JD196 Skrevet August 22, 2018 Share Skrevet August 22, 2018 Hei Jeg gikk på en smell i forrige uke og kjøpte meg en svart 2017 F80 M3 Comp, denne er ikke vinterkjørt så jeg må til innkjøp av felger med vintersko. Noen som har noen tips til fine felger og gode dekk? 18 eller 19". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 22, 2018 Share Skrevet August 22, 2018 (endret) Jeg synes orginale 19’’ 641m felger ser bra ut som vinterhjul på M3/M4. Kan være lurt å søke etter ett sett på eBay.de Endret August 22, 2018 av E.H.D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet August 22, 2018 Share Skrevet August 22, 2018 Samme som over, men 640M er også pene synes jeg. De er dog et hakk mindre (18") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet August 22, 2018 Share Skrevet August 22, 2018 1 time siden, E.H.D skrev: Jeg synes orginale 19’’ 641m felger ser bra ut som vinterhjul på M3/M4. Kan være lurt å søke etter ett sett på eBay.de Ligger et sett slike på Finn faktisk: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125885628 De har ligget ute lenge (flere ganger), så du får de sikkert for 12-15.000 et sted, bare sjekk at de har vært lagret greit så gummien ikke er blitt for hard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 23, 2018 Share Skrevet August 23, 2018 Til forrige F82 kjøpte jeg org v.dekk 640m som ble pulverlakkert svart med Michelin PA4, fungerte helt fint på norsk vinterføre. Disse v.dekka er allround sett bra for biler med mye effekt. Om du har karb.brems må du ha min 19’ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 23, 2018 Share Skrevet August 23, 2018 4 timer siden, quandt1960 skrev: Til forrige F82 kjøpte jeg org v.dekk 640m som ble pulverlakkert svart med Michelin PA4, fungerte helt fint på norsk vinterføre. Disse v.dekka er allround sett bra for biler med mye effekt. Om du har karb.brems må du ha min 19’ Burde man ikke ha Nordiske dekk på en slik? Har sett flere som skal på fjellet med slike dekk som har problemer å komme seg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet August 23, 2018 Share Skrevet August 23, 2018 14 timer siden, Walkabout skrev: Samme som over, men 640M er også pene synes jeg. De er dog et hakk mindre (18") Kanke ha 18 tommere på en M3, blir bare helt feil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 23, 2018 Share Skrevet August 23, 2018 Når det gjelder dekk, ville jeg prøvd sportslige dekk ala Michelin PA4 dersom bilen helst brukes på våte/salta veger. Skal den kjøres mye på is og snø er nok dekk som hakka R2 bedre selv om jeg tipper du ikke får utnyttet kreftene i en M bil på samme måte som med mer sportslige vinterdekk. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JD196 Skrevet August 23, 2018 Forfatter Share Skrevet August 23, 2018 Takker for tips folkens👍 Blir nok 95% våt vei (Bergen) og resten på snø/is. Lurer på hvordan grepet er med vinterdekk for sommerdekkene er jo håpløs av linjen på våt vei. Kjerringen prøvde bilen for første gang i dag og det endte med ufrivillig hjulspinn ut av krysset😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 24, 2018 Share Skrevet August 24, 2018 On 23.8.2018 at 13.20, E.H.D skrev: Når det gjelder dekk, ville jeg prøvd sportslige dekk ala Michelin PA4 dersom bilen helst brukes på våte/salta veger. Skal den kjøres mye på is og snø er nok dekk som hakka R2 bedre selv om jeg tipper du ikke får utnyttet kreftene i en M bil på samme måte som med mer sportslige vinterdekk. Helt enig med deg og derfor jeg anbefaler det, har selv testet det. Nordiske dekk er døden på vanlig vestlandsk føre, det kommer til å gløde av DSC modulen om du ønsker kjøre litt på 😅. PA4 er en sinnsyk god vinter/vått allrounder og funker helt greit i Hemsedal for den del selv om nordiske dekk er bedre på is. Når det gjelder standard F8X sommerdekkene til Michelin som jeg antar du har så er de sykt avhengige av rett temperatur. De funker ganske greit når det er +15 grader, alt under det, jeg spant i 4. til 5. gir i 100 km/t når det var 10 grader ute og vått, vær obs på det, selv med elektronikken kan du få deg en sinnsyk overraskelse. På Jæger på Kokstad står det et trist syn av et totalvrak M4 til en kar som var uheldig på vått føre nylig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JD196 Skrevet August 25, 2018 Forfatter Share Skrevet August 25, 2018 10 timer siden, quandt1960 skrev: Helt enig med deg og derfor jeg anbefaler det, har selv testet det. Nordiske dekk er døden på vanlig vestlandsk føre, det kommer til å gløde av DSC modulen om du ønsker kjøre litt på 😅. PA4 er en sinnsyk god vinter/vått allrounder og funker helt greit i Hemsedal for den del selv om nordiske dekk er bedre på is. Når det gjelder standard F8X sommerdekkene til Michelin som jeg antar du har så er de sykt avhengige av rett temperatur. De funker ganske greit når det er +15 grader, alt under det, jeg spant i 4. til 5. gir i 100 km/t når det var 10 grader ute og vått, vær obs på det, selv med elektronikken kan du få deg en sinnsyk overraskelse. På Jæger på Kokstad står det et trist syn av et totalvrak M4 til en kar som var uheldig på vått føre nylig Ja det er den erfaringen jeg også har, nå har det nesten kun vært vått og kjølig siden jeg fikk bilen for en uke siden og dekkene er håpløse hvis man ikke er silkemyk på foten. Dekk1 vil at jeg skal gå for Vredestein Wintrac Xtreme S, noen som har erfaring med det dekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå