Gå til innhold

E91 lci ettermontert 2din med dab, mister lagrede innstillinger. LØST!


Anbefalte innlegg

Som nevt, har en 2011 E91 som har fått ettermontert en Kenwood DDX5016DAB. Er montert med komplett iso- kabler tilpasset modellen. Har forsøkt å bytte om på gul og rød kabel uten bedring. Det som er litt pussig er at om man kun er inne på butikken kort ærend så husker radio innstillinger og hvilken dab kanal den var på, men står den lengre tid parkert kommer den med demo og alle innstillinger forsvinner.

Noen som har tips? Trekke opp kabel fra batteri og feste til gul på radio?

Stereo.thumb.jpg.f0600b3ccac6ede3b6cd43d142ad3b33.jpg

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket koblingsskjema. Ser ut som det er koblet riktig med rød til rød og gul til gul. Med gul til gul så husker den innstillingene om jeg er kjapt inne i butikken og ut igjen men ikke til dagen etter...

Legger ved bilder av koblingsskjema.

20181115_173518.jpg

20181115_173452.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Drar opp denne igjen. Så nå i helgen at det var lagt opp gul ledning til sikringene i hanskerommet og koblet inn der på ledig plass, festet sikringsholder og sikring på kabelen. Men mistenker den er koblet til der det mest sannsynligvis ikke er konstant 12v... Noen som har peiling på hvilket nr jeg kan bruke? Siste alternativ er å trekke ny kabel fra batteri bak, men om det går å finne konstant 12v i sikringsboksen og det allerede er der så er det det enkleste.

(Har bestilt ryggekamera så må uansett trekke kabler bakfra og frem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset! Tok det på enkleste måte, lot passasjerdøra stå åpen, slukket kupelyset og sikringene i hanskerommet tilgjengelig. Lot den stå slik inntil rød lampe på stereo mistet konstantstrømmen/12v og gikk løs med strømpenn, den med lys. Letet til jeg fant ledig posisjon med konstant 12v og plugget ledning med kabelsko  inn der man setter sikringen. Fikk rød lampe på stereo som blinker umiddelbart. Låste bilen og lot den stå i 2timer. Vipps funker som det skal, dab kommer med en gang og klokka er der og resten av innstillingene.

Kan også opplyse om at jeg brukte sikringsnr 2 merket obd. (Var ingenting tilkoblet denne)

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...