Gå til innhold

F10 / F11 6 sylindret og instrumenter


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Andreas1 skrev:

Hva er Lci? En stund siden jeg oppdaterte meg 😬

 

LCI er, som beskrevet over, Life Cycle Impulse = Facelift. Facelift på F1x er fra 07/2013, altså et år etter introduksjonen av 6WB og NBT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har gjort det forbasket vanskelig å finne seg noe så enkelt som en bil... Hadde en på hånd som var fin, men den manglet varmeratt som jeg har idag og så kunne jeg tenkt meg adaptiv cruise etter å ha kjørt Volvo med det. Da vi endelig ble enige i heimen var den solgt samme dag. Og nå får jeg vite at det jaggu er forskjell på computerne også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Andreas1 skrev:

BMW har gjort det forbasket vanskelig å finne seg noe så enkelt som en bil... Hadde en på hånd som var fin, men den manglet varmeratt som jeg har idag og så kunne jeg tenkt meg adaptiv cruise etter å ha kjørt Volvo med det. Da vi endelig ble enige i heimen var den solgt samme dag. Og nå får jeg vite at det jaggu er forskjell på computerne også... 

Enige i heimen? må bare kjøpe og bli enig etterpå, det er det jeg bruker å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, pleid å gjøre det her også, men etter at jeg luktet litt på Mercedes ble hun engasjert. Hun har ikke pleid å bry seg og det er dukket opp en og annen bil nummer to og tre utenfor huset her oppover årene hvor hun ikke har fått forvarsel, men da jeg sa jeg vurderte Mercedes igjen ble hun mer engasjert. Synes jo det er litt positivt jeg da. Hun skal jo sitte på og forhåpentligvis hente meg en sen kveld 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn - å ettermontere det ene eller andre utstyret, i dette tilfellet rattvarme, ACC eller NBT er en "smal sak". Jeg ville for øvrig ikke avfeiet en bil fordi den har CIC kontra NBT. Dette er omtrent samme system, foruten at sistnevnte er et nyere, videreutviklet system av CIC. Begge deler er gode systemer! Spesielt vanskelig har det vel egentlig ikke blitt med årene heller. CIC vs NBT blir litt som at BMW endret fra rullehjul på setevarmere 03/99 til rene knapper etter på E39. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting må du iallfall notere deg, skal du ha F10 så gå for en sekssylindret motor og helst diesel. Min erfaring med denne modellen er at det er da du får mest ut av potensialet i modellen. En 530d eller 535d med xDrive er så nærme du kommer en komplett F10. Når dette er sagt så klarer jeg meg veldig fint uten xDrive i min 530d.

Det er veldig vanskelig å orientere seg i utvalget på disse modellene, listen med ekstrautstyr er nesten endeløs. Jeg startet å fordype meg i F10 da den kom i 2010, i 2014 handlet jeg 😉 Har begynt å få en viss oversikt over G30 (etterfølgeren til F10) men har fortsatt ett stykke igjen før jeg føler meg helt trygg på hva jeg skal ha når jeg bytter 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Er skjedd en del endringer i oppsettet i forumet her siden jeg var her i ‘glansdagene’, så jeg er visst ikke vært særlig flink til å følge opp svarene deres.

Er G30 5-eren som nå har fått riller i forskjermen og 3-er front, dvs de har tatt vekk panseret imellom nyrene og lyktene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.6.2018 at 17.08, Fredrik 90 skrev:

En ting må du iallfall notere deg, skal du ha F10 så gå for en sekssylindret motor og helst diesel. Min erfaring med denne modellen er at det er da du får mest ut av potensialet i modellen. En 530d eller 535d med xDrive er så nærme du kommer en komplett F10. Når dette er sagt så klarer jeg meg veldig fint uten xDrive i min 530d.

Det er veldig vanskelig å orientere seg i utvalget på disse modellene, listen med ekstrautstyr er nesten endeløs. Jeg startet å fordype meg i F10 da den kom i 2010, i 2014 handlet jeg 😉 Har begynt å få en viss oversikt over G30 (etterfølgeren til F10) men har fortsatt ett stykke igjen før jeg føler meg helt trygg på hva jeg skal ha når jeg bytter 👍 

 

G30 sitt panser går helt ut til Lyktene/Grillen ja, mens det på F10 en en sprekke mellom Panser og Frontfanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...