Gå til innhold

M47TUD20 318D/320D forsjell???


Morteny0
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, noen som kan fortelle meg alle forsjeller på M47TUD20 116hp og 150hp?

 

Har seg sånn at jeg kjøpte en 320d som motorhavarerte rett etter kjøp.

 

Og har en 318d som mellombil som motormessigt bra og resten sjabby. Hva er forsjellen? Kun programvare? Hiver jeg den i 116hp i 150hk bilen vil den da bli 150hk? Håper på gode svar. Da jeg ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vett mer? skulle gjerne vist hva som må over vis jeg skulle hatt 318Dmanuell i 320D automat.
Automat skal beholdes så regner med og måtte ta svinghjul fra 320D men hva mer ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TRF svarte bra. Vi prøver å være flinke å hjelpe hverandre her inne og jeg synes samtlige gjør dette bra. På enkelte spørsmål er det litt værre å forklare alt selv om det er enkelt å sjekke opp om du skjønner. TRF har stålkontroll og svarte greit, men det enkleste for alle parter er realoem.com :) Der velger du bil du har og bil du henter motor fra og så sammenligner du bare deler og delenr. og skriver ned det du må ha. Det kan ta fort et par timer(tiden flyg), men det går fort like lang tid for "oss" å sjekke opp om vi har husket alt. :) Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎08‎.‎07‎.‎2018 at 21.42, Marius2002 skrev:

@TRF svarte bra. Vi prøver å være flinke å hjelpe hverandre her inne og jeg synes samtlige gjør dette bra. På enkelte spørsmål er det litt værre å forklare alt selv om det er enkelt å sjekke opp om du skjønner. TRF har stålkontroll og svarte greit, men det enkleste for alle parter er realoem.com :) Der velger du bil du har og bil du henter motor fra og så sammenligner du bare deler og delenr. og skriver ned det du må ha. Det kan ta fort et par timer(tiden flyg), men det går fort like lang tid for "oss" å sjekke opp om vi har husket alt. :) Lykke til.

 

Har sjekket opp dieselpumpe osv og andre ting på GS mn ender opp med det samme, noe som ikke kan stemme.

har hørt at vis jeg finner en lik motor med 150hk i manuell er alikevell dieselpumpa en annen, Men vi får bare prøve.

Skal prøve og fikse opp den motoren som står i bilen allerede.

Kan legge med bilder under så kan dere få lufte deres tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ventil er skjeiv, så her blir alle tatt ut og skiftet tettninger osv, sylinder blir honet og stempler blir slipt ned at setene til ventilene kommer frem igjen da swirlflapsen er smeltet/knust over stempler.

Vis du ser ser etter på med ventilene klarer du til og med se gjengene på skruen som har danset inni der. ( Swirlflaps skruen ).


Gjerne luft din tanke om dette, Selve ventilsetene er ikke skadet, men er skader veldig nært på men ikke nerme nok til og lage problemer vil jeg tro.

37091440_10216467668590386_8594697216810024960_n.jpg

37096636_10216467670430432_1627686369167933440_n.jpg

37151902_10216467669630412_2432374283352145920_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...