eadingen

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eadingen

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW 325i e92, 318i e46

Nylige profilbesøk

429 profilvisninger
  1. Tusen takk for svar! Hva kom dette ca på for deg, og er du fornøyd med oppsettet? Hvordan kan man sjekke om injektorene drypper når den er av? Er det noen enkel måte å sjekke det?
  2. Driver å ser litt på Mosselmann sin stage to. Men er det sånn at visst jeg bare kjøper innsuget, er det da mulig å tune den på stock ECU på dyno? Eller må man bestille chippen som følger med? For ser at hele pakken koster 18000kroner, det er vel kanskje det enkleste? Så på en side også at man kunne få de oppi rundt 295 hester. Noen som har vært borti dette?
  3. Liten juleupdate. Da nærmer det seg jul, og siden jeg stort sett jobber hele julen var det påtide å få gjort noe med bilen. Har vært ganske stille på prosjektfronten da både jeg og fadern har vært opptatt med å bytte automatkasse i Volvo XC70en hans. Men når det var over var det endelig ledig. Det som har blitt gjort er vel egentlig mest forebyggende vedlikehold. Som å prøve å holde saltet vekke. Jeg gjorde det jeg kunne for å få mest av understellet. Da jeg ikke akkuratt kan høytrykkspyle den når den står på bukkene inni garasjen. Det gikk så videre til å ta av hjulene fremme da jeg sliter begge ABS følerene fremme (bestilt). Tok av de og rengjorde både føleren og med ABS ringen. Uten tegn til forbedring, som jeg tenkte meg. Tiden gikk så videre for å gå over med en all purpose cleaner bare for å få bort saltet fra undersiden. Som forstilling og bakstilling. Jeg gikk så over med stålbørste og fikk bort overflaterusten før jeg brukte biltema sin "rusteter" og lot den stå i et døgn. Som så ut som den fungerte veldig greit. Ble bare helt svart over rusten og det var klar for rustbeskytter. Sprayet så godt med beskytter på, produktet som ble brukt her var da biltema sin understellsbehandling mener jeg den heter. Er vel ikke akkurat så populært å bruke biltemaprodukter, men tenkte for min egen magefølelse da veiene her er grovsaltet, at den faktisk hadde noen form for understellsbehandling. Iverfall frem til vinteren igjen, da planen er lanolin behandling og sandblåsing av subframen bak, og understellet generelt. Ble veldig dårlig med bilder denne helgen. Men kan garantere flere bilder kommer fortløpende. Kan også informere at coilovers ligger klar i garasjen SAMMEN med JR11 felgene. Som jeg faktisk enda ikke har testet på bilen... God jul til deg og dine!
  4. Driver å glor litt rundt på nye felger på nattestid. Har funnet et sett med JR11 som så greie ut. Har alltid hatt en greie for de felgene. 9.5" rundtom og så ut som fitmentet så veldig innafor ut på hans E92. Så tenker egentlig bare å slå til, da det neste på listen og en liten julepresang til meg selv blir et sett coilovers, så da begynner det jo å ta litt form her. Tenkte jeg kunne kaste inn et lite inlegg da jeg allikavel er våken og kjeder meg. Har ikke skjedd noe nytt med bilen annet at den fikk seg en liten vask idag
  5. Da fikk jeg en liten lettelse! God helg
  6. eadingen

    BMW E92 bilder og prosjekter.

    Har et lite prosjekt på gang med min hvite 325i. 2009 Modell automat Ta gjerne en kikk her, blir et prosjekt over vinteren og en god stund. Kjekt å se på andre sine prosjekter for inspirasjon
  7. Prøvde meg tidligere idag, det er den litt "lysere" tikkingen Satser på det er normalt Men hadde vært deilig om den hadde forsvunnet da den tar vekk litt av den fine sekserlyden... Skal prøve å få den på bukk iløpet av morgendagen, men tror ikke det er noe alvorlig (håper jeg). Satser på dere får opp videoen, ellers får jeg prøve meg på nytt IMG_2106.MOV
  8. Har sett litt rundt på innsug og slikt, men nå er jo jeg meg da og er redd for å gjøre skade på bilen. Men høres jo ut som de takler det bra Men har et spørsmål angående girkasse. Jeg har en "klirrelyd" som har vært helt siden jeg kjøpte den. Det høres ut som en luftventil som åpner å lukker. Den er der uansett om motoren er varm eller kald. Hører den best når den er i park. Er det noen som har vært borti dette? Minnes litt om ventiltikking men kommer fra underkant/bakside av motor...
  9. Høres fint ut det der! Hvor mye kom det på ca? Hva ligger tallene på idag da på hk/nm?
  10. Så da fikk jeg pakke i posten idag, både ballast til xenonen og baklykter. Ble da egentlig veldig usikker på om det var til LCI, men så veldig like ut og det ble mye bedre. (og de var jo plug and play) Bestilte fra autodoc og synes passformen og det var veldig grei, tok maks 20 minutter på begge to. Ballasten var også veldig grei å skifte, så nå ser bilen mye mer komplett ut Slenger med noen bilder både fra innsiden og utsiden.Her var da siden som ikke fungerte sist.Godt falmet...Bir veldig dårlige bilder i mørket med iPhonen men Et par bilder fra "cockpiten" OEM radio ble byttet av forrige eier, noe som jeg forsåvidt synes er greit men, man mister jo litt av interiøret.. Ellers god helg
  11. Takk for det! Det skal jeg gjøre Har egentlig aldri hatt noen andre diesler enn 320d en som jeg hadde i ca 6 uker. Men jeg var egentlig fornøyd med den jeg. Den dro godt (177hk modellen), og gikk stille. Men har alltids vært fan av bensiner er ikke helt sikker på hvorfor men har alltid hatt det. Men selfølgelig det har jo sine pros and cons begge to. men er stålende fornøyd med 325en. Bare hadde litt vansker med han jeg kjøpte den hos, ellers en kanonbil
  12. Ja det eneste forskjellen er vel at hjernen er annerledes. Men syns jeg har hørt at akslingene og drivverk er sterkere på 330en. Men kan godt hende jeg tar feil Så ikke at du hadde endret, men takk for tips! Blir nok sikkert å gå for noe sånt etterhvert, skal gjøre litt research
  13. Skal se på det! Men er det ikke kjent at ting kaan begynne å slite da? Som drivverk og lignende? Eller er det noe jeg har tolket feil?
  14. Da har jeg da kjøpt min andre e92, da jeg først kjøpte meg en blå og vakker 320d som desverre ble kondemnert etter jeg ble påkjørt i en rundkjøring. Når da tiden kom fant jeg ut jeg skulle unne meg noe bedre og kjøpte da en alpine white med treliter rekkeseks. Sent registrert 2009 modell, som har gått hele 154 tusen. Bilen har noen småproblemer som gåen ballast som er bestilt inn og gåen baklykt som forrige eier sa så fint når jeg kom å så på bilen etter en kjøretur på ca 7 timer. Veldig greit. Så har den og noen wrappa chrome lister som ikke er helt oppe å går, og litt steinsprut fremme. Så ikke så alt for gale. Full msport selfølgelig. Her er da noen bilder fra tidligere, og noen fra idag med vinterfelger. Planene lurer dere kanskje på? Nå har jeg ikke lagt noen slagplan enda, for trenger litt inspirasjon og tips. Coilovers: Bestilt! Ble Vogtland sine, med TUV godkjenning. Felger: Slo til her og handlet meg et sett med JR11 19x9.5 ET 22 og 27! Har også lyst å fikse til noe catback med dobbel utblås. Ikke helt 335i men det blir vel den kosten det blir feid under, har vertfall lyst på litt mer lyd av den. Nye baklykter og ballast er bestilt. Så da skal den bli komplett. Men sliter med fukt i lyktene, hvertfall høyre side. Noe som er irriterende, noen som har noe smart løsning? Har og fått tak i en carly generasjon to. Men som jeg ikke får koblet til appen. Noen som har noen tips her og? Har og lyst på litt svarte detalljer, som ny diffusor bak, eventuelt nye speilcaps, frontsplitter. Så ja, står litt fast her. Men har jo tross alt vinteren på meg. Har og en god del asfaltstøv som jeg sliter med å få bort. Må gnikke myyye for å få det bort, så det må vel en skikkelig vask til her, har kjøpt inn poleringsutstyr. Så skal nok bli skinnende og fin. Så håper dette blir bra greier, har troen vertfall Takk for nå
  15. eadingen

    BMW E46 Touring (Langtidsprosjekt)

    Jøss som tiden flyr, plutselig var vi langt uti 2017 og ingen oppdatering enda. Det har skjedd litt med bilen men ikke så alt for store greier. Det som er gjort er: Montert senkesett. Bare fremme foreløpig. Angeleyes, får nye iløpet av uken i og med at de jeg kjøpte bare varte ca 40 minutter. Så nå har jeg to igjen. Nytt eksosanlegg fra katalysatoren. Ble endel grommere lyd vertfall. La ut et par tusen for å få bilen gjennom EU kontrollen. Bla: Ny bærearm og nytt bremserør. Ellers har jeg tatt bort det meste av rust. Lakkeringen er jo ikke akkurat profesjonelt gjort men det ser vertfall mye bedre ut enn rust. Kommer flere bilder senere når jeg får nye AE og slikt