e30_joakim Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 (endret) Hei, har vært på Bimmers i mange år - men aldri lagt noen tråd om prosjekter osv tenkte at det nå er "innafor" Planen til denne E36en er å lage banebil/drifte bil ut av den. Den har et meget godt utgangpunkt syns nå jeg. Da jeg ønsket en lett 3 serie ( tenker på vekten ) og med V8. Om noen følger med på samme sidene som jeg gjør på facebook - så dukket denne opp på gatebil/drifting kjøp og salg av Steffen som kjører drifting i Danmark. Denne dukket opp i November å har fulgt med på den siden. Etter mye fram og tilbake å diskusjon av pris - så kjørte jeg og en kompis mot Danmark søndags morgen/natt om du vil kalle det det. 03:45 ringte vekkeklokka.. Vi sto i København klokken 09:00 søndags morgen... haha Bilen var bedre enn forventet - med tanke på lakk og utseende. Tenkisk er den også bra. Den har blitt brukt med Danske skilter så disse tok vi av på søndag - men vi valgte å ta den på henger hjem ikke bli skremt av bildene - da den er tom for innteriør og litt mye ledningsrot som må ryddes opp i.... Som sagt - det skal bli banebil / driftebil så kom gjerne med tips. Jeg setter opp en liste om hva som skal kjøpes for mer effekt / banerelatert. Første planen er å rydde i kabler å rydde i motorrommet - det ser veldig rotete ut pr nå ... Fin front men FORFERDELIG bakfanger... x) Info om bil / motor M60B40 med Tørrsump Adapterplate og M3 girkasse ukjent Svinghjul og clutch - ikke noe av å på clutch men denne skal kjøpes. Senkesett/dempere av ukjent merke - men med hardhets justering. Bøttestoler Ønskeliste / Handleliste Carbon bakluke og panser ( kjøpt - montert ) Vortech / Ess kompressor kitt ( kjøpt - under montering Fezken chip ( bestilt ) Sinterclutch lamell ( montert Sveise diff ( ESAB er gjort ) Kjøpe bur - Pedersen racing har til grei sum. Men om noen har skrudd bur - skrik ut ! ( under vurdering om det blir skrudd eller sveisebur ) K sport eller annet Drifting coilovers ( kjøpt og montert ) T parts forstilling - styrevinkel kitt ( kjøpt og montert ) Powerflex - under vurdering - ikke noe jeg haster med. T parts settet fulgte det med stumme foringer til forstilling. Fuelcell - nytt bensin system lagt opp 440 cc dyser med tanke på kompressor kitt - ( bestilt ) Aluminium motor fester ( kjøpt og montert - bestilt fra T parts ) Her kommer noen bilder - det er med Iphone å ikke speilrefleks. Har et "greit" verksted men halve flyttelasset vårt står der - så jeg har bare halvparten å skru på - men det går Endret April 16, 2018 av e30_joakim Amarios og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 Tøft denne endte opp i norge. med tanke på foringer så vil jeg anbefale og handle her http://www.millway.se/ bra foringer som er laget får banebruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 E36 med v8er er rått Mener jeg så denne på en dansk bmw gruppe ja. Må hverfall følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2018 1 time siden, carlhaakon skrev: Tøft denne endte opp i norge. med tanke på foringer så vil jeg anbefale og handle her http://www.millway.se/ bra foringer som er laget får banebruk Takker jeg skal se på siden ! 1 time siden, sAlnes skrev: E36 med v8er er rått Mener jeg så denne på en dansk bmw gruppe ja. Må hverfall følge med her Helt enig ! utrolig moment i denne så var ikke noe problem å legge igjen lakris striper haha Den lå ute på Dansk gruppe og på noen norske drifting sider på facebook sAlnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 rått! e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 9, 2018 Share Skrevet Januar 9, 2018 Rått prosjekt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2018 (endret) Det kommer noen bilder - har fått bilen inn i verkstedet som litt av flyttelasset står - så det kan se rotete ut haha Fått bilen opp på bukker - fjernet diverse unødvendig i motorrom + startet med rydding der - av kabler etc. Kappet ut reservehjulsbrønn ( har ikke kappet helt ferdig ) Det blir sveising av diffen en av kveldene nå Tatt ut stolene får å komme til kabler - må vite hva jeg kan fjerne å ikke.. veldig mye kabler til å være så gammel bil syns jeg .. Var dårlige bilder å det så jeg nå når det er lastet opp ... Skal ta bedre ! Endret Januar 9, 2018 av e30_joakim Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2018 Her er litt hva som er skjedd siste dagene , kappet ut endel baki, sveist på 2 firkant rør - plate oppe på og tanken over der. Girkassa er av - skal montere sinter lamell ble spakstel også 😍 skrapet ut alle asfalt matter å fjerner et lite rust hull. diffen er sveiset å fjernet overflødig kabler og bremsebånd da det ikke skal brukes Det kommer bedre bilder senere. Freakshow og Amarios reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2018 Det har skjedd endel i det siste - sånne ting som egentlig ikke syns så veldig men tar tid... og jeg er flink til å glemme å ta bilder .. Det som har skjedd siden sist er : 4 søplesekker med karroseri deler fra rumpa på bilen - diverse plastikk - varme skjold - varmematter osv Sveiset firkantrør å plater baki - litt budsjett så maler med pensel jeg... montert tank å pumpe. Begynt på bensin rør fram - gjenstår bare returen. Sveits på plate der stolryggen til baksete er - så det er lukket baki ved tanken. Malet også hele bilen innvendig Av med girkasse å på med sinter clutch Montert nye TRX spaken ! fy f*** ble tight i giringa Diffen ble tatt av og sveiset Kjøpt alu radiator - mangler stor kjølevifte å montering av fester å slanger her. Det ble en tur til Oslo for å kjøpe brukt Carbon panser ( tenker litt på å få ned vekten ) det var GTR / utskjæring. Det er litt need for speed syns jeg - men funker sikkert til å få ut varmen .. ga bare 500 kroner for det men fant selvfølgelig et rent carbon panser uten hull + CSL carbon bakluke - som jeg skal hente senere i dag så får vi se hvordan det blir med det panseret. bilder av det å luka kommer senere når det er montert ! Turen til Oslo å litt søking på finn.no - ble det 18 dekk/felg som skal spinnes opp x) av en prislapp på total 1000.- så lenge jeg ikke har 600 hjulhester så tenker jeg at et helt vanlig sett på 15-16 tom varer vel kanskje litt.. haha Så fort jeg får den ned på hjula å den starter igjen - så blir det ut i lyset å bedre bilder La også inn ordre hos T parts i Sverige på Styrevinkel kitt for mer ratt utslag ! gleder meg som en unge å få på det ! Amarios og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 22, 2018 Share Skrevet Januar 22, 2018 Nice e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2018 veldig kjekt å jobbe som befrakter - ordner seg med frakt fra alle deler i landet kom lastebil fra Trondheim å levert på jobben min med carbon CSL og panser kjekt å ha litt deler haha se bort i fra engangsgrill bakfangern , den skal av ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2018 Satt på panseret uten utskjæringer - blir litt for mye need 4 speed med det med hull i Ble mye penere bilder kommer tar gjerne mot innspill T parts kommer nok på posten denne uka mangler coilovers.. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2018 Her kommer en artig oppdatering Brått ringte en kompis en kveld - fikk orginal forstilling og bakstilling ( alltid kjekt med drivaksler - differ og diverse bærearmer liggende ) + nye Coilovers foran ( noe billig Tuningart ) riktig splitter nye. Frontleppe + masse små deler. Dette fikk jeg da han måtte ut av verkstedet på dagen ! * Coilovers ble montert foran ( litt lettere for meg å justere forstillingen + skjermer når T parts skal på ( planen er å kjøpe et fult justertbart sett ) * Ferdig koblet opp brekk - Girspak. som bilde viser så måtte Casper være med i verkstedet i helgen da samobern jobbet. * Nye alu motorfester !! sitter dønn nå * Montert vifte på radiatorn * Koblet ferdig alt med fuelcell og pumpe + nye slanger fram til motorrom med AN koblinger * tatt rusthull i gulvet - ryddet i kabler inne i bilen. Montert "nytt" carbon panser uten de utkjæringene å CSL bakluka er på ! liker den luka ! * T PARTS kom i posten i går !!! *Bremser / clutch luftet - Mangler å bare koble på radiatorn og ekspansjonstank så er det klart for prøve tur * Siste bilde viser en liten " sneak peak " om hva som er på vei i posten !!!!!!! Føler jeg har fått gjort mye siden 7 Januar når den ble hentet - Januar lønna har vel ikke gått til så mye annet en bil , haha Film / bilder kommer så fort jeg får den ut av verkstedet ! Amarios og sAlnes reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2018 Noen som har tips til coilovers ? K sport drifting inverted - eller XYZ fra Nai nordic har jeg sjekket på. Fått prutet på GS faktisk også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2018 Liten teaser hva som kom i posten i helgen K sport drift inverted Mathiseen, tpmek og Freakshow reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå