Gå til innhold

Vurderer kjøp av BMW F10. Tips?


bgulhaugen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.. 

Etter alt for mange år uten BMW nå så begynner savnet å bli for stort. Siste BMW jeg hadde var en e60 520ia m sport. Ble forelsket i den og angrer på at jeg solgte den. Har vurdert en slik igjen, men lysten til å gå opp ett hakk frister mer. 

Har sett en del på Finn og ser det er overflod av dieselbiler. Har det idag og med min situasjon så er det helt uaktuelt. Det skal være bensin denne gangen. Da det er mye småkjøring i ukedagene.

Hva bør jeg se etter? Jeg vil helst ha rekke 6. Er det noe jeg ikke bør velge? Leser det er en del problemer med register osv på 520d. Men er det noe slik jeg må passe på på bensin motorene? Nå som bilene er noen år gamle bør vel noen feil gå igjen. Noen som vil dele erfaringer?

Har feks de fleste bilene fra 2011 dab+? Er det noe utstyr jeg må/bør velge? Må ha hengerfeste, og ettersom jeg har skjønt bør det være fabrikkmontert slik at den har ekstra kjølevifte til girkasse.. 

Prismessig så tenker jeg rundt  300.000

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kom også fra en E60 520iA og over til F11, og er svært fornøyd.

Jeg har en 520d, og er godt fornøyd med motoren. Er nok noe mer skyv i en 530d, men dersom du sikter deg inn på 300 000 kroner så ville jeg heller valgt en 520d med mye ekstrautstyr heller enn en spartansk utstyrt 530d. For meg er F11 en crusier heller enn en sportsbil, og uansett har en godt med krefter i en 520d. 

Utstyr som er viktig for meg er selvsagt åpenbare ting som M-sportpakke utvendig og innvendig, stor navigasjon og skinnseter. Utover dette så ville jeg aldri igjen hatt en bil uten Head-up Display, komfortseter og ryggekamera. I tillegg til dette så er jeg også blitt veldig glad i anlegget på bilen (HiFi Professjonal), ACC (radarbasert cruisekontroll som følger bilen foran) og EDC (elektronisk justering av dempernes hardhet).

Det er svært få biler som har DAB+, så du må regne med ettermontering.

Ta gjerne en titt på tråden/garasjen min om du ønsker.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...