Gå til innhold

2007 530xd e61 lufte kjølesystemet etter kjøleveske skifte


tommybf
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det står 88 på din s¨er den riktig. 90 er feil, de pleier å åpne på 88 og ikke 90. Hvis du skifter oljekjøler, er jeg meget intressert i å høre hvordan dette blir.

Å øke termostat temperatur vil ikke hjelpe noe så lenge noe annet stær åpent. 

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det er meget bra! Godt du endelig skiftet denne delen!

Ellers må jeg si at dessverre så faller denne tråden, nok en gang inn i mine antagelser på at verksteder ikke vet hva de holder på med, bestandig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 14.53, Otis skrev:

Det er elektrisk pumpe på klima anlegget.

Men det er nesten ingenting å tenke på ved diesel BMW, de lufter seg selv egentlig. Bare etterfylle når den har blitt varm.

Kommer jo an på om du har webasto eller ikke. Med webasto så er det jo en del å tenke på. På verksted fylles disse med vakuumenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ordnet seg til slutt. Dem har nokk ikke gjort en grundig undersøkelse, og spillte nokk inn noe uerfarenhet inn i bilde. 

Kunne blitt kostbart om det ikke ble oppdaget av meg ganske tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, quandt1960 skrev:

Kommer jo an på om du har webasto eller ikke. Med webasto så er det jo en del å tenke på. På verksted fylles disse med vakuumenhet. 

Det er feil mener jeg. Mener at med en e6x og webasto så bruker man ikke vakuum. 

Men uansett hva manualen sier så er tapping og fylling av kjølevæske på m57 med eller uten webasto superenkelt. Det er nesten nøyaktig det samme, og minimalt man trenger å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte min hos koed.no

typen Hella. Har lest at termostater til automatkassa uheldigvis kan ryke etter kort tid, at den låser seg i åpen posisjon. Tydeligvis en svakhet på disse termostatene uavhengig av hvilken type. Legger ved link under. Vurdere å montere det denne fyrn har gjort for å sikkre meg mot problemer med termostaten i ettertid. 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-inline-thermostat-mod-to-fix-the-gearbox-heat-exchanger-write-up/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...