Frode S Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 Hei. Jeg er ny her og ønsker råd tips om valg av bil / motor type. Jeg ønsker og vurderer kjøp av BMW 3 serie, 2008-2011 model diesel. I prisklssse 100-130 000 Hvilken motortype er den mest driftssikre bla? Råd og tips mottas med takk
Frode S Skrevet August 19, 2018 Forfatter Skrevet August 19, 2018 Hei. Takk for svar. Er rimelig fersk på BMW , i hvilken modeller sitter M57 R6 motorer og hvor stor(ytelse) har den?
BMWlog Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 (endret) 2008-2011 vil da være femte generasjon som har modellbetegnelse E90/E91/E92/E93, her må man typisk ha 325d eller 330d litt avhengig av hvilket karosseri en går for, en grei oversikt her: https://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 Endret August 19, 2018 av BMWlog
Frode S Skrevet August 19, 2018 Forfatter Skrevet August 19, 2018 Er denne bilen i denne kategorien ? E91 318D LCI M-Sport Shadowline aut. 2009 mod.
kalinkamaen Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 4 minutter siden, Frode S skrev: Er denne bilen i denne kategorien ? E91 318D LCI M-Sport Shadowline aut. 2009 mod. Detter er N47 motoren som er kjent for register-kjede problemer. Så vær obs på dette om du går for 2 literen 318D aller 320D
sluquet Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 Skal du ha sekssylindret dieselmotor i en E9x må du opp på 325, 330 eller 335.
Marius2002 Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 Det er kanskje ikke alltid at man får 6-syl til den prisen kombinert med LCI-utgaven. Du har 2-liter 4-syl dieselen som har vært kjent for registerkjedeproblemer, men det gjelder for det meste N47D20A, går du for N47D20C er du mer trygg om bilen ellers er velholdt og servicer fulgt. Men det er en bruktbil og man vet aldri. Jeg hadde derimot ikke sett på N47D20C som en dealbreaker om jeg fant en fin LCI med det utstyret jeg ønsker innenfor budsjett. Dette gjelder 316d-320d, større har 6-syl.
Frode S Skrevet August 19, 2018 Forfatter Skrevet August 19, 2018 Takk, ser det er mindre utvalg og en del dyrere. Hvordan minsker jeg mulighet for kjøp av en register problem motor i 318-20 ? At dette er skiftet eller gjort forbedring på service?
kalinkamaen Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 5 minutter siden, Marius2002 skrev: Det er kanskje ikke alltid at man får 6-syl til den prisen kombinert med LCI-utgaven. Du har 2-liter 4-syl dieselen som har vært kjent for registerkjedeproblemer, men det gjelder for det meste N47D20A, går du for N47D20C er du mer trygg om bilen ellers er velholdt og servicer fulgt. Men det er en bruktbil og man vet aldri. Jeg hadde derimot ikke sett på N47D20C som en dealbreaker om jeg fant en fin LCI med det utstyret jeg ønsker innenfor budsjett. Dette gjelder 316d-320d, større har 6-syl. Det kan godt være at N47D20C er mindre kjent for registerkjede problemer, men om du handler denne motoren så vær obs på at muligheten kan være tilstedet. Om det er mangel på vedlikehold eller ikke har jeg ingen formening om.
BMWlog Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 Hvis du har budsjett til det så anbefales M57 R6 da den ikke har disse problemene. Det vil også være noe helt annet å kjøre, det beste vil jo være å prøvekjøre begge deler.
Marius2002 Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 (endret) 20 minutter siden, Frode S skrev: Takk, ser det er mindre utvalg og en del dyrere. Hvordan minsker jeg mulighet for kjøp av en register problem motor i 318-20 ? At dette er skiftet eller gjort forbedring på service? Utbedret, byttet eller sjekket. Samt ellers vedlikeholdt og fulgt service 19 minutter siden, kalinkamaen skrev: Det kan godt være at N47D20C er mindre kjent for registerkjede problemer, men om du handler denne motoren så vær obs på at muligheten kan være tilstedet. Om det er mangel på vedlikehold eller ikke har jeg ingen formening om. -film- Selvfølgelig, noe annet har jeg heller ikke påstått Muligheten er tilstede, det har hendt på F10 520d også så det er ikke bare E9x. Det har til og med hent de som har vært inne og fått fikset. Men sjansene er derimot mye mindre om motoren er passet på og vært sjekket. 6-syl er alltid å foretrekke, uansett, men det er til syvende og sist snakk om pris og budsjett Derfor synes jeg det blir feil å svartmale alle 4-syl diesel som egentlig er de eneste han får tak i innenfor budjsett om han skal ha LCI med nogen lunde grei km-stand, kan man heller rettlede trådstarter på hva han skal se etter. Endret August 19, 2018 av Marius2002 BMWlog reagerte på dette 1
BMWlog Skrevet August 19, 2018 Skrevet August 19, 2018 (endret) Hadde ikke fått med meg pris budsjettet ser jeg, men ja om man foretrekker LCI og utstyr over motor så bør en nok gå får en 4-syl bil i dette tilfellet. (318d, 320d) BMW 4-syl er forøvrig ikke noe å svartmale, fortsatt kjekkere enn mye av det andre man finner på markedet, kjøregleden vil fortsatt være der: Endret August 19, 2018 av BMWlog La inn 2. avsnitt Marius2002 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå