Gå til innhold

X4 uten rails - takstativ?


ko-stens
 Share

Anbefalte innlegg

Neste uke får vi oss en X4 på gårdsplassen. Da trenger vi takstativ også. Men er det noen som har tips til et slik for en X4 uten rails? Sliter med å finne sånn i farta.

Ser at Autoload.no har til noe de kaller "lave rails". Kan det være riktig da? Finner ellers ikke noe på hjemmesiden til Thule.

Vil helst ha helt standard firkantrør da jeg har sykkelstativ og kajakkstativ som bare passer med firkantede rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fornuftig bilvalg. Jeg valgte min x4 uten rails da jeg ville ha den så clean som mulig. Jeg kommer heller aldri til å ha noe på taket på min, men BMW forhandler sa at det var mulig å kjøpe takstativ som kunne monteres i dør åpningen. Dette har jeg aldri sjekket ut, men kan kanskje være en mulighet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg på bilde av bilen deres i den andre tråden din - ser ikke ut som bilen dere har kjøpt har rails i det hele tatt. Så da blir det vel å kjøpe slik som rst026 skriver ovenfor, men ser ikke ut som hverken Thule eller Whispbar leverer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard firkantrør er ikke så vanlig lenger. BMW har i hvertfall ikke. Thule har noen varianter, men neppe til alle biler. Thule har også sett som ligger nærmere taket enn de originale, men eneste fordelen med dette er det visuelle, men hvor pen er nå et takstativ uansett?

Har du ikke fester i taket da, slik sedaner vanligvis har?

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe feste der så vidt jeg kunne se, bare en stripe med plastdeksel der det er rails på andre. Spørs om man må ha slik man klemmer fast i døråpningen med fot på taket der dekselet går. 

Er nesten nødt til å ha stativ til kajakker og ski og andre lange ting. Er ikke gjennomlastingsluke i baksetet. 

Får google litt rundt og se! Mulig de vet noe hos forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har en F30. Der er det 4 lokk som kan vippes ut i de plaststripene. Bak der er det spor til takstativ. Men mulig z4 uten rails er som F.eks. E60 da. Der må man ha stativ som klemmes Rundt kanten, slik du nevner.  Har slikt stativ til min andre bil, E60 (originalt). Fungerer fint det også. Litt mer styr å montere da. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mulig dette er for sent for deg men jeg har vært innom Meca i Tromsø og møtte på en veldig hyggelig selger. Han sa at det finnes følgende Thulesystem som kan benyttes til denne bilen: Thule squarebar 769, KIT 4023 flush railing og thule rapid system 753. Pris i underkant av 3000, så kommer i tillegg hva du skal ha oppå, kajakk, sykkel etc. Skal innom i nærmeste framtid å teste dette ut😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg en oppdatering å komme med. Har vært på meca i Tromsø i dag og ovennevnte passer ikke. Ifølge Sulland må man ettermontere rails så det blir jo en vurdering hvor mye penger man vil legge i dette☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe stativ ennå. Ble ikke noe behov for det i sommer. Har nå kjøpt en Suzuki Grand Vitara drittbil til jakt og fiske. Kjøpte istedet takstativ til 300,- på Biltema til den. 

Får se når vinteren nærmer seg. Greit å få med litt oppå taket og, når en skal på helgetur med masse bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...