hsd Skrevet Februar 7, 2018 Share Skrevet Februar 7, 2018 (endret) Gå for e39 M5 diff. Det er en lamellbrems, og har en bedre virkemåte enn Quaife som har en helt annen virkemåte (helical). BMW sine originale diffbremser er seriøst bra greier. ( så lenge de er lamell) Quaife o.l er helt greit det, jeg havner nok på Quaife i min e39, men det er kun pga det er en 530d og dermed ikke har muligheten til M5 diff pga diesel har mye tyngre utveksling og annerleies diffinnmat pga dette. Hadde det vert en 540i hadde jeg valgt e39 m5 tvert. Er flere typer diffbremser som Quaife, Wavetrac o.l, de ligger på ca 10k + moms. Nå får ikke man tak i f.eks en E39 M5 diffinnmat ny, men relativt til nypris hadde nok en slik kosta rundt 20-25k. Så kan si det slik at det er ett mye mere kostbart produkt. ellers har man leverandørerer som KAAZ, OS Giken o.l men som nevnt, prisen er en annen. Den der billigløsningen fra racingdiffs har jeg titta på, selve patenten er OK men det eg stusser i er at arealet på clutchplatene er veldig liten iforhold til f.eks ZF/BMW sine originale enheter. en diff fra e36 318i har nok 3-4 ganger så høyt areal som innmaten de tilbyr til f.eks en E39 M5. Synest denne løsningen hadde vert OK om den kosta 500, men er jo snart om flere tusen her. + moms og frakt. Prisen opp til f.eks Quaife er ikke stor. ellers så ser eg du skriv at du skal både ha 300 ++ whp og kjøre fort på bane. da nytter det ikke med 528 understell uansett Enkleste og billigeste er å få tak i komplett M5 understell. Da har du bremser, drivakslinger, sterk diff, diffbrems og alt du ønsker for en grei penge. Endret Februar 7, 2018 av hsd bmw_man og Daniel. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 7, 2018 Share Skrevet Februar 7, 2018 Er så synd at BMW sluttet å tilby diffbrems til vanlige modeller etter E32/34/36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 13 timer siden, Daniel. skrev: Er så synd at BMW sluttet å tilby diffbrems til vanlige modeller etter E32/34/36 ja det er faktisk helt mørkt at ikke "schnell fahrer" ideologien ikke gikk lengre, helt greit at M modeller skal ha det som standard, men tenkt han som kjøpte en 1996 mod e39 540 6trinns man ny på 90`tallet , typ 300 sugehester å manuell ergo litt interisert i bil og morro, så bare " NEIN ! nicht sperren differentsialen til deg" fra bmw................................ da hadde jeg blitt skikkelig furtepupp Daniel., sAlnes, RemyNG og 2 andre reagerte på dette 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå