Ryggzn Skrevet August 23, 2018 Share Skrevet August 23, 2018 (endret) Hei, legger ut litt av det som har blitt gjort med den gamle 325'n fra 92 Om noen har noen formeninger om kva verdi den er verdt nå så hadde det vert hyggelig å vist, ettersom eg vurderer å selge den Kjøpte den noen år siden og da var den ganske slitt generelt med sprukken lakk, gjekk ganske dårligt osv.. men fikk en god pris på den mtp at det sto m3 gt interiør i den som var ganske bra og fikk med rotrex kompressorkit første prosjektet eg fikk med den var å få den gjennom eu-kontroll skiftet div slitedeler da: - hjullager (gamle eier pleide å kjøre med handbrekket på 1 hakk pga det lagde skrapelyder fra det hjulet, det kom fra svært slitt hjullager som subbet i bremsene så hjalp jo forsåvidt å dra på handbrekket så slarken forsvant) - bak nav (står skrudde spacere på den så når eg tok av hjulet så manglet ene hjulbolten på spaceren, men fant fort ut at det manglet gjenger der i tillegg, heldigvis samme side som hjullageret måtte skiftes på) - alle lenkarmene og stabstagforingene - bremseskiver og klosser rundt om + handbrekk (satt på slisset og borret skiver og greenstuff klosser, orginal 325 størrelse) - alle ABS- sensorene (lagde mer arbeid for mer sjøl enn nødvendigt ettersom eg byttet instrument med et eg hadde liggende samtidigt som eg skifte sensorer, pga instrumentet her kjem sikkert fra en 4'sylindra motor siden den viser for mye, men når eg tok på igjen tenning så lyste abs lampa fortsatt konstant, kontrollerte og belastet alt av ledninger og prøvde å bytte abs styrenheten med en delebil eg hadde men ingenting hjalp.. til slutt skiftet eg tilbake til det andre instrumentet og da var alt i orden, viste seg at det andre instrumentet mitt har eg intern feil som gjør at kun ABS lampa lyste.. selfølgelig....) ++ mer eg ikke husker igjen, fyller ut mer senere på vei til jobb den dagen eg skulle ha eu-kontroll på den så begynte den å koke.. da røk vannpumpa halveges til jobb, men fikk den til jobb og fikk den godkjent første eg gjorde når eg fikk den heim var ut med motoren og igang med prosjektet tok ut motoren, og tok med bilen tilbake på jobb og pusset den ned på kveldstid og helger og demonterte alt som kunne demonteres utenom understell, kun ledningsmatta eg ikke fikk ut pga skruene bakpå rattet var rundet så fikk ikke løyst den, og ville ikke skjere opp rattet siden eg ikke hadde nytt så lot alt det ligge igjen panseret var endel sparkel på så kjøpte nytt og hentet brukt bakfanger, m3 spegler (de som stod på var falske) og nytt dashbord (var noen skruehull i det som var) og sort takktrekk + til takluka, sort gulvteppe (var hull under sjåfør setet i det gamle) og flyttet over hattehylla fra gamle bilen som hadde intergrert solkjerm og var litt mørkere bilen har blitt lakkert et par ganger, er orginalt blå, men blitt lakkert svart en gang i tiden men ikke i motorrom og bagasjerom osv og lakkert oransje etter det sa var blå i motorrom, svart i dørskjermer i tanklokk osv og oransj utvendig med grønt interiør, nå er det hel grønn demonterte motor hjemme og sendte veiv, topp og blokk til Protrim i Valdres, der de borret og honet sylindrer, portet og honet toppen og slipte og kontrollmålte veiva + kjøpte inn DP stempel og råder etter dimensjonene til motoren kjøpte inn racing råde, veiv og thrust lager, cometic mls topppakning og ARP bolter i topp og veiv sjøl skiftet kjede, føringer og strammere når eg først drev på og selfølgelig ny vannpumpe satt sammen motor sjøl og prøvde først med livechip fra fekzen men gjekk mildt sagt dårlig, i ettertid trur eg grunnen var at eg prøvde å få det til på 95 bensin kjøpte også billig bensintrykkregulator fra torshov bil men gjekk ikke så mangen kilometer før en dag den ikke ville starte og bare druknet, da eg sjekket bensintrykket sto det på maks trykk og regulatoren var ferdig så kjøpte en bedre en på Protrim, husker ikke navnet atm ble lei av chippen så kjøpte Vems dataprut PNP til m50 så eg kunne bruke orginale nettet ettersom eg bruker bilen etter vei og vil ha det sjående passelig orginalt ut fikk bilen mappet hos RFS, der første gang sprengte me ut slangekoblingen under innsuget til tomgangsmotoren, hadde brukt litt svakt lim til å holde den, så skrudde den fast og limte den skikkelig og inne til nytt forsøk på mapping, drev på noen timer på 95 bensin men gjekk ikke, til slutt måtte me fylle 20L 98 på ca 20L 95 som var igjen på tanken og da vart det myye bedre grunnen til at eg ville ha 95 er pga 98 er nesten helt forsvunnet her i området, kun 1 pumpe igjen som avogtil er i ustand.. mappet den til 298.8 hk på hjul med svak tenningsbank på 96,5 bensin.. så er trygg på 98.. muligens fått mer ut av den på rein 98 men kan heller gå trygt enn å tynes helt det som burde ordnes om den skal mappes mer er større eksos (bruker orginalt, utenom scorpion sluttdel og ta technix grenrøyr) større intercooler og bedre temp måler i innsuget og rein 98 gjort svært mye mer på den så skal legge til mer som eg kommer på eg kanskje lage til ei liste over alt som er blir skiftet/kjøpt til den kommer mye mer informasjon og bilder.. mangler en god del bilder fra arbeidet etter ei lite ulykke med gamle telefonen i fjellet men fant igjen noen få bilder men mesteparten er borte Endret August 23, 2018 av Ryggzn fxslin, bimmerfun og Mathiseen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 Påtide å fylle ut litt mer her nå legger bare ut litt bilder fra da eg sveiset rusten i gulvet og pusset/behandlet det, og litt små div bilder fra lakkeringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 (endret) var en svær bulk mellom sjåførdøra og venstre bakhjul som var bare fylt med sikker 10 kg sparker over så fikk fjernet all sparkelet og fikk hjelp av en oppretter/lakkerer på jobben som hjalp meg med å rette ut igjen bulken + tok opp igjen noe dårligt arbeid som var gjort før på bakskjermen.. kjøpte også nytt uorginalt panser pga det gamle var bulket sparklet (spekt i sparkelen) og ville ikke risikere det på nytt Endret Januar 1, 2019 av Ryggzn BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 (endret) Kjøpte også ny (brukt) m3 bakfanger (var så mye skader), svart taktrekk, svart gulvteppe, nytt dashbord (pga noen skruehull) og m3 spegler (de som stod på var falske) Endret Januar 1, 2019 av Ryggzn BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 Hadde motoren inne til Protrim for maskinering + de skaffet stempel og råder fra DP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 da var det bare å montere det igjen med: - King Racing veiv, råde og thrustlager - ARP i topp og bunn - DP råder og stempel - Cometic MLS topppakning - Ekstra låsing på mutteren til oljepumpa Eneste eg angrer på er at eg ikke gjekk for 2.8 veiv og forsterket ventiler.. ingen problemer med effekten eg kjører på nå (300whp) men mest for at motoren skulle vert fullkommen for videre effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 ble selvfølgelig skift alt av pakninger/lager, kjede + strammere, oppgradert vannpumpe osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 (endret) begge kanalene bak var begynt å vise litt rust fra utsiden og når eg begynte å kappe så var det ikke annet å gjøre enn å skifte støtten opp til karosseriet på begge sider når eg først var i gang. brukte en ganske overkill plate over støtten men burde vertfall ikke svikte nå tok også et bilde videre innover kanalen før eg tectylerte innover.. arbeidet ble gjort ganske likt på begge sider Endret Januar 1, 2019 av Ryggzn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 (endret) fant også noe rust på et bremserøyr over bensintanken så skiftet alt av bremserøyr fra og med T-stykket forran tanken og bak + monterte armerte bremseslager.. når eg først var i gang skiftet eg traversen bak til en bedre og pusset ned og behandlet hjulbuene + bakdelen av bilen Endret Mai 3, 2019 av Ryggzn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 tectylert under den flere ganger og lagd til et deksel under motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 Kjøpte også inn nye vinterfelger + nye piggdekk til den BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggzn Skrevet Januar 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2019 litt div bilder.. og ja, har store planer om å skifte til m3 ratt ;D Mathiseen, BjornarHS og ChrisP reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 1, 2019 Share Skrevet Januar 1, 2019 Sjå her, ja. Kjenner til denne bilen og har høyrt at den var blitt grøn og kompressormata 🙂 Var ikkje klar over at det var så mykje å gjera på den 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 5, 2019 Share Skrevet Januar 5, 2019 Flott løft på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Januar 5, 2019 Share Skrevet Januar 5, 2019 Har ikke sett denne tråden før - bra arbeid ! Artig med mye bilder! Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå