xracer Skrevet Juni 23, 2018 Share Skrevet Juni 23, 2018 Hadde feil på en PDC sensor (rear left middle) tidligere og byttet den med en Ebay sensor. Det funket helt fint en periode inntil jeg tok en maskinvask...Like etter fikk jeg den kjekke alarmen når jeg setter bilen i Revers. Diagnose sier nå at en annen sensor er gåen (rear right). Dette sier meg at disse ser ut for å tåle vann dårlig eller at vann kortslutter pluggen eller noe. Er det noen her som har hatt succsess med å få PDC stabilt på e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 23, 2018 Share Skrevet Juni 23, 2018 Min suksess oppskrift var svært enkel. Jeg fikk kun feil 1 gang på min e39 i løpet av ca 5 år, og da var det ledningsbrudd bak bakfanger, fikset det så var alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juni 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2018 (endret) Skjønner...får ta sensoren av og sjekke litt da, men veldig rart feilen kom en haltime etter vasken. Må nevne at jeg i perioder etter dette ikke alltid fikk den kontinuerlige alarmtonen når setter i revers, men sensingen fungerte aldri igjen på noen sensorer etter vasken. Takk for tilbakemelding 😉 Endret Juni 23, 2018 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2018 Share Skrevet Juni 24, 2018 Har jo lest om kina sensorer som ikke tåler vask. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 24, 2018 Share Skrevet Juni 24, 2018 Har skiftet 3 sensorer på en 2 år gammel x1 hvor eier hadde vært for ivrig med høytrykksspyler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juni 24, 2018 Share Skrevet Juni 24, 2018 Problemet er at sensorene tåler lite juling og at en hard vannstråle rett på kan gjøre at innmaten går i stykker. Samme kan skje hvis du hakker løs is som sitter på sensoren på vinteren. Pass på å ikke spyle rett på sensorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2018 Share Skrevet Juni 24, 2018 Jeg har aldri brydd meg om å ikke spyle sensorer med vann, jeg spyler alt uansett. Har aldri hatt problemer med noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juni 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2018 (endret) Er det vibrasjoner fra høyttrykkspyling eller bare inntrengning av vann får man prøve å finne ut av. Bestiller meg 2 stk fra Kina og prøver å gjøre fronten vanntett hvis det er tvilsomt på dem. Er det vibrasjon fra spylinga så må man jo gi F i maskinvask eller tape over noe støtabsorberende, rett før vask. irriterende design uansett...Ellers er det bare evt. høyttrykk fra vaskeprogrammet på maskinen min får juling av ikke noe jeg gjør selv manuelt med høyttrykkspyler.. Endret Juni 24, 2018 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juni 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2018 (endret) 8 hours ago, 540is said: Har skiftet 3 sensorer på en 2 år gammel x1 hvor eier hadde vært for ivrig med høytrykksspyler.. Originale da? Hvis så da er det vel ikke bare Kinasensorene som har et problem... Endret Juni 24, 2018 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 24, 2018 Share Skrevet Juni 24, 2018 De hadde aldri vært skiftet før, så originale .Det var permanent feilmelding på en sensor og sporadisk på 2 andre. Skiftet den ene, men det ble ikke bra før alle 3 var nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Juni 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2018 1 hour ago, 540is said: De hadde aldri vært skiftet før, så originale .Det var permanent feilmelding på en sensor og sporadisk på 2 andre. Skiftet den ene, men det ble ikke bra før alle 3 var nye Ok, skjønner...får forske litt innimellom på Kinasensorene og se hva jeg finner ut. Er jo kjekt når de virker og jeg slipper den ulingen fra sirena. Ellers har jeg hatt fra hverandre og byttet det meste viktig (kjølekomponenter av mass samt toppdekselpakninger, Vanos, Airbagcomputer og endel lakkarbeid) på begge e39'ene mine siste 2-3 uker, så begge er tette og fine nå. 523'en gikk igjennom EU med en liten foring som måttet byttes. Totalt 1800,- (foring, arb, EU og etterkontroll) 😉 Koser meg godt med å kjøre å skru på disse bilene. 528'en er veldig bra også, men knirker i noe i bakstillingen nå så må få sett på det etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå