Gå til innhold

Mistet all lyd Hifi Pro/CIC


Anbefalte innlegg

Da kona startet F25 X3'en i dag var det ikke noe lyd i stereoanlegget. Det er heller ikke noe lyd PDC. Vi har Navi Pro (609) og Hifi Pro (677). CIC'en ser ut til å virke som normalt. Jeg kan velge mellom forskjellige lydkilder, spille musikk lagret på harddisken osv., men det kommer ikke noe lyd.

Jeg har prøvd å reboote CIC uten at det hjalp noe. Har også sjekket at mute er slått av og at volumet er skrudd opp.

Har tenkt å sjekke sikringene.

Noen andre tips?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd i fiberloop (f.eks. at dingsen som står i diagnoseporten har falt ut), en defekt komponent i kretsen (bluetooth-modul, CD-veksler etc.), eller defekt forsterker. 

Virker handsfree (bortsett fra at dere ikke har lyd)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Brudd i fiberloop (f.eks. at dingsen som står i diagnoseporten har falt ut), en defekt komponent i kretsen (bluetooth-modul, CD-veksler etc.), eller defekt forsterker. 

Virker handsfree (bortsett fra at dere ikke har lyd)?

Skal sjekke handsfree. Prøvde å finne ut hvilken sikring som er til forsterkeren, men jeg skjønte lite av symbolene på sikringsoversikten.

Har ikke CD-veksler. Har 6NF, 6NK og 6VC. Betyr det at jeg har Combox og Bluetoothmodul på fiberloopen i tillegg til CIC? Er det flere ting som henger på fiberloopen?

Vi har ikke noen dings i diagnoseporten. Stusset litt på dette siden jeg hadde det i E87, men fikk beskjed her at det ikke er noe dings i F-bilene. Har du noe hos deg? Tenkte på OBD-porten. Er det egen diagnoseport for fiberloopen? Hvor?

Er dette noe som vil gi feilmelding hvis jeg får kjørt diagnose?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på den som står i OBD-kontakten, den dingsen forsvant i 2007 eller noe slik. Jeg ble brått usikker selv nå, men på e-biler er det ihvertfall en egen most-port under hanskerom for diagnose, men hvordan det det er på F-biler våger jeg ikke å si.

CIC, forsterker og combox er på loopen. Usikker på om HUD er der (det er der på e6x, men tror ikke det er det her). Om combox-funksjonaliteten fungerer er nok fiberdelen iorden, så da ville jeg sjekket mer opp ang. forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

CIC, forsterker og combox er på loopen. Usikker på om HUD er der (det er der på e6x, men tror ikke det er det her). Om combox-funksjonaliteten fungerer er nok fiberdelen iorden, så da ville jeg sjekket mer opp ang. forsterkeren.

Er det Combox som håndterer Bluetooth eller er det en egen modul?

Forsterkeren sitter på venstre sidevegg i bagasjerommet, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe forvarsel. Kona sier at det bare var helt stille, men hun legger ikke alltid merke til hva som er av lyder og varsler og sånt. :-)

Det er forresten skikkelig ekkelt å rygge uten lyd på PDC. Krever mye konsing når en er nødt til å følge med på skjermen.

Holder på å oppgradere Carly og lade opp tablet'en. Får se om det dukker opp noen feilmeldinger.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndfri fungerer, så da er vel Combox og fiber friskmeldt. Kan se ut som det er feilmeldinger i forsterkeren, men dette må jeg studere litt nærmere. Det betyr vel i såfall at det er liv i forsterkeren, men at det er noe i den som har gått i stykker.

Var i alle fall ikke noe vann i noen av rommene bak i bilen, som jeg lærte meg å sjekke da jeg hadde E87. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkodene fra Carly er som følger:

Speaker output lines front left: line break
Code: B7F821
Speaker output lines front right: line break
Code: B7F825
Speaker output lines rear left: line break
Code: B7F829
Speaker output lines rear right: line break
Code: B7F82D

Dette tyder på at forsterkeren tror at det er brudd i ledningene til høyttalerne. Kontaktene på forsterkeren ser hele og pene ut, og de sitter godt på plass. Kan ikke skjønne at det skal bli brudd i alle høyttalerledningene samtidig, så det er vel en diagnosekrets i forsterkeren som er gåen. Får vel plukke den ut og åpne den for å se om det er noen synlige problemer.

Må bilen kodes hvis jeg bytter med en maken forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta ut forsterkeren fra bilen uten at alle systemene går bananas?

Regner med at det vil komme feilmeldinger, men vil jeg få kjørt bilen på normalt vis? Blir jeg kvitt feilmeldingene når jeg setter inn forsterkeren igjen, eller ender jeg med å måtte innom verksted for å få ting nullstilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint. Er kun det at du mister alt på most-busen, men uten lyd har du jo ikke bruk for resten der heller. :)

Tviler på det er noen særlige feilmeldinger, ihvertfall ingen som betyr noe særlig. Blir jo i praksis det samme som om sikringen ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, awt skrev:

Går helt fint. Er kun det at du mister alt på most-busen, men uten lyd har du jo ikke bruk for resten der heller. :)

Tviler på det er noen særlige feilmeldinger, ihvertfall ingen som betyr noe særlig. Blir jo i praksis det samme som om sikringen ryker.

Takk! Da blir det nok å åpne forsterkeren i morgen. Krysser fingrene for at det er spor etter varmeutvikling eller lignende som kan peke mot hvilken komponent som er gåen siden jeg ikke har klart å finne skjema eller info om hvordan forsterkeren er bygd opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...