kebakke Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Hei. er plaget med "dårlig kontakt" på comfort access. nye batteri i nøkler. visst jeg låser opp bilen på lang avstand og går mot bilen låser den seg igjen ca rett før jeg tar i håndtaket. har jeg nøkkelen i lomma og prøver og bare ta i håndtaket låser den seg av og til opp og av og til ikke. de gangene den ikke gjør det rykker jeg en gang i hååndtaket så låser den seg opp. irriterrendes . i tillegg er det ikke hver gang rattet kommer ut og ned som det er lagret på memory. henger vel sammen med comfort access ? bilen lader også helt jevnt på 15.1V som er noe høyt har jeg hørt. styreenheter osv liker ikke dette så godt å kan brenne opp? ble anbefalt å bytte regulator på dynamoen og evt IBS kabel. men kan det være at bilen har hatt ett batteriskifte og ikke kodet for eks?(ikke hatt bilen så lenge) kan dette føre til slike diverse elektroniske småproblemer? mye jeg ikke forstår her... tips? kan noe av dette rette seg om jeg bytter regulator og får ladespenningen ned på ett normalt nivå? E70 2011 40d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Det kan tenkes at lading er såpass høyt siden bilen tror du har et gammelt batteri i bilen og forsøker å holde det i live. Men jeg har ingen dokumentasjon på den påstanden. Det er ihvertfall ikke feil på regulator tror jeg, for det var maks 0.7v over hva jeg har sett på min egen bil. Så det er fremdeles "innenfor" om man kan si det. Ellers vet jeg ikke om CA. Men har du forsøkt passasjerdøren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 ja når det gjelder CA virker det av og til som det skal og av og til ikke særlig bra i det hele tatt. har til og med låst inne nøkkel i bilen en gang da den plutselig kan låse seg selv om nøkkel ligger i koppeholder inni bilen. men det har ikke skjedd når den står i "tenningen". oppfører seg likt på begge dører...(samme avstand fra bilen når den tuller og driver å låser seg.) problemet skjer kanskje oftere med den ene bilnnøkkelen enn den andre... hmmm. ellers blir det desverre mye småkjøring på bilen akkurat nå, så en tanke var om den prøvde å hente seg fort inn igjen batterimessig pga det? vurderer og måle etter en skikkelig langtur og se om den jevner seg ut/stabiliserer seg på litt lavere ladestrøm. jeg tenker heller ikke det er kritisk høyt, men når de begynner å snakke om at styreenheter osv kan smelte brenne opp å slutte å virke fikk jeg litt mer lyst å søke råd. ellers ikke mye tull med bilen. sliter litt med å få lyd på bluetooth streaming når jeg setter meg i bilen og tlf kobles til automatisk. må da trykke på radio så tilbake på bluetooth et par ganger før den deretter funker helt fint. blei bedre etter jeg oppdaderte software på bluetooth osv da den tidligere viste ingen informasjon på artist album tittel. men nå kommer det hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Kan du ikke bare få kodet/registrert inn rett/nytt batteri i bilen først som sist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 jo må få sjekket det først. men trenger ikke ha noe med det og gjøre i det hele tatt. . men vi tar det derifra Takk så langt. vi prates Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Få lada opp batteriet med en skikkelig lader som f.eks CTek, det er viktig å bruke ladepunktene i motorrom slik at ladestrømmen blir målt av IBS. Jeg har selv en Ctek MSX 7.0 som jeg bruker til å toppe batteriet ca en gang i måneden. Jeg ser hvertfall hos meg så går ladespenning ned etter at jeg har toppa batteriet med elektronisk lader for så å stige sakte de neste ukene. Jeg har også sett 15V når det er lenge siden sist opplading. Dagens biler er laget slik at de aldri lader batteriet 100%, dette for å spare drivstoff og ha lavest mulig utslipp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juli 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2018 Ok. Litt synn det skal være slik. Menmen. Får prøve det også da... greit å prøve de rimeligeste tingene først. Verkstedet jeg bruker vil bytte deler i hytt og gevær uten å sjekke andre ting. Kan fort bli dyrt det. Men sånn e det vel når en får beskjed om å gjøre som pcn sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 25, 2018 Share Skrevet Juli 25, 2018 Man ikke stole blindt på hva PC sier, man må bruke fornuft. Men dessverre så virker det som fornuft også et mangelvare hos enkelt/mange. Evnen til å tenke selv blir dårligere og dårligere. orala og Maxmek reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juli 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2018 Ei litta oppdatering... kjøpt vedlikeholdslader... samme som hpi . Viser normale verdier nå. Både med motor på og av. Batteriet var sikkert litt nedkjørt av all småkjøringa mi. Holder det seg slik trenger jeg ikke bytte regulator ibs eller batteri. Comfort access tuller fortsatt. Fant ut at den var helt dø på venstre bakdør. Når jeg står nært nok bilen låser den seg uvilkårlig opp å igjen. Lever sitt eget liv. Mulig pga kortsluttet/dårlig kontakt i håndtak på den ene døra? Har bestillt nytt(brukt) dørhåndtak i samme farge. Tenker å bytte å se om det blir bedre. Ser etter div nettsøk at maange har hatt problemer med dette og byttet så mange som alle dørhåndtakene. Det er sykt. For det koster. Kan man evt "restarte" styreenheten for CA? Pc eller minuspolen? Dette status så langt... Oppdaterer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Jeg kan ikke huske å ha lest noe annet om CA enn at de skifter håndtak i ny og ne. Det virker ikke å være andre feil. Men selvsagt kan det være noen andre feil på akkurat din bil. Diagnose er tingen i slike situasjoner, det du gjør nå kan bli dyrere siden du ikke helt vet hvor feilen(e) er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Hei, etter det jeg har oppfattet må nytt dørhåndtak bestilles på bilens chassinummer for å virke med CA. Måtte bytte et på min bil, mener det kostet ca 3.500,- fra Bavaria. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet August 1, 2018 Forfatter Share Skrevet August 1, 2018 Hvorfor selger de brukte og er veldig nøye med å skille mellom håndtak med og uten comfort access da? Å de med ca er dyrere.. det er jo kabel med strøm på de. Og det er jo bare en berøringssensor. Men har sett skriverier om dette før så kan godt hende du har rett altså... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 28 minutter siden, kebakke skrev: Hvorfor selger de brukte og er veldig nøye med å skille mellom håndtak med og uten comfort access da? Å de med ca er dyrere.. det er jo kabel med strøm på de. Og det er jo bare en berøringssensor. Men har sett skriverier om dette før så kan godt hende du har rett altså... Hei, kan godt være at jeg har misforstått. Men de skulle ha chassinummer når nytt ble bestilt. Kanskje det bare var pga fargen. det var sensor i håndtaket som var gåent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet August 1, 2018 Forfatter Share Skrevet August 1, 2018 Ok. Ja kan være pga lakk kode og riktig del osv. Håper jeg da ") vi får se;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå