Gå til innhold

Hvilke dekk passer til felgen?


REide
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg har planer om å bytte til nye sommerdekk på min X3 F25. Dette på grunn av mye dekkstøy og sporing.

Akkurat nå sitter det 245/45-19 på fremme og 275/40-19 bak.

Hvilken profil kan jeg kjøpe i bredde 235 som passer på samme 19" felg? Se vedlagte bilde av felg.

Tenker også å gå bort fra Runflat-dekk da jeg har lest at disse støyer en del mer.

Takknemmelig for svar :)

IMG_20180917_152629.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har avbildet er en bakfelg, og her vil 235 være veldig smalt. Framfelgen er 1" smalere.

Uavhengig av det så vil 45-profil vil fortsatt være det riktige, men hvorfor gå ned til 235?

En annen ting å tenke på er rulleomkretsen, og at denne bør være tilnærmet lik foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med rulleomkretsen har jeg fått med meg ja.

Egentlig er jeg bare ute etter mindre sporing og dekkstøy. Etter hva jeg har lest så er brede dekk og runflat hovedårsaken til dette. Vinterdekkene mine er 235 og støyer veldig lite, selv med pigg. Det er derfor jeg antar at 235 vil være passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

275 bak er originalt jo.

...men uansett vil det se veldig rart ut med 235 på alle fire når bakfelgene er 1" bredere. I tillegg kan bilen fint spore med 235 også, samtidig kan det gå helt fint med f.eks. 255. Det er ikke så enkelt at en bredde sporer mer enn en annen.

Hvilke felger er det du har? Om de er like mine kan jeg være interessert i å bytte to slik at du (og jeg) får fire like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, awt skrev:

275 bak er originalt jo.

...men uansett vil det se veldig rart ut med 235 på alle fire når bakfelgene er 1" bredere. I tillegg kan bilen fint spore med 235 også, samtidig kan det gå helt fint med f.eks. 255. Det er ikke så enkelt at en bredde sporer mer enn en annen.

Hvilke felger er det du har? Om de er like mine kan jeg være interessert i å bytte to slik at du (og jeg) får fire like.

@awt du trenger to felger lik de som er foran, for ikke og fucke med hjul geometrien. Det du kan gjøre er å legge inn et autosøk på Finn.no også kjøpe komplett sett. Var det jeg gjorde for at E91 skulle bli fornøyd. Når felger er lik og dimensjon er lik det som står foran vil enn kunne velge dekk som er støysvak osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller de bak. :)

Det blir for dyrt å kjøpe et komplett sett til, i tillegg har jeg et annet sett med 19" der alle felgene er like som jeg også kan bruke (de er bare litt kjedelige).

Utover det mener jeg man fint kan kjøre fire like dekk på felger med forskjellig bredde (så lenge det er snakk om 0,5" - 1"), men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...