Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Prøver å finne ut hvordan jeg skal kunne få opp spotify på skjermen og styre den ifra bilens originale knapper og rattknappene. Her er utstyret som er i bilen idag. 2009 model e61 touring. 

S609ANavigation system Professional

S644APreparation f mobile phone w Bluetooth

S677AHiFi System Professional DSP

S698AArea-Code 2 for DVD

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Det går ikke uten å ettermontere f.eks. combox.

Alternativt kan du muligens ettermontere 6FL (USB), og så benytte Tune2air.

Skrevet
1 time siden, awt skrev:

Det går ikke uten å ettermontere f.eks. combox.

Alternativt kan du muligens ettermontere 6FL (USB), og så benytte Tune2air.

Er denne 6FL usb i midtkonsoll? Jeg har usb i hanskerommet, men den er vel kun for innlasting til harddisk? Ellers har jeg aux i midtkonsol som vender bakover imot baksetene.

Skrevet

Den er i midtkonsoll ja, så du har nok ikke denne (da hadde auxen din også vært der).

Skrevet

Nei jeg har ikke den. Men det må jo være mulig å ettermontere. Får man brukt knappene på rattet med Tune2air? For å skifte musikk og volum feks?

Skrevet

Akkurat, høres jo bra ut. Har du CCC eller CIC system i bilen? Det har kanskje ikke noe betydning for tune2air enheten?

Skrevet (endret)

Må ikke ha cic for å få til USB.

Endret av Otis
Endret da jeg feilinformerte.
Skrevet
9 minutter siden, Otis skrev:

Må ha cic for å få til USB.

Ok, det har jeg. Har prøvd å finne ut av om det er mulig å ettermontere 6FL(usb) og jack i midtkonsollen. Men det var ikke så lett å bli klok på. 

Skrevet
9 timer siden, Otis skrev:

Må ha cic for å få til USB.

Nei, man fikk USB både med CCC og M-ASK også.

9 timer siden, k.p skrev:

Ok, det har jeg. Har prøvd å finne ut av om det er mulig å ettermontere 6FL(usb) og jack i midtkonsollen. Men det var ikke så lett å bli klok på. 

Om Bluetooth-modulen din heter MULF2 er det forholdsvis enkelt å ettermontere.

Likevel vil nok ettermontering av combox være bedre, da den gir mer funksjonalitet på dette området.

Skrevet
On 16.7.2018 at 9.15, awt skrev:

Likevel vil nok ettermontering av combox være bedre, da den gir mer funksjonalitet på dette området.

Det skal jeg sjekke.

Skrevet
On 16.7.2018 at 9.15, awt skrev:

Her er bilde av modulen. Står at det er Mulf2. Vil det være mulig å montere 6FL opp mot denne?

1E75F8F0-1456-4AD1-A7B8-F5144440141F.jpeg

Skrevet

Ja, du trenger USB-kontakt, ledning og koding. I tillegg må aux rutes fra CIC som den går til nå, og til denne modulen (i praksis legger man opp nytt i lag med USB, og lar den gamle være).

Skrevet

Hvilken koding må til her? Enklest vil vel være å legge tune2air enheten rett ved siden av mulf boksen? Trenger jeg bare en usb tilkobling og en aux tilkobling ut av mulf enheten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...