Gå til innhold

Eriks E92 325i 2009. Stor update!


eadingen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Vel da var det vel påtide med en grei stor update med bilen her. 

Det hele begynte vel i mars? Da var det påtide med coilovers på bilen. Det gikk jo egentlig veldig greit. Litt kluss her og der, men ellers gikk det ganske smertefritt. Da bestilte jeg inn foringer fremme. Da hele understellet bare datt ned når jeg tok ut det gamle fjærbeinet, også fikk den nye tårnlager. Har ikke så mye bilder av prosessen da vi for det meste var opptatt.

Men her da bildene av litt forskjellig.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7fa.thumb.jpg.727b51499e18a7f8d654d1fb8e3417a3.jpg

Nye foringer og tårnlager.

IMG_2684.thumb.jpg.0f7351436db0782973d653ca6c9e5be0.jpg

 

IMG_2682.thumb.jpg.dbb1006d57714c54599295496b8b2b6f.jpgIMG_2683.thumb.jpg.6b865a445e18ed2013cb18ea4b71d9ed.jpgIMG_2681.thumb.jpg.c067cc8347b25916ddbf02c38dcae20f.jpg

Ferdig montert fremme vertfall! :D Sålangt må jeg si meg veldig fornøyd med Vogtland sitt coiloversett. Man får jo ikke stilt hardhet osv. Men funker greit. Har jo heller ikke fått prøvd på JR11 felgene skikkelig... Nå ventes det egentlig bare på godkjenning hos SVV. Som jeg håper den sklir rett gjennom også EU etterpå, og evt salg?

 

Så begynte alt det andre da. Det første som skjedde var jo HPFPen røyk til. Mistet bensintrykk under akselerasjon/bare ved å ha på cruise controll opp bakker. Så da fikk jeg bestilt meg en ny slik, og byttet den på ikke mindre enn en helg... Jobben i seg selv var ikke så gal, men når man måtte gjøre det hele tre ganger, går man ganske lei.

 

Så når det var gjort, var det tid for sommerdekk, kjørte med pigg siste ukene. Når jeg da fikk på sommerdekkene, var det en forjævlig lyd av hjullageret. Som selfølgelig hadde tatt kvelden. Så da gikk halve påsken i glidehammer, gris, varme og hydraulikkpresse. Noe som var jo ganske lærerikt. Men og bare mye vas og kjas... Da vi måtte sveise mutteren på akslingen for å få det av og bare masse tull og vræl. Men innstallasjonen gikk heldigvis smertefritt. 

 

Så da var jo bilen ship shape igjen. HEEELT TIL... min søster lånte den dagen etterpå. Skulle bare en liten tur (hun har lånt den før så satset jo på det gikk bra). Helt til jeg tok telefonen og jeg bare hørte "kan du komme ut en tur, jeg har komt borti noe". Så da vart det jo et stort søkk i hjertet også tok jo egentlig bare fortvilelsen over. Kom ut til at hele bakfangeren på bilen var skrapt opp, og på felgen. Så det var jo bare jævlig irriterende da bilen endelig var i orden... Så da blir det vel bare å sende den til reparasjon... Slenger med et bilde av den fine og stygge siden av bilen,  og kan si meg litt småforelsket. Men det ligger noen tanker på å selge den etter den er komt gjennom EUen og fikset opp igjen...IMG_3019.thumb.jpg.17c5a567dcedc4830dfb8b1b757e194a.jpg

Det her var jo ganske stusselig å komme hjem til...

IMG_3022.thumb.jpg.61ffe726544b4e3ffcc54b6664d7ca78.jpgMen ellers er den jo relativt fin å se på😍IMG_3023.thumb.jpg.ec6761a587060e2279e2b3e9bf10ac17.jpg

Står ganske høyt på coiloversene nå, for å være sikker på å komme gjennom på SVV. Men det gjenstår å se.

 

Takk for nå :D Så får vi se hva som skjer i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daniel. skrev:

Leit med skaden!

Hvorfor måtte du bytte HPFP tre ganger? Fikk du defekte pumper?

Ble nok litt feil formulert. Men først monterte vi den, satt alt på igjen. Trykket start: Smalt fra innsuget og ditt og datt. Måtte av med innsugsmanifolden Fant en svær vakuumlekkasje og en kontakt på baksiden(mot brannveggen) som ikke var på. Fikk satt det på igjen. Startet, gikk som en drøm. Såå lakk det fra ene koblingen på HPFPen. Så da måtte vi av igjen med manifolden. Så fikk dreisen på det tilslutt da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, eadingen skrev:

Ble nok litt feil formulert. Men først monterte vi den, satt alt på igjen. Trykket start: Smalt fra innsuget og ditt og datt. Måtte av med innsugsmanifolden Fant en svær vakuumlekkasje og en kontakt på baksiden(mot brannveggen) som ikke var på. Fikk satt det på igjen. Startet, gikk som en drøm. Såå lakk det fra ene koblingen på HPFPen. Så da måtte vi av igjen med manifolden. Så fikk dreisen på det tilslutt da :D 

Åja sånn ja..

Kan fort bli slik. Lett å overse småting med et uhell :lol: Bra det er i orden nå da!

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Daniel. skrev:

Åja sånn ja..

Kan fort bli slik. Lett å overse småting med et uhell :lol: Bra det er i orden nå da!

Haha jepp, var vanskelig å se også.. Men angående skaden, tror du jeg må ha ny bakfanger? Har ikke vært inne med den enda, eller bare ta alt på forsikringen? Vet liksom ikke hva som lønner seg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, eadingen skrev:

Haha jepp, var vanskelig å se også.. Men angående skaden, tror du jeg må ha ny bakfanger? Har ikke vært inne med den enda, eller bare ta alt på forsikringen? Vet liksom ikke hva som lønner seg :D 

Ikke godt å si egentlig. Ser ikke ut som det er noe spesielle skader på fangeren i seg selv, mest lakk.

Kan jo høre litt rundt på lakkverksteder. Noen driver jo med sånn "spot repair" sånn at de ikke lakkerer hele fangeren.

Vet ikke om du f.eks har MPS Micropaint verksted i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daniel. skrev:

Ikke godt å si egentlig. Ser ikke ut som det er noe spesielle skader på fangeren i seg selv, mest lakk.

Kan jo høre litt rundt på lakkverksteder. Noen driver jo med sånn "spot repair" sånn at de ikke lakkerer hele fangeren.

Vet ikke om du f.eks har MPS Micropaint verksted i nærheten?

Den har en grei bulk i plasten bak, vet ikke hvordan det er med plastik og retting. Ja tenkte å kjøre den innom verkstedet deres i Åsane, for å høre med hva mulighetene er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...