Gå til innhold

F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [Go`sommer!]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Pent, Armin!

I motsetning til @E.C. tror jeg dessverre det blir vanskelig å finne en pre-09/2005 airbag uten inntrykt emblem. Det var vanskelig selv den gangen jeg hadde E60en, og for mitt vedkommende endte det opp med å kjøpe et nytt emblem. Du har ikke vurdert å ta av plastikkdekselet på airbagen og få massert ut emblemet igjen? 

Unlocker man noe heftigere horn ved å presse på emblemet istedenfor hele airbagen mon tro ? 😛 Skjønner ikke hvorfor man ellers skal trykke inn emblemet...

Ikke en dum idé å demontere plastdekselet. Kan jo gi det et forsøk 🙂

2 timer siden, E.C. skrev:

@Saltkjelen Er det annerledes kabling kontra start/stopp-knapp? Som ikke er mulig å flytte over? 

Pre 09/2005:

Screenshot_20250707_094904_Gallery.thumb.jpg.14ba21430d2d2abe50ca4d5ca0a2e737.jpg

Etter 09/2005

img_0733_1.jpg.86abc17eefaea0ba781c31bfe54ca082.jpg

Før jeg kjøpte rattet gjorde jeg litt research, og fikk med meg at de ikke passer overens. Aner dog ikke om det er det elektriske, eller om den fysisk ikke passer på slepering/ratt. 

Endret av ///M-ini95
Skrevet

Det er fysiske forskjeller som gjør at airbagen ikke passer. Det er også tekniske forskjeller - blant annet en ekstra kabel på pre-09/2005. I tillegg til forskjellige produsenter før og etter denne datoen.

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk trykker på merket, men har bitt meg merke i at det har vært inntrukket merke på de aller fleste E6xer jeg har skrudd på. 

Skrevet
15 minutter siden, *MrB* skrev:

Det har alltid irritert meg at bilen ikke gir noen som helst varsel om at regen er aktiv, da jeg helst vil unngå å stanse den om jeg vet at den er midt i prosessen. Det er noen ganger eksosen virker varmere, og det hender det lukter litt ekstra, men ikke noe som er håndfast slik jeg klarer å oppfatte. Det med turtall ved girskift er imidlertid noe jeg har merket, uten at jeg har koblet det til dpf regen. Noen ganger drar den merkbart lenger på 2. giret uten at det skulle være noen grunn til det. (trodde jeg). Skal følge litt mer med på dette fremover.

Jeg også får litt vondt av å parkere bilen hvis regen ikke er ferdig, av to grunner:

1. Det ene er naturligvis at bilen ikke får gjort ferdig prosessen, og dermed må ta igjen dette ved neste kjøretur (om den klarer det)

2. Det blir igjen sinnsykt med restvarme grunnet høy eksostemperatur. De gangene jeg må stoppe bilen før regenereringen har gjort seg ferdig, kjører jeg max varme i 1 minutt for å prøve å kvitte meg med noe av varmen. Selv da går viftene på i noen minutter for å kjøle ned motoren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...