Gå til innhold

Vinterdekk F25

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å teller på knappene vedr hvor lenge jeg skal ha vår 13´ F25. Vinterdekk trenger den uansett, men kjedelig å kjøpe nytt hvis jeg skal selge om en mnd eller to. Kom over noen brukte dekk på finn, men så er det dette med X-drive og dimensjonering og stjernemerking. Vanligvis har jeg aldri bilene lenge, så er ute av dette.

Sommerdekkene er: 235/50/18, mens vinterdekkene er 225/60/18, så hva er originalt og hva er ok?

Dekkene på finn var hhv: 235/50/18, altså samme dimensjon som sommerdekkene, er det da ok å bruke denne dimensjonen som vinterdekk? Bekymret for fordelingskassen...

Hva sier folket?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dekkene er samme dimensjon? Skulle ikke være noe problem det. Og i tillegg er det en original dimensjon. Fordelingskassen sliter først og fremst med forskjell i dimensjon foran og bak. Lik dimensjon foran og bak er selvfølgelig det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

Alle dekkene er samme dimensjon? Skulle ikke være noe problem det. Og i tillegg er det en original dimensjon. Fordelingskassen sliter først og fremst med forskjell i dimensjon foran og bak. Lik dimensjon foran og bak er selvfølgelig det beste.

Ja, lik dimensjon på mine dekk og på finn dekkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kikk så har jeg ulik profil på sommer og vinterdekkene.

235/50/18 på sommer og 225/60/18 på vinter. Dette er jo ulik rullediameter. Vinterdekkene på Finn.no var lik dimensjon som sommerdekkene.

selger mener dette er uheldig, men siden jeg har dette på sommerdekkene, ser jeg ikke helt problemet, eller?

A9197A76-D85E-4926-8D3B-D87FD7A7120F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.H.D skrev:

Ser at orginal 18’’ dim skal være 245/50/18.

Hva slags dimensjon er det du anbefaler ut ifra disse original dimensjonene da?

kan man gå en størrelse opp eller ned?

gjelder denne dimensjonen både til sommer og vinterdekk?!

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Hva slags dimensjon er det du anbefaler ut ifra disse original dimensjonene da?

kan man gå en størrelse opp eller ned?

gjelder denne dimensjonen både til sommer og vinterdekk?!

BMW lister 205/65/17 og 225/60/17 som vinterdekk dimensjoner, så dine 225/60/18 er en tomme større enn orginalt. Skal du ha 18’’ vinterdekk hadde jeg gått for 225/55/18 eller 245/50/18. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.H.D skrev:

BMW lister 205/65/17 og 225/60/17 som vinterdekk dimensjoner, så dine 225/60/18 er en tomme større enn orginalt. Skal du ha 18’’ vinterdekk hadde jeg gått for 225/55/18 eller 245/50/18. 

Takk for raskt svar!

Men de aktuelle 235/50/18 er da altså ikke å anbefale? Vinterdekkene jeg har kjørt på i de siste 2 sesongene har vært 225/60/18, dette har vært pigg og de har vært svært udrøye, Nokian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Takk for raskt svar!

Men de aktuelle 235/50/18 er da altså ikke å anbefale? Vinterdekkene jeg har kjørt på i de siste 2 sesongene har vært 225/60/18, dette har vært pigg og de har vært svært udrøye, Nokian.

Tja, personlig så liker jeg ikke mindre dekk enn orginalt, så for å være nærmest mulig org dim sa jeg 225/55 og 245/50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...