totakt Skrevet Mai 26, 2018 Share Skrevet Mai 26, 2018 På min ganske nyinnkjøpte 2016 F10 har jeg fylt diesel 3 ganger. To av gangene har jeg hatt store problemer med å fylle, må fylle veldig sent for at ikke pistolen skal slå ut. Det har skjedd på to forskjellige pumper. Jeg lurer på om andre med tilsvarende bil har opplevd dette? Eller har jeg vært uheldig med valg av pumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 26, 2018 Share Skrevet Mai 26, 2018 Endre vinkelen du holder pistolen i. Tillt den høyere eller lavere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 26, 2018 Share Skrevet Mai 26, 2018 Opplever lignende med min F10 diesel. Setter jeg pistolen inn for så å holde "triggern" inne uten å stoppe er det sjeldent et problem. Hvis jeg slipper tak , for så begynne å fylle igjen - da opplever jeg samme som deg. Pleier da å vente i 10 sek og gjøre som @Slavearbeider'n sier - tilte og bevege på pistolen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 27, 2018 Share Skrevet Mai 27, 2018 Tilte pistolen er nok det som må til. Tror jeg har opplevd dette stortsett på alle bmwene jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totakt Skrevet Mai 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2018 Takk! I dag har jeg fylt diesel så det suste . Trykket på fullt på pistolen, og fylte 50 liter uten problem. Denne gangen stoppet jeg bilen på andre siden av pumpa. Og som dere sier har det nok med tilting av pistol, eller om bilen står helt flatt eller på litt helling. Da er jeg obs på dette neste gang, og skal da gjøre som dere sier om det blir problem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 28, 2018 Share Skrevet Mai 28, 2018 Mange biler har en sving på fyllerøret like etter åpningen. Denne svingen går som regel fremover. Er pistolen følsom kan det hjelpe å «dreie» den litt slik st den «treffer svingen bedre», om du forstår. Tilting kan også hjelpe. Problemet er rett og slett er at det oppstår turbulent strøm i fyllerøret, som ikke henger med på raten fra pistolen, og dermed løser ut tilbakeslagsventilen i denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå