BleScamma Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 Mye rust. Er det noen mulighet for å redde bilen? Noen som vet hva det hadde kostet på verksted? Er en kjempebil og vil ikke skrote den. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 Om du ikke ordner det selv er det nok like greit å sende til vraking/selge. Kan reddes ja, regner med du får det ordna for 30-40000 på verksted. Bytte av indre og ytre kanal pluss ribbinh av bil innvendig. Derimot litt usikker på om noen proffe verksteder gidder å rote seg borti slikt. Dette er en dyr reperasjon utført av private også om det skal være bra gjort. Dette burde vert ordna for 4-6 år siden, hadde klart seg med noen tusenlapper da i nytt jekkfeste og etterbehandling. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 Her ville jeg nok heller brukt tiden min på reklamasjon mot selger om mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 (endret) Jeg fikk tatt 3 jekkfester og inner og ytterkanal på min E39 530Dat for en del år siden. Jeg kan anta at bilen på det tidspunktet var verdt 100.000,- og var i veldig bra teknisk stand. Hos meg så bilen helt fin ut og jeg ante ingenting før jekken gikk igjennom så din bil er mye verre enn min var. Jeg fikk en fastpris på 25000,- ferdig lakkert. Jeg slo til og verkstedet hadde bomma med 10 timer i min favør. Vi delte de 10 timene slik at jeg betalte 30.000,- for jobben. Så skal du ha fiksa dette så er du helt avhengig av at det blir tatt svart i en garasje billigst mulig. Å ta dette på verksted vil koste mye mer enn bilens verdi og vil være galskap etter min mening. Vrak bilen og bruk heller pengene på en annen E39 som er i vesentlig bedre stand enn denne Endret Juli 22, 2018 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BleScamma Skrevet Juli 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2018 (endret) FIkse selv går? Ser at ytterkanaler kan bli kjøpt men må vel skjære innerkanalen av en annen bil? Noen som vet hvor stor jobb det hadde vært å gjøre det selv på e39? Endret Juli 22, 2018 av BleScamma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 (endret) er mye jobb når alt er så dårlig som det her. Hele ytterkanalen bør byttes om det er like dårlig i alle 4 jekkfester. Både mtp styrke og finish pga på e39 er jo ikke kanalene skjult av sideskjørt o.l. Så arbeidet må være bra mtp profiler o.l. Innerkanal kan du kanskje klare å bøte delvis ved å lage nye deler selv. Uansett er det nok mye mere som dukker opp når du begynner å rive i det... på slike biler er ofte gulvteppet i større grad bærende konstruksjon enn gulvet selv. Første steg er uansett å ta ut seter ig gulvteppe sånn du/han som skal sveise får overblikk over hvor dårlig standen er. Fleste sveiser aldri gulv/kanaler på biler med interiør i pga brannfare. Endret Juli 22, 2018 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 1 time siden, sluquet skrev: Her ville jeg nok heller brukt tiden min på reklamasjon mot selger om mulig. Hva har forrige eier med dette å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet Juli 22, 2018 Share Skrevet Juli 22, 2018 (endret) 20 minutter siden, Skare1 skrev: Hva har forrige eier med dette å gjøre? Tja, ser du brukernavnet til vedkommende som startet tråden? Edit: Jeg vet jo selvsagt ikke bakhistorien her, men utifra tilstanden på bilen og brukernavnet til vedkommende som startet tråden så er det enkelt å tenke at det kanskje har vært et bilsalg der bilen har vært i vesentlig dårligere tilstand enn forventet. I sånne tilfeller kan man da gå på selger av bilen, men om det ikke skulle være saken så er det jo selvsagt ingenting å tenke på. Endret Juli 22, 2018 av sluquet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BleScamma Skrevet Juli 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2018 (endret) Du har rett. Forrige eier gjemte skaden. Tok saken til forburkerrådet og de var enig med meg, men ikke forbrukertvistutvalget så neste hadde vært retten og det hadde jeg ikke tid til. Så da sitter jeg her med en ellers fin bil. Alle andre gjekkfester er ok. Ser ut som rusten bare er framre høyre. Har tatt opp gulvteppet og er ikke hull i gulvet, men ser at jeg må bytte indre kanal ganske langt tilbake fra utsiden. Er litt oppover ved døren også innvendig ser det ut som. Endret Juli 22, 2018 av BleScamma sluquet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Du har fått gode råd angående hvor mye arbeid det er med å fikse bilen. Vesentlig her er jo og hvilken modell du har. Regner ikke med at det er en M5. Da er bilen såpass mye verdt at man legger mye arbeid ned i en slik rustskade. Alternativet til vraking er hugging. Da selger du bilen i deler og leverer bilen inn til vraking etterpå. Du kan dra inn en del tusenlapper på delesalg hvis karosseridelene, lykter, motor, interiør m.m er i bra stand. Det forutsetter jo at du har en plass å stå å jobbe og lagre delene. Eller selge bilen som delebil/repobjekt. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå