Erik BM Skrevet Januar 24, 2018 Share Skrevet Januar 24, 2018 (endret) Min importbil er tilknyttet Tysk portal og har således hatt tilgang til BMW Connecteddrive funksjoner (remote services, RTTi etc.) Jeg har kjøpt halvårlige abonnement på disse tjenestene men når virker det som om hele portalen er endret og tilsynelatende kan jeg bare kjøpe Online/assist som viker å være aktiv (fikk melding fredag om at abonnementet var utløpt). Online/Assist har ingen av nenvte funksjoner lenger. Noen som har det samme problemet? @Kjennern feks? Endret Januar 24, 2018 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Januar 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2018 (endret) UPDATE! PANIC OVER? BMW Online /Assist booket på nytt. Remote via app fungerer i alle fall. Har ikke fått undersøkt om RTTI osv. fungerer fortsatt. Endret Januar 24, 2018 av Erik BM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 24, 2018 Share Skrevet Januar 24, 2018 Har min i Norsk portal og alt er normalt der. Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Januar 24, 2018 Share Skrevet Januar 24, 2018 Jeg har en F10 M5 2015. Alle tjenester var tilgjengelig når jeg opprettet profil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPP Skrevet Januar 24, 2018 Share Skrevet Januar 24, 2018 3 timer siden, Ampera skrev: Jeg har en F10 M5 2015. Alle tjenester var tilgjengelig når jeg opprettet profil. Hadde bilen tysk abonnement før norsk profil ble opprettet? Har selv en F11 2015 med tysk Connected Drive hvor alt som RTTI etc. virker fint. Prøvde å legge denne til min norske profil, men fikk da beskjed fra nettsiden om at tjenester ville forsvinne. Jeg beholdt derfor tysk konto. Hva skjer hvis jeg registrer bilen i den norske portalen? Må C.D. kjøpes på nytt? De tyske tjenestene er betalt frem til 07-2018. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Januar 24, 2018 Share Skrevet Januar 24, 2018 (endret) Ja, denne bilen hentet jeg i Tyskland i oktober, var registrerer , 1.10.2015. Jeg opprettet profil, la inn siste 7 siffer i chassisnummeret , hentet kode som ble sendt bilen og alle tjenester var oppe og gikk. Det eneste jeg har kjøpt i ettertid er service. Den kjøpte jeg i november. Som du ser av bilde ser du hvilke tjenester som er aktiv. Bilen registrerte jeg 25. Oktober 2017. Endret Januar 24, 2018 av Ampera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2018 (endret) UPDATE: Alt fungerer som før. RTTI, remote app etc. Måtte booke "BMW Online / Assist" som tidligere men beskrivelsen av innholdet i denne virker å mangle nevnte funksjoner. Dette er altså inkludert/fungerer likevel. Vi forholder oss rolige og fortsetter som før Endret Januar 30, 2018 av Erik BM TEOBALD reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEOBALD Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 Jeg oppdaget det samme, og haddeikke lyst til å blåse 2000kr hvis remote tjenestene var borte, godt du bekreftet at de fortsatt er der,.... når det er sagt, bruker jeg ikke remote tjenestene for ofte, mest klimafunksjonen, men den får jeg feilmelding i bilen på 50% av gangene,...ikke nok batteri eller fuel, men det fungerer med remotenøkkel, skjønn det den som kan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 Låner denne tråden litt... Har nylig kjøpt en 2014 F11 som ble tatt inn til Norge for noen år siden. Ser i iDrive at Connected Drive tjenestene utløp i fjor høst. All tekst/info om dette er på tysk, så jeg regner med forrige norske eier ikke har lagt til bilen i norsk portal tidligere? Kan jeg da uten videre opprette bruker/konto i den norske portalen, kjøpe de tjenestene jeg ønsker og så vil dette fungere? Eller må jeg kontakte Tyskland og få "overført" bilen til den norske portalen først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet April 23, 2018 Share Skrevet April 23, 2018 Det ble til at jeg opprettet konto i den tyske portalen, og handlet abonnement på de aktuelle tjenestene der. Har foreløpig bare testet RTTI og BMW Online. Alles gut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 Har dere alle RTTI fungerende nå? Har ikke fungert de siste dagene hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Brukte tjenesten senest i ettermiddag, virket som alt fungerte som normalt ja... Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEOBALD Skrevet Februar 14, 2019 Share Skrevet Februar 14, 2019 oppdaget at min tyske konto var overført til Norge, spent på å se om det har noe å si på tjenestetilbudet,... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Februar 14, 2019 Share Skrevet Februar 14, 2019 Jeg måtte fornye noen av tjenestene i august siste år, alt fungerer for meg. Når du logger inn ser du alt som er aktivt. Kjøpte tjenester ConnectedDrive Services Bestilt Remote Services Bestilt BMW Online Tilgang til:19.08.2019 Real Time Traffic Information Tilgang til:19.08.2019 intelligent nødanrop Bestilt TeleServices Bestilt BMW Service Inclusive Gyldig til:29.09.2020 eller Concierge Service Tilgang til:19.08.2019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinarH Skrevet Oktober 9, 2021 Share Skrevet Oktober 9, 2021 Hei. Ser det ikke har vært aktivitet på denne tråden på en stund, så jeg tar sjansen på å kuppe litt, og sette liv i den igjen. Jeg er også ny på forumet her, så om jeg overtrår noen regler, så får dere si fra. Jeg kjøpte meg min første BMW i fjor, og har lett etter muligheter for å få bilen opp på ConnectedDrive. Bilen er en 2011-modell, importert fra Tyskland, samme år. Jeg har forstått det slik, at om bilen har vært registrert i Tyskland, og lagt til i systemene der, så er det ikke mulig å legge den til i det norske systemet. Nå er det også slik, at det norske systemet, ikke tar biler eldre enn 2013-modeller. Jeg opprettet derfor en konto i det tyske systemet, og håpet da at det skulle gå greit. Men gjennom mange samtaler, hvor håp var høyt belyst, fikk i går et skjema for erklæring om at bilen var min, som jeg skulle returnere signert. Jeg sendte også ved kopi av legitimasjon og etterspurt registreringsdokument (vognkort, del 1). Jeg trodde da alt skulle gå greit, men i dag fikk jeg en e-post om at de ikke kunne legge til bilen til min konto uten et tysk registreringsbevis. Dette forstår jeg ikke.. og heller ikke hvordan jeg skal kunne få tak i noe slikt. Er det noen av dere som har erfaring med mitt dilemma, eller på annen måte kan gi meg noen gode råd om veien videre til en oppkoblet BMW-verden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå