Teutonius Skrevet Mai 5, 2018 Share Skrevet Mai 5, 2018 Hei! Jeg er nå den glade eier av en ny gammel BMW (E60 520iA fra 2004) som er fin i lakken og kjører fint. Men rattingen er ikke så stabil, bilen sporer litt urolig, og jeg så at det var slitespor på utsiden av sommerdekkene som jeg akkurat satt på. Min mistanke er at bilen trenger hjulstilling, men sist jeg gjorde dette hos en Mekonomen ble det ikke så mye bedre av det. Er det noen her på forumet som har tips om hvor i Drammensområdet jeg kan få gjort hjulstillingen; noen som kan dette på BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 5, 2018 Share Skrevet Mai 5, 2018 På generelt grunnlag bør BMW kunne dette best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 6, 2018 Share Skrevet Mai 6, 2018 (endret) Som Otis nevner. Ville og tatt en ordentlig sjekk av forstilling, da tannstag & rattaxel på disse pre LCI bilene blir dårlige med tiden og må byttes. Det gir jo innvirkning på bla. styringen. Endret Mai 6, 2018 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet Mai 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2018 Takk for tips, det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet Mai 15, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2018 Nå har jeg bilen hos BMW-verksted, og konklusjonen jeg har fått høre over telefonen er at mekanikeren ikke får stilt camberen på høyre bakhjul nok. Jeg la også merke til nylig at det bakhjulet ikke sto helt rett heller, det ser ut som om nedre delen av hjulet står lenger ut enn øvre. Mens jeg avventer prisforslag til reparasjon: hva ville vært en rimelig pris for bytte av nødvendige deler til dette formålet, og hvor kunne jeg få gjort dette, utenom hos nåværende verksted? Tenker generelt på Østlandet, evt i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet August 2, 2018 Forfatter Share Skrevet August 2, 2018 Bare til oppdatering, så fikk verkstedet justert camber innenfor BMW sine spesifikasjoner likevel. Jeg synes fortsatt at bilen drar litt til høyre, men ikke i spesielt stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teutonius Skrevet September 14, 2019 Forfatter Share Skrevet September 14, 2019 Nå er det et drøyt år senere, og under EU-kontroll kom det frem at det var en del slark i ulike opphengskuler. Etter å få byttet ut disse ratter bilen som den bør. Problem solved! mr.Wreckless reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå