ut med tårnlageret likevell. Måtte sjekke BMWarchive, og du har 704 M-sport understell, så da er det viktig at delene samsvarer med det. Tårnlageret har delenummer 31306775098 1235kr hos koed @Daniel. har rett i at det er kyllingbeinet, og har delenummer 31356765934. Fredrik på KOED, hjelper deg gjerne med og finne de rette delene. De har også alternative deler om du ikke vil ha original. Også finner du et verksted som er villig til og skru de delene du tar med Strålende, takk for hjelpen! Tårnlager fra Sachs hos eurodel.no kom på 383 kroner, så rimelig mye å spare her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Januar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2018 Da har jeg fått bestilt inn støtdemper, tårnlager, kyllingbein, bremsebånd og reparasjonsats. Veiledende pris hos Bavaria er 6 620 kroner, havnet på 2 464 kroner inkludert frakt hos Eurodel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå