Gå til innhold

Hjulstilling Drammen


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå den glade eier av en ny gammel BMW (E60 520iA fra 2004) som er fin i lakken og kjører fint. Men rattingen er ikke så stabil, bilen sporer litt urolig, og jeg så at det var slitespor på utsiden av sommerdekkene som jeg akkurat satt på.

Min mistanke er at bilen trenger hjulstilling, men sist jeg gjorde dette hos en Mekonomen ble det ikke så mye bedre av det. Er det noen her på forumet som har tips om hvor i Drammensområdet jeg kan få gjort hjulstillingen; noen som kan dette på BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Otis nevner.
Ville og tatt en ordentlig sjekk av forstilling, da tannstag & rattaxel på disse pre LCI bilene blir dårlige med tiden og må byttes. Det gir jo innvirkning på bla. styringen.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg bilen hos BMW-verksted, og konklusjonen jeg har fått høre over telefonen er at mekanikeren ikke får stilt camberen på høyre bakhjul nok. Jeg la også merke til nylig at det bakhjulet ikke sto helt rett heller, det ser ut som om nedre delen av hjulet står lenger ut enn øvre.

Mens jeg avventer prisforslag til reparasjon: hva ville vært en rimelig pris for bytte av nødvendige deler til dette formålet, og hvor kunne jeg få gjort dette, utenom hos nåværende verksted? Tenker generelt på Østlandet, evt i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...