Larsbs79 Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 Har hatt min X5,F15 inne på Bavaria for noe jeg tror er en fordelingskasse som begynner og feile eller kanskje kokset luftinntak/Egr,men de fant ingen feil lagret på denne diagnose maskinen sin så da vil/kan de ikke gjøre noe mer sier de......er litt oppgitt Men uansett,noen som vet hva annet som kan/blir resatt utenom adapsjonsverdier på girkasse når bilen blir diagnose testet.Føles som en helt annen bil når jeg får den igjen,uten at de har gjort noe annet.Bilen girer selvølgelig mye mykere,føles som demperene er blitt mykere,motoren går roligere,ja den føles rett og slett ut som en ny bil for en dag eller to før den går tilbake til sitt gamle igjen. Dette merket jeg også på min forrige 5 serie Noen andre som har merket dette eller er det bare jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 (endret) Jeg gjetter du har noe rykking/nykking i motor/drivverk siden du er inne på både fordelingskasse og koks/egr i samme setning? Uansett, du kan "resette" den adaptive gasspedalen eller gasspjeldet. Dette blir ofte blandet med å resette girkasse men det må som du sier gjøres med diagnose. På med tenning, ikke start. Hold gassen i bunn i 30 sekund. Av med tenning og slipp gassen. Vent 1-2 minutt og kjør. Dette hjelper på min bil, når det har vært mye kø og daukjøring over en periode uten å få blåst ut så kan den bli litt nykkete i krypfart, da må jeg enten gi den noen skikkelige harde akselerasjoner med kickdown eller utføre denne prosedyren. Disse 2 tingene har nok samme resultat, saken er å få lagra noen kickdowns i adapsjonene til gasspjeld. Uansett så er den silkemyk etterpå. Min erfaring med min forrige E39 530D og min nåværende F01 er at de må kjøres hardt jevnlig, ikke nødvendigvis hele tiden men i hvert fall jevnlig. Med for mye kø og daukjøring uten å få strekke på beina så blir de misfornøyde Endret Oktober 7, 2018 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsbs79 Skrevet Oktober 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2018 Føles som den jukser litt ved helt svakt gasspådrag,kjennes best rundt 60 kmh,(som jeg som regel ligger rundt).Prøvde den prosedyren din på forrige bil med varierende resultat men ble kanskje litt bedre en kort stund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 Du kan jo nappe ut kontakta til fordelingskassa, så prøve en tur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsbs79 Skrevet Oktober 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2018 Det har jeg prøvd,kanskje det ble litt bedre men kjente det fortsatt...Var kun en kort tur med mekaniker på siden,tenkte jeg skulle prøve det en gang til å kjøre litt lenger men klarte ikke å få tak i pluggen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 12 timer siden, Hpi skrev: Jeg gjetter du har noe rykking/nykking i motor/drivverk siden du er inne på både fordelingskasse og koks/egr i samme setning? Uansett, du kan "resette" den adaptive gasspedalen eller gasspjeldet. Dette blir ofte blandet med å resette girkasse men det må som du sier gjøres med diagnose. På med tenning, ikke start. Hold gassen i bunn i 30 sekund. Av med tenning og slipp gassen. Vent 1-2 minutt og kjør. Dette hjelper på min bil, når det har vært mye kø og daukjøring over en periode uten å få blåst ut så kan den bli litt nykkete i krypfart, da må jeg enten gi den noen skikkelige harde akselerasjoner med kickdown eller utføre denne prosedyren. Disse 2 tingene har nok samme resultat, saken er å få lagra noen kickdowns i adapsjonene til gasspjeld. Uansett så er den silkemyk etterpå. Min erfaring med min forrige E39 530D og min nåværende F01 er at de må kjøres hardt jevnlig, ikke nødvendigvis hele tiden men i hvert fall jevnlig. Med for mye kø og daukjøring uten å få strekke på beina så blir de misfornøyde Tusen takk for dette tipset! Eg har slitt med akkurat det du beskriver der i lengre tid. Prøvde det no i ikveld, og det blei som ein ny bil å køyre. Får håpe det held seg, hvis ikkje blir det der den nye oppstartsrutinen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 4 minutter siden, mcbanan skrev: Tusen takk for dette tipset! Eg har slitt med akkurat det du beskriver der i lengre tid. Prøvde det no i ikveld, og det blei som ein ny bil å køyre. Får håpe det held seg, hvis ikkje blir det der den nye oppstartsrutinen Veldig bra, det må gjentas innimellom, eventuelt så hjelper det også med noen jevnlige friske kickdowns mcbanan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå