Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

På 24.1.2021 den 21.09, Mortenej skrev:

 

Har sendt mail til SVV for å høre hva de trenger for å godkjenne E34 med senk, og samtidig få inn 17" felgene i vognkort, om det er nødvendig. Tenkte det var greit å ha dette skriftlig fra dem før jeg setter igang. Er nok mange her som vet svaret, men kjenner at har jeg det skriftlig derfra er det tryggere, og ikke minst enklere om en skulle komme opp i en diskusjon.

Får håpe du får en grei sensor når du skal ha din på visning senere :) Følger spent med videre 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk iallefall svar, viktige er å følge TüV Papirene, her står krav til Hjulstillingskontroll og lysjustering. Heller ikke lov å montere senk bare foran om settet er ment for både foran og bak.

Så for min del står valget mellom 40/0 eller 35/10 nå.

Huff går treigt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Igang med å lande ei bestilling på det som må skiftes foran, tenkte på Sachs dempere, men ved verifikasjon får jeg tilbakmelding at Sachs demper med model nr 312 254 ikke passer på min bil ('95 520 iA). (Har Type 3 oppsett orginalt og bestiller lager iforhold til det).

Noen som vet om dette stemmer? ifølge Sachs egen nettside leser jeg meg frem til at dette er riktige dempere...

Evnt hvilke alternativer bør en gå for?

Viktige parameter er holdbarhet, og OK komfort. Kjører stort sett på vanlig asfaltert vei, så de enorme påkjenningene får de ikke, men vil ha noe som varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke helt veien dette...

Fikk tilbakemelding av HR 35/10 ikke går på denne heller. Har visst noe med godkjente akselvekter å gjøre??

Tips nå er Vogtland 40/20 evnt HR 45/10. og da helst i kombinasjon med Supersport dempere foran, grunet senk. Orginale dempere vil nok få et kortere liv når de må jobbe så sammentrykt.

Får ta noen dager i tenkeboksen, men kjenner at jeg må få fremdrift snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Går ikke helt veien dette...

Fikk tilbakemelding av HR 35/10 ikke går på denne heller. Har visst noe med godkjente akselvekter å gjøre??

Tips nå er Vogtland 40/20 evnt HR 45/10. og da helst i kombinasjon med Supersport dempere foran, grunet senk. Orginale dempere vil nok få et kortere liv når de må jobbe så sammentrykt.

Får ta noen dager i tenkeboksen, men kjenner at jeg må få fremdrift snart :)

 

Dumt at HR ikke går ,noe jeg synes er rart egentlig men er vel sånn det er .

Og sette på 40 / 20 med kortere dempere vil bli bra på den 😊

Disse Touringene må ned foran uansett .

Tdsen ble jo normal med 35 foran og ix fjører bak og ser jo ikke senket ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sveigis said:

Dumt at HR ikke går ,noe jeg synes er rart egentlig men er vel sånn det er .

Og sette på 40 / 20 med kortere dempere vil bli bra på den 😊

Disse Touringene må ned foran uansett .

Tdsen ble jo normal med 35 foran og ix fjører bak og ser jo ikke senket ut 😊

Ja må ned i front :) HR går, men da med 45/10 og kortere dempere foran. heller litt mot den, redd 20 blir mye bak... Ja TDs'n ligger riktig 👍 Så er det dette med kvalitet på senkesettet som også har betydning. noen som kan si noe om Vogtland VS HR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2020 at 11:39 AM, Bols'n said:

Har 60/25 på mi vogn og synes det er pent stuk.

20200620_113132.jpg

Her er 60/25 dvs at 45/10 burde gi samme forholdet bare 15 mm høyere bil :). Kjenner det klør å kjøre nå når jeg driver å leter etter bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mortenej skrev:

Vogtland VS HR?

Vogtland vet jeg lite om men HR skal være bra ,bare unngå disse andre som TA technix osv .

Der klapper fjærer sammen og blir myke .

Jeg har jo Apex på min 535 og hold deg fast nå ...Der er det samme fjærer foran som da jeg så på den i 1999😊😊,og de er like hele .

Ikke bak ,der knakk de .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart Julaften her :)

Fikk endelig landa/bestemt meg, så nå blir det 45/15 fra HR. Kortere Supersprint dempere foran for å kompansere for 45 senk (sattser på at Sachs demperne bak holder, kjipt å bytte dempere som er kjørt 200 mil). Nye lager og div annet snaks når en først er igang 😀.

Lurer på hva som skjedde med han som hadde planer og tanker for å holde bilen orginal🥴

Tror dette blir bra likevel.

 

Fikk også svidd av noen kr inne hos Bavaria, snubla over en tråd på FB i går ang stor kjørecomputer. Så nå er kodebrikke bestillt. Blir å lodde inn denne og se om jeg får rettet dette:IMG_1132_2.thumb.jpg.35791a927e71a170a48d7fe6d488a0c0.jpg

Føles som en sakte men sikkert våkner av vinterdvalen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok veldig bra Morten 🥳👍 Synes ikke du modder bilen så langt vekk fra orginalen ved å senke den litt 😉 Den kommer til å få et mye bedre stuk ved å senke den litt i fronten. Personlig synes jeg de ikke ser ut i måneskinn med de høye frontene 😂 Ang demperene så antar jeg du har bestilt Supersport og ikke Supersprint ? 🤔😅 Kult at du modder den opp med den store kjørecomputeren da 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2021 den 18.19, Mortenej skrev:

Snart Julaften her :)

Fikk endelig landa/bestemt meg, så nå blir det 45/15 fra HR. Kortere Supersprint dempere foran for å kompansere for 45 senk (sattser på at Sachs demperne bak holder, kjipt å bytte dempere som er kjørt 200 mil). Nye lager og div annet snaks når en først er igang 😀.

Lurer på hva som skjedde med han som hadde planer og tanker for å holde bilen orginal🥴

Tror dette blir bra likevel.

 

Fikk også svidd av noen kr inne hos Bavaria, snubla over en tråd på FB i går ang stor kjørecomputer. Så nå er kodebrikke bestillt. Blir å lodde inn denne og se om jeg får rettet dette:IMG_1132_2.thumb.jpg.35791a927e71a170a48d7fe6d488a0c0.jpg

Føles som en sakte men sikkert våkner av vinterdvalen :)

 

 

Da vil du få et fint utseende ,ikke minst kvalitetsfjærer på den Morten .😊

Ikke tenk på dempere bak ,det er jeg sikker på går helt fint garantert .

Tenk på de som kjører rundt med knekte fjærer lenge ,er jo noe av det samme ,litt sånn satt på spissen.

Lengden på de nye er så lite forskjell kontra original ,så no worries.

Du jeg så dette på face angående obc ,men skjønte ikke helt greia der med hvorfor man må lodde inn kodebrikke osv 😳

For når du får dette opp og gå ,så er det kun selve obcen du kan bruke ?

Ikke noe utvidet instrument osv ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, sveigis said:

Du jeg så dette på face angående obc ,men skjønte ikke helt greia der med hvorfor man må lodde inn kodebrikke osv 😳

For når du får dette opp og gå ,så er det kun selve obcen du kan bruke ?

Ikke noe utvidet instrument osv ?

 

Etter det jeg har forstått med OBC'n så trenger den en chip med info om bilen, tank volum bl.a. for å beregne riktig forbruk, og annet

På 525 og opp så er det et annet cluster så her er det en slott bak på clusteret hvor chippen passer.

518,520 og diesel har et annet cluster og her er det ikke noen slott. Ergo må den da monteres i en slott bak på OBC'en. Hvis OBC ikke har slotten, må denne loddes på OBC, slik som vist på Face.

Jeg får ikke opp teksten fra OBC i clusteret, er ikke noe tekst linje for det.

Alternativet er å sette inn et utvidet cluster, men problemet her er at kontaktene er plassert ulikt, så ledningene blir noe korte.

Blir spennende å se om jeg har konkludert riktig og får fikset dette :)

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Etter det jeg har forstått med OBC'n så trenger den en chip med info om bilen, tank volum bl.a. for å beregne riktig forbruk, og annet

På 525 og opp så er det et annet cluster så her er det en slott bak på clusteret hvor chippen passer.

518,520 og diesel har et annet cluster og her er det ikke noen slott. Ergo må den da monteres i en slott bak på OBC'en. Hvis OBC ikke har slotten, må denne loddes på OBC, slik som vist på Face.

Jeg får ikke opp teksten fra OBC i clusteret, er ikke noe tekst linje for det.

Alternativet er å sette inn et utvidet cluster, men problemet her er at kontaktene er plassert ulikt, så ledningene blir noe korte.

Blir spennende å se om jeg har konkludert riktig og får fikset dette :)

Ja regnet med det var noe sånt .😊

Jeg har jo det store instrumentet i 535en med alt der .

Tenker litt høyt ,hvis jeg fikk tak i instrument fra 535 og spaken der som du trykker inn for å lese meny ,sette over turteller og kodebrikke bak fra Tds ,så ville det jo la seg gjøre og få strortsett instrument og alle avlesningene som på 535en da tenker jeg .😊

Uansett så er det såpass med jobb at det gidder jeg ikke,men og sette inn en obc som du har tenkt kunne jeg gjort .

Har sett litt på dette jeg og ,og får du det til vil jeg prøve .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...