Gå til innhold

Dashcam - Anbefalinger ???

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Blackvue DR650S-2CH. For meg er det viktig at kameraet er relativt diskret, uten display, knapper, skjerm o.l., men samtidig avansert, og enkelt å bruke. Hensikten med et sånt kamera er vel gjerne at man skal montere det, sette det opp, og ikke tenke så mye mer på før man plutselig trenger dokumentasjon på en hendelse. Så er man litt glad i gadgets, da.

https://www.blackvue.com/dr650s-2ch/

Jeg er veldig fornøyd med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Makky123 skrev:

Jeg har ikke cam.

Synd det ikke finnes integrerte løsninger fra fabrikk, er ikke fan av å ha ekstra bokser festet på ruta. 

Enig! Jeg både tror og håper vi får se integrerte kamera fremover(ihvertfall som ekstrautstyr), da det er veldig "in" og selvsagt nyttig om noe skulle skje. Kameraet kunne vært lagt inn i speilet på ruten eller noe... Det er kommet en ettermarkedtype til BMW som heter CYHY, som skal på en måte passe inn ved speilet og se OEM ut. Jeg aner ikke kvalitet(se video).

Jeg har derimot hørt mye bra om Blackvue som en over her har. BMW har også sin egen, og den så faktisk helt grei ut:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ekld skrev:

Jeg bruker Blackvue DR650S-2CH. For meg er det viktig at kameraet er relativt diskret, uten display, knapper, skjerm o.l., men samtidig avansert, og enkelt å bruke. Hensikten med et sånt kamera er vel gjerne at man skal montere det, sette det opp, og ikke tenke så mye mer på før man plutselig trenger dokumentasjon på en hendelse. Så er man litt glad i gadgets, da.

https://www.blackvue.com/dr650s-2ch/

Jeg er veldig fornøyd med dette.

Hvordan har du lagt opp kablene? Kjøpte du magic box? Jeg har f11 tenkte da på kameraet bak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chris A skrev:

Hvordan har du lagt opp kablene? Kjøpte du magic box? Jeg har f11 tenkte da på kameraet bak:)

Jeg er litt forut for min tid, og henger litt på forumet her før jeg får BMW. Men den er bare to uker unna nå, da. Så kameraet mitt henger i en Skoda Octavfia II stv. Men flyttes over når jeg får den "nye" bilen.

Kameraet er integrert, da. Lagt opp faststrøm uten magic box. Synes det var tullete å kjøpe ekstrautstyr til 2000 kroner, når Skodaen har opplegg til 12v uavhengig av tenning over alt. Så jeg dro 12v opp langs A-stolpen på høyre side, også la jeg kabelen til kameraet bask under taklistene. Også på høyre side. Siden Skodaen skulle skiftes ut likevel gadd jeg ikke å dra denne gjennom kabelføringa til bakluka, men festet den utenom. Kameraet bak får strøm og noen styresignaler gjennom denne kabelen, så ingen strømforsyning er nødvendig der. Hovedkameraet har jeg montert bak speilet i frontruta, så det ikke er synlig fra førersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...