Gå til innhold

530d


BjørlykkeOle
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 530d jeg har en del planer med.

Ting som skal gjøres er:

-ny framfanger

-ny bakfanger 

-tuning

-montere koppholdere i grill

-restore kit for å "pusse opp" lykter rundt om 

-svarte N merker

-montere takvinge

-wrappe sidelykter bak med rød glossy folie

-coilovers

-sote ruter

-style 95 eller 128

 

 

Bildene er fra slik bilen var ved kjøp. Har støtfangere på lakkering nå. nye bilder og en oppdatering følger etterhvert.

28511510_10212185574577672_1329707571_n.jpg

28534906_10212185573937656_656860084_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gabz skrev:

Gratulerer med knall bruksbil. Blir veldig bra med planene. Regner med det er tilsvarende originale M-fangere du skal ha på? Den som er på bildene ser så hoven og fæl ut :lol:

hahahah, ja rett fra trolltuning. De blir ferdige ila uken så blir superbra å få på skikkelige fangere!! Den som er avbildet i front her er integrerte lister i og ser j... hoven og fæl ut ja :-) Blir M fangere forran og bak. Innvendig har jeg fått skiftet til facelift spiller og mørke grå interiørlister. Skiftet shadowline-listene på dørene til M-lister også nylig. Blir supert med fangermontering fram+bak nå så er det kun takvinge og m-speilene som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte hjørne-lyktene i dag. Originale faceliftlykter. 

1. Vasket med silikonfjerner

2. Lakket 3 strøk med Biltemas baklyslakk rød transparent. ca 10 min mellom hvert. 

3. våtslipte med 3000p 

4. vokset og polert opp

Finito og montering i morgen:-D

La også på et nytt lag med multibond rundt lykteglasset i samme slengen.

baklykter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har blitt veldig stygge pga saltet. Mine har blitt helt grå. Får det ikke bort heller. Prøvd alt mulig. Så må legge lakken på nytt. Så hver litt obs, følg med på lyktene ved gjevne mellomrom 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ikke legg klarlakk over. Du får ikke samme glatte overflate på lykta ved å legge klarlakk over. Holder helt fint med voks eller coating i sommerhalvåret. Er bare saltet som er en utfordring 

Neivel? Forklar meg gjerne hvorfor en klarlakk gir mindre glans enn den billige sotelakken som jeg antar er en klarlakk med litt farge i...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2k klarlakk så får dem bedre finish enn dem har ny om man har lakka litt før :) er veldig vanlig prosedyre når man renoverer frontlykter på E39 ved å våtslipe, og deretter legge på UV bestandig klarlakk. 

det jeg derimot synest er spennende med dette, er at man ikke vet hva som er i Biltema sprayen. Redd klarlakk kan reagere med det, da biltema lakk somregel leker dårlig med andre. Bør eventuelt prøve på noe annet før du lakker rett på lyktene. Skulle jeg gjort det selv, så ville jeg våtslipt med 2000, sotespray og deretter klarlakk innenfor 12t. ellers er jeg redd klarlakken ikke vil få skikkelig heft, og vil med tiden flasse. finishen vil derimot bli upåklagelig. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringen gikk knirkefritt og bra resultat. Første endring på hekken unnagjort. Montering av M-fanger og fjerning av skiltramme og montering av nye skilt med UF kjennemerke og gummimagneter som festing står for tur. Synest personlig det gir en mye renere look uten skiltramme. Ellers er det montering av high gloss black double slat kidney nyrer i front ila dagen. Prøver å skille bilen fra å bli helt forum-aktig i forhold til de andre touringene som går blandt oss. Tror denne grillen vil gjøre en liten forskjell på fronten..håper ivertfall hehe :-D

unnamed.jpg

unnamed (1).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...